Gezondheid alle pijlers

Baarmoeder verwijdering

18-05-2020 19:27 17 berichten
Hoi

Vanwege hevig bloedverlies door vleesbomen zal binnenkort
mijn baarmoeder verwijderd worden dmv een buikoperatie.
Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben en deze willen delen ???
Alle reacties Link kopieren
Nog geen ervaring maar ik sta ook op de wachtlijst.....
Is een buikoperatie de enige optie?
Informeer eens bij jouw ziekenhuis of bij een andere of het mogelijk is de operatie uit te voeren via de vagina. Als het zo gedaan wordt dan heb je minder schade en een sneller herstelproces.
Alle reacties Link kopieren
Is Esmya geen optie? Hiermee worden de vleesbomen verkleind en bloedverlies minder.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Waarom een buikoperatie?
Kan ie niet laparascopisch/vaginaal?
Dat heb ik laten doen en wou dat ik het jaren eerder had laten doen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn baarmoeder met grote vleesboom is begin dit jaar verwijderd middels een buikoperatie. Ik heb voor de ingreep goed voor mezelf gezorgd. Veel gesport en gezorgd dat ik topfit was. Het is me 100% meegevallen. Ik heb er geen klachten aan over gehouden. Wel wat extra kilos door de inactieve weken erna en daarna de sportscholen die dicht gingen. Maar dat is natuurlijk mijn eigen schuld. Ik ben maar 1 nacht in het ziekenhuis geweest. Zouden er eigenlijk twee zijn. Neem na de operatie je rust en bouw rustig je activiteiten op. Ik hoor dat veel vrouwen te snel willen en dat is niet goed. Veel sterkte met de ingreep en ik wens je een goed herstel toe!
Vaginaal is geen optie in mijn geval vanwege de grote van de vleesbomen en een zeer grote baarmoeder
Alle reacties Link kopieren
Een bekende van mij heeft dit onlangs laten doen, en haar is het erg meegevallen! Doe het wel even rustig aan na de operatie door niet te veel druk te zetten, het is toch wat leger in je buik. Ze heeft kort pijn gehad en loopt inmiddels al weer volledig hersteld rond.

Veel sterkte en succes!
anoniem_398159 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 21:22
4.46% gewijzigd
Vlaginvaas schreef:
18-05-2020 19:30
Nog geen ervaring maar ik sta ook op de wachtlijst.....
Ik ben inmiddels geopereerd. Ging opeens heel snel woensdag bericht, vrijdag operatie
Hierna wel wat pijn maar goed te doen met de pijn stilling die je krijgt
Na twee dagen naar huis
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dinsdag geopereerd mocht na een nachtje al weer naar huis. Erg misselijk geweest van narcose maar verder wel oké. Ben blij dat het achter de rug is. Beterschap Svetlana!
Jij ook beterschap vlaginvaas
Na een nacht al naar huis dacht dat bij mij al snel ging !
Doe vooral rustig aan en neem
je rust dan gaat het iedere dag rustig aan wat beter
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vond het ook snel maar erg fijn. Ik doe idd heel kalm aan .
Herkenbaar die misselijkheid, maar fijn dat je weer thuis bent.
Ik had ook na 1 nacht naar huis gemogen, maar ik was de ochtend erna juist zo misselijk en draaierig dat dat niet verstandig was (ik woon alleen) dus een nachtje er aan geplakt. Ik had gelukkig de quarantainekamer met sluis, dus lekker privacy en eigen badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg er iets voor in tziekenhuis en toen was het zo weg gelukkig.....heb nu wel wat ‘trekkend gevoel in mn buik, is denk ik het litteken van de wond. Maar verder gaat het best goed, ben erg blij dat het achter de rug is. Wanneer voelde jij je weer helemaal fit redbulletje?
Ik wandelde na een week weer 6 km (wel heel langzaam vergeleken met normaal) maar fit voelde ik me zeker het eerste half jaar niet. Mijn eierstokken waren ook weggehaald en hormonaal heb ik dus nogal een opdonder gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik wandel nog kleine stukjes omdat het nog zo zwaar aanvoelt allemaal. Heb me er idd op ingesteld dat het herstel nog wel even zal duren. Maar mijn eierstokken heb ik nog en voel me nu al zoveel beter dan toen ik nog hormonen slikte(die niet hielpen) Gents wat heb ik me down en depri gevoeld zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven