Gezondheid alle pijlers

Ik heb ondergewicht en zou graag willen aankomen.

02-06-2020 09:49 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb ondergewicht en zou hier graag wat aan willen doen. Ik ben een jonge vrouw van 179 centimeter lang met een gewicht van 55 kilo. Ik heb van mezelf al een beetje een slanke lichaamsbouw, maar zou toch wat meer vrouwelijke vormen er in willen hebben. Wat ik nu heb is meer bot met een huidje er om heen. Ik ga binnenkort beginnen met het drinken van speciale shakes om extra calorieën binnen te krijgen in de hoop daar wat voller van te worden.

Krijg je vollere armen en benen van calorieën? Of moet je daar persé krachttraining voor doen? Hebben jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 14-10-2020 22:36
90.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
waarom heb je ondergewicht?
wat zijn jouw valkuilen?
heb je hulp ??
Ga naar een diëtist, die kunnen je hier heel goed mee helpen.
Alle reacties Link kopieren
Diëtist inderdaad.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
Kwark, noten, meer roomboter, etc. Kies de volle producten en eet tussendoortjes tussen de maaltijden door.


En als het echt jouw lichaamsbouw is dan kun je hooguit een beetje aankomen maar is dit wie jij bent.

Sportschool voor meer spieren in de armen? Maar de vraag is of je dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar een diëtist gaan. Die kan je helpen op een verantwoorde manier aan te komen. Als je zelf dingen gaat uitproberen heb je kans dat je 'verkeerd' aankomt, bijv. vet vasthouden tussen de organen (wat veel schadelijker is) dan onderhuids.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Eens, ga naar een dietiste (zit gewoon in de basisverzekering ). Dan krijg je een dieet, en daarnaast bijv. die drankjes (die ik niet te nassen vind). Ik kreeg fantomal poeder voor door de koffie/thee. Zo kreeg ik toch 400 cal. extra binnen per dag.
Dikkere armen en benen heb ik er niet van gekregen, dan moet je echt krachttraining gaan doen.
Maar het blijft een struggle, net zoals afvallen. Want je kan niet elke dag slagroom en vette zooi gaan eten, je moet met gezond eten aankomen. Ik moest ook elke dag een ei eten.
ik geef mn bek ook maar een douw
hoe oud ben je? en wordt je regelmatig ongesteld zonder pil?

had zelf ook 'ondergewicht' tot mijn 18de en ben toen langzaam 'voller' geworden, maar ben nog steeds heel slank

bij sommige mensen hoort die lichaamsbouw gewoon
als je eet waar je zin in hebt, geen topsport doet en regelmatig ongesteld wordt zonder pil kan dat bij jou zo zijn
Wat eet je op een dag?

Ik heb (ook) ondergewicht maar bij mij is het echt mijn bouw.
Alle reacties Link kopieren
Ondergewicht is nog altijd beter dan overgewicht.

Eet volle zuivel.
kerst schreef:
02-06-2020 11:58
Ondergewicht is nog altijd beter dan overgewicht.

Eet volle zuivel.
Wat is dat nou weer voor nietszeggende en bovendien domme opmerking? Overgewicht heeft ten eerste NIKS te maken met dit topic. Zeg je ook tegen iemand die de diagnose huid kanker heeft gekregen: “Huidkanker is altijd nog beter dan leukemie”?

Ondergewicht kan levensgevaarlijk zijn. Dus alsjeblieft houd die ondoordachte opmerkingen lekker voor je zelf.
hoe oud ben je? eet je verder normaal/ gezond/ voldoende?
Ga eens naar een diëtist (gediplomeerd HBO graag dus geen zelfbenoemde voedingsdeskundige)
Alle reacties Link kopieren
Dat is het probleem met ondergewicht: wij eten niet. Wij vergeten te eten, wij stoppen met eten bij stress.
Het is nu 12.30 en alles wat ik op heb is 1 plak ontbijtkoek. En dan denk ik wel: ik moet eten, maar dan heb ik geen zin.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-06-2020 12:31
Dat is het probleem met ondergewicht: wij eten niet. Wij vergeten te eten, wij stoppen met eten bij stress.
daarom vraag ik TO wat haar valkuilen zijn

het kan stress zijn
een te voel gevoel
vergeten te eten
afkeer van eten
etc

als we weten, wat er speelt, kunnen we prima helpen
dus TO, geef eens wat antwoorden!
Alle reacties Link kopieren
Herken jou issue, maar ik heb geen ondergewicht (meestal 😉). Ik ben 178 en rond 58 kilo. Elke kilo die ik aankom gaat rechtstreeks naar buik/, taille dat stukje. Mijn armen zullen nooit dikker worden.

Ik sport wel 2 keer per week (nu vooral veel wandelen, hardlopen en grond oefeningen) en daarbij doe ik echt kracht training voor mijn armen. Ik eet wel volle zuivelproducten, drink volle chocolademelk, eet ook wel eieren voor de eiwitten, en verder gewoon variërend normaal eetpatroon.

Ik ben gezond, deze bouw hoort bij mij, al ruim 30 jaar en mijn BMI is goed.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
02-06-2020 12:36
Herken jou issue, maar ik heb geen ondergewicht (meestal 😉). Ik ben 178 en rond 58 kilo. Elke kilo die ik aankom gaat rechtstreeks naar buik/, taille dat stukje. Mijn armen zullen nooit dikker worden.

mijn bovenarmen zijn, door veel krachttraining wel degelijk een stuk gevormder geworden hoor. Echt veel mooier!
onderarmen kun je met gemak met 1 hand om mijn pols. Horloges etc passen me nooit
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-06-2020 12:39
mijn bovenarmen zijn, door veel krachttraining wel degelijk een stuk gevormder geworden hoor. Echt veel mooier!
onderarmen kun je met gemak met 1 hand om mijn pols. Horloges etc passen me nooit
Ik probeer inderdaad door middel van eiwitten en krachttraining mijn boven armen wel voller te krijgen. (Ook advies gevraagd op de sportschool) Onderarmen zijn ook heel smal. Mannen kunnen 2 van mijn polsjes in 1 hand vast pakken bijna 😁.
Madeliefjees schreef:
02-06-2020 12:31
Dat is het probleem met ondergewicht: wij eten niet. Wij vergeten te eten, wij stoppen met eten bij stress.
Het is nu 12.30 en alles wat ik op heb is 1 plak ontbijtkoek. En dan denk ik wel: ik moet eten, maar dan heb ik geen zin.
je bent toch geen kleuter? eet op vaste tijden en hou je daar aan.
Alle reacties Link kopieren
[quote=moonlight post_id=31465096 time=1591086001 user_id=6296

En als het echt jouw lichaamsbouw is dan kun je hooguit een beetje aankomen maar is dit wie jij bent.
[/quote]

Was dat maar waar. Niemand heeft van nature de lichaamsbouw morbide overgewicht.

Als to vanaf nu ongezonde dingen gaat zitten bunkeren komt ze heus wel aan. Alleen is dat dan ook weer niet de goede manier om een gezond gewicht te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toch mensen die kunnen eten wat ze willen en mensen die er erg op moeten letten. DNA is meer verantwoordelijk dan eetpatroon.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-06-2020 13:06
je bent toch geen kleuter? eet op vaste tijden en hou je daar aan.
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Dat is hetzelfde als tegen mensen met overgewicht zeggen: dan stop je toch met eten?
ik geef mn bek ook maar een douw
S-Meds schreef:
02-06-2020 13:06
je bent toch geen kleuter? eet op vaste tijden en hou je daar aan.
Je bent toch geen baby? Stop met roken en hou je daar aan. Je bent toch geen baby? Stop met alcohol en hou je daar aan. Je bent toch geen baby? Stop met gamen en hou je daaraan. :P Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-06-2020 14:38
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Dat is hetzelfde als tegen mensen met overgewicht zeggen: dan stop je toch met eten?
toch heeft het mij wel geholpen
Ik kwam door mijn ondergewicht, door "gewoon" te gaan eten, en in het begin voelde dat heel Ongewoon, en onnatuurlijk
Maar ik moest leren, wat gewoon was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven