Gezondheid alle pijlers

Wanneer went het?

10-07-2020 18:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Orthopedische inlegzolen.
Ik loop er nu een week op. Aangeschaft vanwege hielspoor en enkel problemen. Veroorzaakt door platvoeten.

Ik werk in een ziekenhuis en heb dankzij de corona crisis echt het vuur uit mijn ziekenhuis klompen gelopen afgelopen maanden. Helaas dus over belast met hielspoor en enkelproblemen als gevolg.
Nu een week op orthopedische inlegzolen aan het lopen. Maar mennnn. Alsof er een maaskei in mijn schoenen zit. Gaat dit echt wennen? En hoe lang duurt dit?
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen reageren beter op dunne zooltjes van een podoloog ,je kunt ook fitflops proberen ,helpen erg bij hielspoor .Heb je in slippers en sneakers en meer.
Alle reacties Link kopieren
En mocht je ze meteen hele dagen aan of langzaam opbouwen?
Toen ik begon met het dragen van steunzolen ( misschien niet helemaal hetzelfde?), deed het pijn!!! Eerst rustig opbouwen met iedere dag een uur langer. Heeft bij elkaar wel een week of 3 geduurd volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ze wel laten aanmeten?

Hier duurde het ca 3 weken voordat ik eraan gewend was. Rustig opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oké een week is dus te kort. Jammer. Ik heb nu vakantie en hoopte weer snel normaal te kunnen lopen zodat ik wat leuks met mijn kinderen kan doen. Naja 2020 is toch een verloren jaar.
Alle reacties Link kopieren
Rustig opbouwen. Sommige mensen trekken het prima meteen volle dagen er op te lopen maar meestal wordt aangeraden rustig op te bouwen en bij pijn of ongemak even je vertrouwde schoenen aan te trekken en volgende dag weer de steunzolen te gebruiken.
De keer dat ik er niet aan kon wennen bleken ze niet goed gemaakt. Uiteindelijk heb ik ze door een concurent laten nakijken en er was van alles mis. Het was eentje die als goed bekend stond. Ik ben op de herstelde zolen eigenlik meteen volle dagen op gaan lopen, omdat ik door mijn werk geen mogelijkheid was om ergesn tussendoor de zolen te verwisselen en mijn werk wel gedaan moest worden. De eerste paar dagen heb ik wat spierpijn gehad, maar dat was eigenlijk alles. Als je last blijft houden zal ik je willen adviseren om terug te gaan.
En verder is het jaar net over de helft misschien gebeuren er nog wel hele mooie dingen in je rest van je jaar. :-)
Alle reacties Link kopieren
Niet, omdat de meeste zolen keihard zijn met kurk. Die lopen helemaal niet fijn. Je moet zachter materiaal hebben dat zit veel beter. Kurk is veel te hard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn zolen meteen hele dagen gedragen. Ze lopen echt heerlijk. De eerste week heb ik wel veel spierpijn gehad omdat mijn hele houding anders werd.

Mijn zolen zijn inderdaad wel heel hard. Af en toe draag ik een dagje mijn (zachte) sportschoenen en dat voelt heerlijk. Tot ik weer last van mijn knieën en rug krijg door de verkeerde houding,
Alle reacties Link kopieren
abc schreef:
10-07-2020 20:34
Ik heb mijn zolen meteen hele dagen gedragen. Ze lopen echt heerlijk. De eerste week heb ik wel veel spierpijn gehad omdat mijn hele houding anders werd.

Mijn zolen zijn inderdaad wel heel hard. Af en toe draag ik een dagje mijn (zachte) sportschoenen en dat voelt heerlijk. Tot ik weer last van mijn knieën en rug krijg door de verkeerde houding,
En jij had ze ook laten maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik had als kind altijd steunzolen. Deed in het begon heel erg pijn, herinner ik me. Op den duur werd het beter! Komt goed, geef het wat tijd.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Birkenstocks en Crocs hebben een soort ideaal voetbed waar alle voeten zich thuis in schijnen te voelen. Ik voel een soort rust als ik met Crocs de tuin inga.

Zelf ben ik ook al twee maanden geveld door de plantaire fasciitis die onmiddellijk opleeft als ik met schoenen probeer te lopen. En de pezen aan de bovenkant plus mijn enkel zijn ook dolgedraaid.

Het is een gevoel of ik met blote voeten op grof grind moet lopen. De eerste honderd meters doen ontzettend pijn, daarna treedt een soort doofheid op en proberen mijn voeten weg te draaien naar binnen - of buitenkant om letsel te voorkomen. Daar komt de enkelpijn vandaan en de bovenkant houdt de boel in gespannen evenwicht dus ik krijg knalrode dikke voeten en mijn knie geeft een klikkend geluid.

Er schijnt een tot twee jaar voor te staan voordat het zichzelf geneest dus mooi ben ik.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
regenhaag schreef:
10-07-2020 20:39
En jij had ze ook laten maken?
Ja. Ik zat destijds in een revalidatietraject ivm chronische pijn en vermoeidheid. Daar bleek dat ik ook enorme platvoeten heb en daardoor x-benen. En ongelijke lengte van mijn benen.

Na twee jaar heb ik nieuwe aan laten meten, ook die zonder problemen (alleen spierpijn de eerste dagen) meteen hele dagen gedragen.
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
11-07-2020 09:14
Birkenstocks en Crocs hebben een soort ideaal voetbed waar alle voeten zich thuis in schijnen te voelen. Ik voel een soort rust als ik met Crocs de tuin inga.

Zelf ben ik ook al twee maanden geveld door de plantaire fasciitis die onmiddellijk opleeft als ik met schoenen probeer te lopen. En de pezen aan de bovenkant plus mijn enkel zijn ook dolgedraaid.

Het is een gevoel of ik met blote voeten op grof grind moet lopen. De eerste honderd meters doen ontzettend pijn, daarna treedt een soort doofheid op en proberen mijn voeten weg te draaien naar binnen - of buitenkant om letsel te voorkomen. Daar komt de enkelpijn vandaan en de bovenkant houdt de boel in gespannen evenwicht dus ik krijg knalrode dikke voeten en mijn knie geeft een klikkend geluid.

Er schijnt een tot twee jaar voor te staan voordat het zichzelf geneest dus mooi ben ik.
Ik denk dat jij het erger hebt. Maar zowel crocs en birkenstocks heb ik. Maar dat geeft wel minder steun als wat ik nu aan heb. Laatst op het strand kwam ik er wel achter dat ik niet meer op blote voeten kan rondlopen op oneven ondergrond. Heel lastig dit.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
10-07-2020 20:03
De keer dat ik er niet aan kon wennen bleken ze niet goed gemaakt. Uiteindelijk heb ik ze door een concurent laten nakijken en er was van alles mis. Het was eentje die als goed bekend stond. Ik ben op de herstelde zolen eigenlik meteen volle dagen op gaan lopen, omdat ik door mijn werk geen mogelijkheid was om ergesn tussendoor de zolen te verwisselen en mijn werk wel gedaan moest worden. De eerste paar dagen heb ik wat spierpijn gehad, maar dat was eigenlijk alles. Als je last blijft houden zal ik je willen adviseren om terug te gaan.
En verder is het jaar net over de helft misschien gebeuren er nog wel hele mooie dingen in je rest van je jaar. :-)
Nog bedankt voor je bemoedigende woorden. Ik had een beetje een baaldag geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven