Gezondheid alle pijlers

Ervaringen met Implanon

18-05-2020 16:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,

Sinds maart dit jaar heb ik de Implanon laten plaatsen. De eerste maand had ik nergens last van, maar nu ben ik sinds half april ongesteld. Soms een dag niet, dan weer een aantal dagen wel.
Zijn er dames die dezelfde ervaring met de Implanon hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
Jep. 8 maanden lang iedere dag of spotting, of echt een dagje flink ongesteld. Werd er gek van en heb hem vervangen door een Mirena. Veel fijner wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Nee, eerst heel weinig bloedverlies om de zoveel weken. Nu helemaal niet meer.
Hier ook veel ellende, nadat ik ook al gezeur met Mirena had gehad.

Daarna allebei gesteriliseerd, dus niet meer nodig. Veel beter, geen extra hormonen meer in mijn lijf.
Eerste 1,5 jaar werkte het prima. Daarna was het uitgewerkt en was ik soms heel heftig ongesteld dan weer beetje. Kon er niet op aan. Toen laten verwijderen. Eerste 1,5 jaar tevreden
Alle reacties Link kopieren
Na het laten plaatsen nooit meer ongesteld geweest. Heb hem ondertussen 3x laten vervangen (na 3 jaar)
himalaya wijzigde dit bericht op 18-05-2020 17:06
0.98% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Precies hetzelfde gehad, na een half jaar heb ik m eruit laten halen en ben ik weer aan de pil gegaan. Huisarts gaf toen ook aan dat ze het niet zag gebeuren dat het nog beter zou worden met de implanon.
Alle reacties Link kopieren
Precies hetzelfde verhaal. Halfjaar volgehouden, toen toch eruit laten halen. Dat laten doen bij een andere huisarts, die zich uberhaupt afvroeg waarom ik deze had laten zetten, blijkbaar had hij zoveel negatieve ervaringen dat hij het eigen patiënten ook nooit aanraadde.

Nu toch maar een mirena-spiraal.
Alle reacties Link kopieren
JayLee schreef:
18-05-2020 16:54
Eerste 1,5 jaar werkte het prima. Daarna was het uitgewerkt en was ik soms heel heftig ongesteld dan weer beetje. Kon er niet op aan. Toen laten verwijderen. Eerste 1,5 jaar tevreden
Precies hetzelfde ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels aan mijn 4e of 5e Impanon bezig. Bevalt me prima, geen klachten. Soms licht ongesteld, maar dat is dan een paar dagen en zeker niet elke maand.
Alle reacties Link kopieren
Oktober 2019 heb ik mijn derde implanon laten plaatsen. Over de eerste twee heel tevreden. Sinds ik deze heb minder. Heel veel doorbraakbloedingen. Nu ook, ik twijfel bijna of ik gewoon menstrueer of dat het nog een doorbraak is. veel buikpijn ook afgelopen dagen.

Ik zou hem nog wel aanraden, ben zes jaar niet ongesteld geworden. Nu wel die doorbraak maar er is mee te leven, voor mij dan. Mijn menstruaties waren 100 keer heftiger dan deze doorbraak bloedingen. Dus ik laat hem nog zitten tot oktober 2022.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Laten plaatsen en vervolgens maanden ongesteld. Toen hield het plotseling op. Voor de zekerheid test gedaan. Negatief. 17 weken later beviel ik op het toilet van een nog niet levensvatbaar kindje.

Ik was niet de enige met slechte ervaringen. Mijn huisarts plaatst ze al 16 jaar niet meer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb er een jaar of vijftien geleden eentje gehad, maar na een half jaar laten verwijderen. Ik had veel last van de hormonen. Enige voordeel was dat ik niet menstrueerde. Nu al dertien jaar een mirena naar volle tevredenheid.
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden, maar ook aanhoudende bloedingen. En toen ik hem na een jaartje wilde laten verwijderen bleek hij op de wandel gegaan te zijn. Nooit weer.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven