Gezondheid alle pijlers

Val van mountainbike afgelopen dinsdag

23-05-2020 23:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Afgelopen dinsdag ben ik tijdens het mountainbiken gevallen. Een loslopende hond kwam op mij af rennen en voordat ik het wist vloog ik eroverheen vol op mijn schouder.
Meteen al veel pijn en schouder werd dik en ik kon hem niet bewegen. Toen naar huis gelopen (was nog heel dichtbij huis) en gelijk naar de huisarts gegaan.
Deze arts heeft heel even gevoeld en gaf eigenlijk meteen als conclusie dat het zwaar gekneusd was.
Als advies gekregen om 4x per dag 400 mg ibuprofen te nemen en 4x per dag 1000 mg paracetamol. Maar hiermee is het nauwelijks te doen.
Draag inmiddels mijn arm in een sling omdat het zonder helemaal niet gaat. Schouder begint nu ook steeds meer af te hangen.
Arts gaf aan dat ik het een paar dagen aan moest kijken en dan weer terug moest komen als het niet beter ging. Ook kan ik momenteel niet werken (verpleegkundige). Wat zouden jullie doen? Maandag weer even bellen of nog een poos aanzien?
Maandag weer even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Maandag bellen en vragen voor röntgenfoto
Ik had op dinsdag meteen een foto laten maken....
Waarom zou je maandag niet bellen? Je hebt het nu bijna een week aangezien, en de huisarts had toch duidelijk gezegd dat je het een paar dagen moet aanzien en anders weer moet bellen?
Alle reacties Link kopieren
Als je echt veel pijn hebt en denkt dat er meer aan de hand is kan je ook altijd even de hap bellen. Al is het alleen maar om even met ze te overleggen.
Ik had eerlijk gezegd gisteren de huisarts al gebeld zodat ik het weekend niet had hoeven overbruggen.
Veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen even bellen met de HAP en overleggen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet iets via je werk regelen?
Dat gaat wellicht sneller .....
Anders maandag de huisarts bellen, hap zou ik zelf niet doen omdat het dinsdag al gebeurd is en je beter gisteren terug had kunnen bellen (maar dat is achteraf makkelijk gezegd natuurlijk).
Sterkte!
Als het echt goed gekneusd is dan kan het lang pijn doen. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon maandag weer bellen en ondertussen je schouder zoveel mogelijk ontlasten door een mitella ofzo om te doen.
Een paar dagen aanzien en het wordt niet beter: daar had ik vrijdag mee terug gegaan i.p.v. het over het weekend heen te tillen.
Dus ja, zeker maandag terug gaan.
Alle reacties Link kopieren
Overigens balen van die loslopende hond.
Weet je waar die woont? Anders kun je toch even aangeven aan de eigenaar dat je een flinke smak hebt gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
24-05-2020 03:59
Overigens balen van die loslopende hond.
Weet je waar die woont? Anders kun je toch even aangeven aan de eigenaar dat je een flinke smak hebt gemaakt
Baasje liep er bij! Hele vervelende man die heel laconiek reageerde. Echter door de pijn en boosheid niet naar zijn naam gevraagd (heel erg stom i know). Maar op dat moment totaal niet aan gedacht dat dit nog wel eens een duur grapje kon gaan worden.

Achteraf had ik misschien ook beter gisteren kunnen gaan. Maar ik ben iemand die niet zo snel naar de huisarts ga. Klungel meestal eerst een hele lange tijd zelf aan, maar ja nu zit ik met het probleem dat ik niet kan werken en ook verantwoording af moet leggen aan het werk.

Ben weer wakker geworden van de pijn en verkast naar de bank. Ellende als die pillen ‘s nachts zijn uitgewerkt, beetje oxynorm voor extra zou best lekker zijn 🙈
Alle reacties Link kopieren
Maandag bellen. Ik heb van de winter ook een smak gemaakt met een slee in wintersportgebied, daar deed de dokter testjes om breuk uit te sluiten. Maar gescheurde banden kan hij niet uitsluiten. Ik kreeg hetzelfde advies, zijn vermoeden was opgerekte banden maar kon ook gescheurd zijn. Bij mij bleef het ook erg pijnlijk maar na dag of 4 ging het ineens beter. Als de banden (af) gescheurd zijn moeten ze die operatief aan elkaar maken en daar moet je niet te lang mee wachten schijnt.

Veel succes en sterkte, het is echt naar zo'n pijnlijke schouder
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat huisartsen veel te snel dingen constateren die ze helemaal niet kunnen zien. Ik zou maandag weer bellen en vragen om doorverwezen te worden voor een foto. Wat je ook zou kunnen doen, is naar een fysiotherapie praktijk gaan waar ze echo’s maken. Ze doen dan meestal eerst een intake en daarna wordt er zo nodig een echo gemaakt waarop ze breuken en scheurtjes etc kunnen zien. Ik zou dat echt doen als de huisarts niets wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je Happynurse ?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook benieuwd. Iets gebroken, of viel het mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven