Gezondheid alle pijlers

Afvallen met weight watchers online, wie schrijft er mee?

17-05-2020 19:40 74 berichten
Hai allemaal,
ik ben deze week begonnen met de weight watchers. Ik ben mijn gewicht zo zat en in het verleden ben ik wel eens afgevallen met weight watchers. Wie vindt het leuk om met mij mee te schrijven? Ik zelf ben 1.60 m en wil het liefst 40 kilo afvallen. Ik ben veels te zwaar. De knop moet om. Ik ben sinds woensdag begonnen en tot dit moment lukt het mij goed om de punten bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat er zelf ook aan te denken om zoiets te doen als stok achter de deur. Mijn teamleidster is daar toen 46 kilo mee afgevallen en gebruikt nog steeds dagelijks de app. Ik moet ook zeker 30 tot 40 kilo kwijt om een gezond gewicht te krijgen. Krijg je online alleen punten te zien of ook wat je mag eten ? Krijg je ook weegmomenten?
Alle reacties Link kopieren
Hey Liek1976. Veel succes met je doelen. Wellicht kun je dit topic joinen; hier motiveren we elkaar en houden we de vorderingen bij. Ik doe zelf ook mee. :)
Ga ervoor, dan lukt het je zeker!
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
lijf-lijn/start-met-afvallen-wie-doet-m ... #p31270153
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Ik mag zeker niet meedoen?was van plan ook weer te beginnen,met ww groen volgens mij.
Alleen ben ik dus de krenterig om de app aan te schaffen want ik heb de boodschappengids en andere boekjes.
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Ik heb weer van alles in huis gehaald en maak morgen een frisse start. Er moet wel echt 20 kilo af...helaas
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik ook los,1.56 en 78 kg kan echt niet meer.......
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil ook graag meeschrijven, maar moet wel zeggen dat ik het vaak lastig vind om drukke kletstopics goed bij te houden, zal m'n best doen!

Ik heb het groene programma. Mijn eerste stap is het registeren van alles wat ik eet. Afvallen is nog geen doel.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook zo'n 30 - 35 kilo afvallen, en in mijn eentje lukt het niet. Dietiste werkt eerlijk gezegd ook niet echt, verteld me niks wat ik niet al weet, en is heel vrijblijvend.

Heb eigenlijk vooral een stok achter de deur nodig, liefst iets waar je verantwoording moet afleggen. Weten jullie of WW daarvoor geschikt is?
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
17-05-2020 20:48
Ik moet ook zo'n 30 - 35 kilo afvallen, en in mijn eentje lukt het niet. Dietiste werkt eerlijk gezegd ook niet echt, verteld me niks wat ik niet al weet, en is heel vrijblijvend.

Heb eigenlijk vooral een stok achter de deur nodig, liefst iets waar je verantwoording moet afleggen. Weten jullie of WW daarvoor geschikt is?
Je zou kunnen kiezen voor het programma waarbij je echt naar avonden gaat om te wegen ed.
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
17-05-2020 20:48
Ik moet ook zo'n 30 - 35 kilo afvallen, en in mijn eentje lukt het niet. Dietiste werkt eerlijk gezegd ook niet echt, verteld me niks wat ik niet al weet, en is heel vrijblijvend.

Heb eigenlijk vooral een stok achter de deur nodig, liefst iets waar je verantwoording moet afleggen. Weten jullie of WW daarvoor geschikt is?
Voor mij is het bijhouden in de app een goede stok achter de deur. Gewoon omdat het me overzicht geeft en ik me ergens aan vast kan houden. Ik doe dan wel het groene programma, de versie waarbij je echt alles bij houdt.

Je zou kunnen kiezen om de versie te nemen waarbij je gaat wegen op avonden, 1x per week. Dat zal vast voelen als verantwoording af moeten leggen. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik wil ook meedoen!

Ik ben gestopt met roken en sindsdien ongeveer 10 kilo per jaar aangekomen. Het stomme is dat ik prima weet wat ik moet doen, en ook gezond eet, maar ik blijf maar snaaien. En beweeg te weinig.

Ik heb vorig jaar een blauwe maandag WW gedaan en toen viel ik wel iets af, maar ik ging al vrij snel smokkelen. Wellicht dat als ik in een groep meeschrijf dat dat een stok achter de deur is.

Ik heb echt een hekel aan mijn eigen lijf op het moment.

Kortom: ik denk dat ik mee wil doen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
@SaartjePoes2 en Taartje34: ik heb even op de site gekeken, maar fysieke workshops worden momenteel niet gegeven, wel via zoom maar dat lijkt mij niet dezelfde impact hebben. En op zich weet ik best hoe ik gezond moet eten..

Ik ga me er vanavond even in verdiepen, en zo ja, dan kom ik hier graag meeschrijven.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Mijn theorie is ook heel goed,ik weet best wat gezond en goed eten is,maar ik doe het gewoon niet.
Stom is dat?
Honger krijgen werkt bij mij sowieso averechts,daarom denk ik dat WW wel 1 van de betere manieren is om er wat af te krijgen,hoeft ook niet met kilo's per week ;-)
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
Hey! Ik ben een tijd geleden ook via WW flink wat gewicht kwijtgeraakt. Jammer genoeg door wat dip momenten toch weer aangekomen.....
Ik zit al even te denken om weer te beginnen, maar was eigenlijk te laks om weer eens goed naar te kijken o_o

Ik wil dus graag meedoen. Dan ga ik morgen de site van de WW weer eens bezoeken. Ben nu te moe van 2 dagen vroeg werken, ik duik zo mijn bed in :yes:
Alle reacties Link kopieren
ik vind WW zo fijn omdat je leert 'budgeteren' met je eten.

Je mag alles, maar zijn die 10 punten voor 'iets lekkers' het echt waard als je er maar 30 hebt per dag? Het maakt me nog meer bewust van de grote verhoudingen in verschillende etens soorten.

Ik heb mijn gewicht van gister ingevoerd, en het ontbijt van vandaag. Ik mag relatief veel punten (47 - want doel is stabiel blijven en ik krijg nog borstvoedingspunten en als je zwaarder bent begin je al met extra punten)

Mn ontbijt was 21 nog over voor de rest van de dag 26. Das nie handig he.

Voordeel: mn mam verhuisd vandaag terug naar huis na 8 of 9 weken hier wonen, dat gaat helpen met gezonder eten en minder chocola.

Ik heb een peuter van 2.5/bijna 3 en verder geen partner ofzo; dus alle controle over wat er in huis komt ligt nu weer bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven? Ik ben al een tijdje onderweg met WW, maar het is altijd leuk om het er met anderen over te hebben. Ik ben begonnen in augustus en nu bijna 18 kg kwijt. Ik moet er nog 12 dus ik heb nog wel even te gaan, maar ik voel me echt al veel beter!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik inderdaad lid ga worden.. nog een laatste vraag aan de mensen die al lid zijn: ik eet vegetarisch. In de voorbeeldmenu's op de site zit overal standaard vlees in. Is WW erg vlees georiënteerd of zijn er ook vegetarische menu's ed?
Dank alvast!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vaak vegetarisch en dat is geen probleem hoor. Ik gebruik alleen geen menu’s, ik maak lekker mijn eigen menu.
Alle reacties Link kopieren
Mam kwam nog even langs om dingen te halen, die heb ik met appeltaart en al weer uit huis gekregen :) trots :)

Al m'n punten netjes geschreven, wel boven dagbudget. Had er nog helemaal geen rekening mee gehouden met weekmenu/boodschappen.
wow wat veel reacties wat leuk! Leuk als iedereen mee komt schrijven, gezellig en ik vind het erg motiverend.
Ik ben woensdag begonnen met het paarse programma. Ik kreeg een vragenlijst bij mijn aanmelding met wat bij me past. Vond ik erg prettig. Aan het eind rolde het paarse programma eruit. Ik ben 1.60 meter en weeg 110 kilo. Ik durf het haast niet eens hardop te zeggen. Ik ben zo ontzettend klaar met mijn lijf. Ik heb een hele grote cupmaat en als ik in de spiegel kijk kan ik wel huilen.
Ik mag 18 punten per dag en ik dacht 43 extra punten per week. Ik heb een hele lijst met eten, die geen punten kosten, waaronder, aardappelen gekookt, rijst, fruit en groente. Ook yoghurt en zuivel kosten geen punten.
In de dagen dat ik het nu volg heb ik toch wel wat dingen gehad dat ik dacht hmmmm oke......
- Zo at ik van de week yoghurt met appel/kaneel en een paar walnoten. De walnoten alleen al waren al 5 punten o_o
- Met dit mooie weer drink ik graag een roseetje in de tuin. Ook al 3 punten.
- Een door mijn dochter gebakken brownie, 14 punten!!!!!!

Ik weet wel dat een koekje eten niet goed is, maar dit geeft toch wel meer inzicht.

Mij geeft het op dit moment een houvast om de punten in te vullen, ik heb het ook echt meerdere mensen verteld zodat ik er aan gehouden word. Ik ben een pro in anders weer mijn kop in het zand te steken. Valkuil bij mij is, dat de weegschaal nu niet een keer tegen moet zitten want dan haak ik bijna direct weer af. Hier moet ik echt voor waken.
bibi3 schreef:
17-05-2020 19:52
Ik zat er zelf ook aan te denken om zoiets te doen als stok achter de deur. Mijn teamleidster is daar toen 46 kilo mee afgevallen en gebruikt nog steeds dagelijks de app. Ik moet ook zeker 30 tot 40 kilo kwijt om een gezond gewicht te krijgen. Krijg je online alleen punten te zien of ook wat je mag eten ? Krijg je ook weegmomenten?
online kan je invullen wat je eet, je krijgt per voeding te zien hoeveel punten het is. Er zijn veel recepten op te zoeken en je kan ervaringen van andere mensen lezen. Er zijn geen weegmomenten. Wel kan je zelf elke keer je gewicht invullen.
Ira87 schreef:
17-05-2020 19:53
Hey Liek1976. Veel succes met je doelen. Wellicht kun je dit topic joinen; hier motiveren we elkaar en houden we de vorderingen bij. Ik doe zelf ook mee. :)
Ga ervoor, dan lukt het je zeker!
Dank je wel! Ik zie dat jullie groep al aardig vol zit. Hier reageren best wat mensen dus ik vind dat wel heel erg leuk. ;-) Wat hebben jullie een mooi schema trouwens!
snert schreef:
17-05-2020 20:05
Ik mag zeker niet meedoen?was van plan ook weer te beginnen,met ww groen volgens mij.
Alleen ben ik dus de krenterig om de app aan te schaffen want ik heb de boodschappengids en andere boekjes.
tuurlijk mag je meeschrijven. Ik heb alleen geen idee hoeveel je mag eten met ww groen. Maar mocht het je helpen, lekker meeschrijven!
Taartje34 schreef:
17-05-2020 20:14
Ja ik! Ik heb weer van alles in huis gehaald en maak morgen een frisse start. Er moet wel echt 20 kilo af...helaas
Welkom, gezellig! Zo herkenbaar dat lekkers in huis halen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me zit te verheugen op mijn gekookte eitje wat ik zo ingepland heb. Bizar, had ik een week geleden nog niet gedacht. Dus schrijf gezellig mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven