Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking

06-06-2020 16:25 17 berichten
Help! Heb vanavond een date en heb een blaasontsteking! Ben al de hele dag heel veel aan het drinken, ook brandnetelthee, slik cranberry pillen, D-manosse en vitamine C, maar niks helpt nog.. ik had net ook beetje bloed. Heeft iemand nog een wonder middel? Of toch even HAP bellen?
Alle reacties Link kopieren
De HAP gaat je blaasontsteking ook niet voor vanavond als een soort tovertruc opgelost krijgen.

Overigens heb ik wel eens voor een blaasontsteking de HAP gebeld. Maar toen plaste ik gevoelsmatig scheermesjes en zag ik het echt niet zitten dat nog 40 uur (tot maandagochtend) te blijven doen. Ik mocht toen langskomen en kreeg een kuurtje.
Alle reacties Link kopieren
Als je bloed plast zou ik niet tot maandagochtend wachten (en dan tot s middags als je de medicijnen bij de apotheek kan afhalen).
Ik kon in zo’n geval bij huisarts e-consult insturen en op basis daarvan werd direct maandagochtend recept naar apotheek gestuurd en kon ik ‘s middags AB ophalen (wat een opluchting na een nacht rillend van de verhoging bed in - bed uit en rennen naar de wc :cry: ).

Maar het is pas zaterdag, zou in jouw geval even bellen naar de HAP. En date afzeggen.
Ok bedankt voor jullie snelle reactie! Toch maar even gebeld en wonder boven wonder mag ik direct al antibiotica ophalen ! Heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Nova1982 schreef:
06-06-2020 16:49
Ok bedankt voor jullie snelle reactie! Toch maar even gebeld en wonder boven wonder mag ik direct al antibiotica ophalen ! Heel blij mee!
Zonder enige controle? Dat is best bijzonder.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dat met een date vanavond (of überhaupt) te maken? Zó snel werkt antibiotica nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Idd, even bellen en je krijgt antibiotica? Welke? Echt een kuur voor dagen?
Ik zit ook met blaasontsteking, denk maar ik, maar urinetest was tijdje terug negatief. Kreeg wel een zakje mee voor de nacht, monuril? Hielp niet helaas. Na een tijdje ging t vanzelf over maar kwam na paar dagen weer terug. Slik nu cranberry capsules. Vandaag eigenlijk weinig blaasproblemen meer maar wel wat pijn in mn buik nog. Even aanzien hoe t verder gaat.

Maareh, als je vanavond een date hebt, werkt die antibiotica zo snel dan?
Hoeveel klachten heb je? Hoe lang loop je er al mee?
Alle reacties Link kopieren
Die A.B werkt vanavond nog niet.als je je niet lekker voelt afzeggen.weet niet hoeveel last jij hebt.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Liebeskind² schreef:
06-06-2020 17:03
Zonder enige controle? Dat is best bijzonder.

Heb ik ook gehad. Was wel bij mijn eigen huisarts en aan het begin van de Corona-crisis, misschien dat dat scheelt. Ik was wel verbaasd trouwens, ik had al een plaspotje gehaald en had het al zo ingepland dat ik het snel langs zou kunnen komen brengen, maar dat was dus niet nodig.
Liebeskind² schreef:
06-06-2020 17:03
Zonder enige controle? Dat is best bijzonder.
Hier ook op het moment ik de HA post bel. Ik word wel onderworpen aan een vragenvuur en ze zien in het systeem mijn verleden aan blaasontstekingen. Dus dan kan mijn man weer HA post toe.
Alle reacties Link kopieren
Blaasontsteking is één van de weinige dingen waar de patiënt (vrouw) zelf min of meer zelf de diagnose mag stellen bij de triage (beoordeling door arts/DA). Als je als patiënt 'bekend bentmet blaasontsteking' en zelf aangeeft een blaasontsteking te hebben, krijg je daarom vaak zonder verder onderzoek antibiotica.
Vind ik heel fijn want ik heb het al jaren (bijna) niet meer, maar áls ik het heb, dan weet ik dat als eerste, test of geen test.
Vorig jaar toevallig eentje gehad. Ik regel dan meteen antibiotica en gek genoeg werkt dat bij mij ook heel snel. De klachten komen binnen een uur op (van 0 tot 100 in enkele seconden...) en dan ben ik echt beroerd. En met de antibiotica voel ik me binnen een paar uur normaal worden. Erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
Bij je eigen arts snap ik het wel, maar bij de HAP vind ik het bijzonder.
Ik overleg vaak via e_consult met mijn HA. Prima methode en de beste man kent mijn achtergrond.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
06-06-2020 19:26
Bij je eigen arts snap ik het wel, maar bij de HAP vind ik het bijzonder.
Ik overleg vaak via e_consult met mijn HA. Prima methode en de beste man kent mijn achtergrond.
De triagist van de HAP heeft toegang tot jouw medisch dossier, dus die kan zo in de computer opzoeken of je al eerder blaasontsteking hebt gehad.
Ik weet niet hoe het kan maar als ik blaasontsteking krijg dan werkt AB altijd binnen een uurtje of 3 toch wel...
Alle reacties Link kopieren
Saartje70 schreef:
06-06-2020 21:40
Ik weet niet hoe het kan maar als ik blaasontsteking krijg dan werkt AB altijd binnen een uurtje of 3 toch wel...

Bij mij dus ook.
Ja inderdaad via hap en toch zonder test. Verbaasde mij ook echt. Ook echt kuur van meerdere dagen 4 tabletten per dag. Ik voelde me na 2 uur al veel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven