Gezondheid alle pijlers

Droge mond door water drinken

13-07-2020 21:31 54 berichten
Ik drink de laatste tijd meer water en zorg ook dat ik voldoende drink. Alleen is het mij opgevallen dat ik steeds vaker een droge mond/keel krijg savonds als ik overdag voornamelijk water heb gedronken.

Nu lees ik overal dat water juist een droge mond voorkomt maar niet dat je er een droge mond van kan krijgen.
Hebben meer mensen hier last van?
Droge mond heeft veel meer oorzake; van medicijnen tot de overgang...
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ik ben zwanger....

Heb je nog andere klachten, anders zou ik het eens met de HA bespreken als je er veel last van hebt.
Ik denk niet dat het wat ernstigs is. Ik was gewoon even benieuwd of meer mensen dat hebben aangezien ik er met Google amper iets over vind.
Alle reacties Link kopieren
De kunnen meerdere oorzaken voor een droge mond. Hormonen, medicatie. Zo kreeg ik een kurkdroge mond door antidepressiva. Water lijkt me sterk, hoeveel water drink je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dat alleen maar van 's nachts als er geen speeksel is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook. Hoe meer water ik drink hoe droger mijn keel lijkt te worden. Ik neem daarom altijd eind van de dag toch iets anders, anders blijf ik bezig.
Ik heb dat met thee. Gewoon water drink ik niet zoveel, dus daar durf ik niks over te zeggen.
@Divadaan ik drink ongeveer 2 liter water per dag, soms wat meer soms iets minder maar meestal krijg ik 4 flesjes van 500ML wel leeg. Daar ligt het dus echt niet aan.

Ben deze avond ook maar iets anders gaan drinken want ik werd er gek van. En misschien morgen ook wat meer afwisselen met thee, ice tea en water.
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar. Ik heb er ooit ook weleens een verklaring voor gelezen, maar ik weet die verklaring allang niet meer.

Van thee heb ik het nog erger trouwens.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik drink om die reden meestal water met een klein beetje limonadesiroop.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met plat water ook,
Met Spa rood niet.
Veel water drinken trekt vocht uit je lijf. Wie ooit verzonnen heeft dat je zoveel water moet drinken had een zonnesteek.
Alle reacties Link kopieren
Dit is herkenbaar. Heb dan soms zelf het idee dat ik te weinig gedronken heb, terwijl de bezoekjes naar de wc er niet om liegen. Ik lees dus even mee
Ik heb dat ook de laatste tijd.
Ik ben dus echt niet de enige :)

Bij mij helpt spa rood niet echt om het te voorkomen.
Bij mij helpt koolzuur, niet specifiek spa rood.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-07-2020 00:01
Veel water drinken trekt vocht uit je lijf. Wie ooit verzonnen heeft dat je zoveel water moet drinken had een zonnesteek.
Dit dus. Als je het niet gelooft: test het eens uit door op een dag veel water te drinken; je zult continu naar de wc moeten gaan. Kortom: je plast het er allemaal weer uit. Veel mensen zijn overigens vandaag de dag uitgedroogd. Merk je voor de rest vrij weinig van, afgezien van wat vage klachten zoals een droge bek of koppijn.
Het schijnt dat je lichaam water veel beter opneemt als het zouter (en vetter) is. Ook dit kun je makkelijk uittesten. Hoe dorstlessend is een kom soep meestal niet? Of een glas melk? En hoe vaak moet je dan nog plassen?

Veel mensen die nu ook sole maken (een soort van geconcentreerd zout water), maar daar zijn ook weer tegenhangers van te vinden.
Kortom, ga eens op onderzoek uit en dan moet je zelf maar kijken in welke informatie je jezelf kunt vinden.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner mij deze aflevering van broodje gezond. Weet alleen niet meer of jouw vraag hierin terug komt. https://www.npo3.nl/broodje-gezond/KN_1706179
Gek genoeg ligt het er bij mij aan of ik rook of niet. Als ik rook dan vind ik het moeilijk alleen water te drinken daardoor en pak ik sneller limonade.
Als ik weer eens gestopt ben met roken kan ik prima alleen water drinken
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik ook ervaren. Ik had zelf al de link gelegd met veel drinken overdag = een droge mond als ik stop. Mensen denken vaak dat ik altijd heel veel drink, maar dat is eigenlijk alleen als ik werk, op een normale dag is het veeeel minder en dan voel ik mij niet uitgedroogder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Van erg veel (koud) water drinken ga ik me meestal niet lekkerder voelen.
Als ik bij warm weer veel drink, merk ik dat ik al snel behoefte heb aan een snoepje of wat hartigs.
Logisch als je om de haverklap moet plassen.
Je piest ook al je suikers en zouten uit.
Ik heb me altijd laten vertellen dat koud water haast rechtstreeks naar je blaas zakt en je dus beter lauw/warm water kunt drinken zodat je lichaam meer nut van het vocht heeft.
Ik weet niet of dit klopt?
Ik vind het niet lekker, maar ik drink dus wel eens warm water.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
14-07-2020 00:59
Dit dus. Als je het niet gelooft: test het eens uit door op een dag veel water te drinken; je zult continu naar de wc moeten gaan. Kortom: je plast het er allemaal weer uit. Veel mensen zijn overigens vandaag de dag uitgedroogd. Merk je voor de rest vrij weinig van, afgezien van wat vage klachten zoals een droge bek of koppijn.
Het schijnt dat je lichaam water veel beter opneemt als het zouter (en vetter) is. Ook dit kun je makkelijk uittesten. Hoe dorstlessend is een kom soep meestal niet? Of een glas melk? En hoe vaak moet je dan nog plassen?

Veel mensen die nu ook sole maken (een soort van geconcentreerd zout water), maar daar zijn ook weer tegenhangers van te vinden.
Kortom, ga eens op onderzoek uit en dan moet je zelf maar kijken in welke informatie je jezelf kunt vinden.
Als je veel drinkt moet je veel plassen. Beetje open deur wel hè?

Van melk krijg ik nog meer dorst, maar dan na wat langere tijd. Volgens mij omdat eiwitten meer vocht nodig hebben om verteerd te worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
14-07-2020 07:50
Van erg veel (koud) water drinken ga ik me meestal niet lekkerder voelen.
Als ik bij warm weer veel drink, merk ik dat ik al snel behoefte heb aan een snoepje of wat hartigs.
Logisch als je om de haverklap moet plassen.
Je piest ook al je suikers en zouten uit.
Ik heb me altijd laten vertellen dat koud water haast rechtstreeks naar je blaas zakt en je dus beter lauw/warm water kunt drinken zodat je lichaam meer nut van het vocht heeft.
Ik weet niet of dit klopt?
Ik vind het niet lekker, maar ik drink dus wel eens warm water.
Rechtstreeks naar je blaas is natuurlijk onzin, want er is geen rechtstreekse verbinding tussen maag en blaas.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-07-2020 08:08
Rechtstreeks naar je blaas is natuurlijk onzin, want er is geen rechtstreekse verbinding tussen maag en blaas.

Dat schreef ik toch ook niet?!
Ik bedoelde dat natuurlijk niet letterlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven