Gezondheid alle pijlers

Nieuwe Mirena spiraal

04-06-2020 00:27 30 berichten
We zijn weer 5 jaar verder tijd voor een nieuwe.

Ik heb 5 jaar terug een spiraal laten plaatsen. Ben er heel tevreden mee. Ben een drama met pillen slikken etc.

Maar die pijn en dat oncomfortabele gevoel dat ik toen Had met het plaatsen.
Was echt drama. Ik had van tevoren pijnstillers ingenomen.
Maar het is en blijft een ellendig iets.

Iemand misschien nog wat tips? Want ik lig hier in mijn bed en word weer bloednerveus .
Alle reacties Link kopieren
Hai, ik herken je spanning. Bij mij was de eerste keer echt vervelend; het plaatsen en de nazeurende pijn. Voor de tweede had ik me flink schrap gezet, maar dat was helemaal niet nodig. En bij de derde keer ging het ook fluitend. Alsof mijn lijf eraan gewend was dat er iets inzit ofzo, en niet protesteert. Ik weet niet of deze ervaring ook voor anderen geldt. Ik wou je alleen meegeven dat het ook erg mee kan vallen.
Alle reacties Link kopieren
Nee geen tips. Ik viel flauw van de pijn. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het plaatsen van de tweede en de derde net zo vervelend. Iets met een gekantelde baarmoeder ofzoiets. De pijn na het plaatsen was wel minder en vooral veel korter!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ook geen tips - de eerste spiraal was een fluitje van een cent, de tweede een regelrechte hel omdat de huisarts 'm er niet in kreeg, geen idee waarom (ben lijkbleek naar de bus gestrompeld daarna en ben bijna van m'n stokje gegaan, de buschauffeur schrok zich dood), en de derde keer was weer een peulenschil.

Enige wat ik kan aanraden is: neem een ibu van te voren en probeer te ontspannen. Gespannen spieren helpen sowieso niet in dat gebied, hehe.
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde bijna niks en was fris en fruitig. Had een ibu 400mg en 2x 500mg paracetamol ingenomen. Weet niet of ik geluk had of dat de pijnstillers echt hebben geholpen, maar je kan het proberen. Verder kan je de arts vragen of hij aan kan geven als het plaatsen gebeurt en of je dan 2x mag hoesten als hij hem erin zet. Dat schijnt ook te helpen. Na het plaatsen even een minuutje blijven liggen.
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
04-06-2020 07:53
Ook geen tips - de eerste spiraal was een fluitje van een cent, de tweede een regelrechte hel omdat de huisarts 'm er niet in kreeg, geen idee waarom (ben lijkbleek naar de bus gestrompeld daarna en ben bijna van m'n stokje gegaan, de buschauffeur schrok zich dood), en de derde keer was weer een peulenschil.

Enige wat ik kan aanraden is: neem een ibu van te voren en probeer te ontspannen. Gespannen spieren helpen sowieso niet in dat gebied, hehe.
En daarom ga ik naar een gynaecoloog; die snapt net iets beter hoe het in die zone allemaal werkt.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
De trick is om te ontspannen. Juist als je gespannen bent, voel je meer. Je kan ook pijnstillers nemen zoals andere al aangeven. Dit haalt de scherpe randjes ervan af.
Je kunt pijnstilling innemen van te voren om de pijn van het plaatsen wat te verzachten.

Ik heb mijn eerste bij de huisarts laten zetten en dat was enorm pijnlijk. De tweede dus bij de gynaecoloog laten plaatsen en dat ging een stuk soepeler. Voor de derde naar dezelfde gynaecoloog gegaan en dat ging wederom heel soepel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem de laatste keer in het ziekenhuis door een gyn laten zetten. Dat scheelde enorm. In plaats van die afschuwelijke metalen eendebek had de gyn een plastic eendebek en dat voelde al heel anders. En ze was een stuk handiger dan de huisarts die daarvoor 2x een mislukte poging had. Dus ik raad je aan om een afspraak in het ziekenhuis te maken. Gaat wel van je eigen risico af overigens, maar dat heb ik er straks wel voor over.
Nou, dan is mijn huisarts blijkbaar de uitzondering, ging 4 keer prima. En hij wordt ook een stuk duurder als je hem in het ziekenhuis laat plaatsen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste heb ik zo’n buikkrampen daarna gehad dat ik dacht dat ik nog een derde kreeg. Plaatsen vond ik ook erg pijnlijk. Tweede geen centje pijn gehad, huisarts gaf af om te hoesten ( al zal dat nu ivm Corona misschien wel niet meer mogen ) tijdens het plaatsen van de klem? en dat was echt een wondertip!
Ik was heel naar van de eerste keer, de tweede keer viel me ontzettend mee.
marjon1980 schreef:
04-06-2020 09:38
Bij de eerste heb ik zo’n buikkrampen daarna gehad dat ik dacht dat ik nog een derde kreeg. Plaatsen vond ik ook erg pijnlijk. Tweede geen centje pijn gehad, huisarts gaf af om te hoesten ( al zal dat nu ivm Corona misschien wel niet meer mogen ) tijdens het plaatsen van de klem? en dat was echt een wondertip!
Ja, dat hebben ze mij ook geadviseerd en dat helpt. Bij mij deed het overigens wel elke keer veel pijn, maar met hoesten minder.
Sorry dat ik niet gereageerd heb. Ik dacht dat de post niet geplaatst was.

Ik heb een uur terug een ibru 200 mg ingenomen.
De afspraak is over een half uur. En voel nu toch de spanning stijgen.

Ik laat het gewoon bij de huisarts doen
Die hebben het de vorige keer ook gedaan
Succes!
Bij de eerste en tweede niets gevoeld en bij de derde bij het plaatsen echt pijn gehad en de rest van de dag krampen.
Hoe ouder je wordt, hoe meer pijn het schijnt te doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees even mee! IK 'moet' pas over een jaartje meen ik maar oh oh wat deed de 1e x me zeer, ik liep nog redelijk stoer weer naar buiten maar in de auto ging ik zowat van mijn stokje, was blij dat mijn man mij reed. Ook daarna echt een paar uur heel veel pijn gehad. De 1e maanden was het ook allemaal een beetje een soep zooitje en veel zeurderige pijn maar na 1 jaar was ik super blij en nu nog steeds.

Ik neem aan dat die verschijnselen van wennen van de 1e maanden er niet zijn als je hem laat vervangen?
Nemain• schreef:
04-06-2020 16:13
Bij de eerste en tweede niets gevoeld en bij de derde bij het plaatsen echt pijn gehad en de rest van de dag krampen.
Hoe ouder je wordt, hoe meer pijn het schijnt te doen.
Mij is verteld dat hoe vaker hij vervangen wordt, hoe pijnlijker het wordt.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
04-06-2020 16:36
Mij is verteld dat hoe vaker hij vervangen wordt, hoe pijnlijker het wordt.
ow. dat is nu net niet wat ik wil horen ;-)
lise1985 schreef:
04-06-2020 16:36
Mij is verteld dat hoe vaker hij vervangen wordt, hoe pijnlijker het wordt.
Dit is zo’n onzin. Iedereen is anders.
En hoe is het gegaan TO?
vivagirl2013 schreef:
04-06-2020 17:02
Dit is zo’n onzin. Iedereen is anders.
Het is wat de gynaecoloog me vertelde.
lise1985 schreef:
04-06-2020 16:36
Mij is verteld dat hoe vaker hij vervangen wordt, hoe pijnlijker het wordt.
Nou bij mij niet hoor, en ik heb er 4 gehad.
T is gelukt.
Het valt wel mee.
Alleen t vervangen was een hel. Maar we hebben het weer overleefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven