Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
:yes: :there:
Dat ging wel heel snel, nu al een nieuw topic.
hemke schreef:
14-07-2020 21:18
:yes: :there:
Dat ging wel heel snel, nu al een nieuw topic.
We kletsen veel :proud:
Alle reacties Link kopieren
Valt toch best mee :P
Alle reacties Link kopieren
Nou...
Het gaat tegenwoordig wél erg vlot om 3000 post te halen hoor.
Eigenlijk moet er gewoon deel zoveel achter. Maar geen idee hoeveel delen er al volgekletst zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
14-07-2020 21:54
Nou...
Het gaat tegenwoordig wél erg vlot om 3000 post te halen hoor.
Eigenlijk moet er gewoon deel zoveel achter. Maar geen idee hoeveel delen er al volgekletst zijn.
Ik had dat ook al bedacht ja, maar om nu nog te beginnen met een telling is ook een beetje raar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de vakantiewensen. Genieten zal wel lukken.

Ik merk dat ik het mbt Corona lastig vond met werk. Leerlingen moesten met verkoudheidsklachten thuis blijven, maar worden toch naar school gestuurd. En tja, als ouder 1,5 uur verderop wonen en geen rijbewijs hebben is naar huis sturen wel een ding zeg maar. Viel me tegen dat ouders zich zo slecht aan de regels hielden.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Oh wat bijzonder Severus.
Zou dat ook te maken hebben met het type onderwijs?
Hier in onze regio heb ik dat soort dingen eigenlijk niet echt gehoord.
Maar ik zit ook niet echt meer in de kleine kinderen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht bij het andere topic al "wat raar, ik kan niet quoten" dus ik uitloggen en weer inloggen :facepalm:

Afijn
Moyrrie, welkom weer :redrose: Hoop dat je je snel beter voelt

Puck, hoe zit de bank? Wat een heisa om hem binnen te krijgen, maar hij staat! :yes:

Fijne vakantie Severus!

Lientje, kan man op den duur ook in aanmerking komen voor een transplantatie ofzo? Hopen natuurlijk dat de medicijnen aanslaan, maar dit vroeg ik me zo ineens af. Sterkte :hug:

Ik denk wel dat er een golf komt, maar dat de maatregelen meer lokaal zullen zijn. Dus een uitbraak in Groningen, dan alleen maatregelen in de stad en een stukje ommeland. Zoiets. Ik ben ook benieuwd hoe snel ze landelijk dat rioolwater kunnen testen, waar hele goede resultaten van de verwachten zijn. Dan kun je sneller en preciezer ingrijpen.
De mensen worden inderdaad wel makkelijker. Ik merk het zelf ook. De kans dat ik een besmet iemand tegen kom is niet zo groot, maar toch, je hebt er maar 1 nodig.
Fijn dat je toch even op bezoek kon, Doro! :redrose:

Lise, je hebt weer een nieuwe avatar, mooi!

Man is vanavond aan het schuren geweest in de tuin, hij vond weer een nieuw project. Ik ben uiteindelijk naar boven gegaan, maar heb hoofdpijn van de herrie. En daar baal ik van, dat hij nou iets vindt dat hij leuk vindt om te doen en dat ik daar dan last van heb. Nu zit ik heerlijk rustig alleen beneden, maar ik moet eigenlijk naar bed, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Voor een uitbraak zitten er stukjes virus DNA in het rioolwater. Het rioolwater wordt sowieso een keer of 5 per dag gecontroleerd op allerhande virussen en andere afwijkingen.
We gingen met school wel eens naar de waterzuivering en daar zit een enorm lab bij. Ze vertelden dat een jaar of 15 terug al.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, een transplantatie, Nee, bij mijn weten niet.
Ik ben maar weer eens het internet opgedoken ( moet ik eigenlijk niet doen) maar lees dat deze ziekte vaak weer opvlamt.
En sommige sites zijn heel negatief en bij andere weer positief.
Feit is, en dat zei de arts 4 jaar terug al, dat het gewoon niet te voorspellen is hoe het loopt.
Opereren gebeurt ook wel ( weghalen van de tumoren , de schimmelbollen dus)
Ook lees ik nu een aantal mensen die ook te horen hadden gekregen dat ze kanker in een vergevorderd stadium hadden, net als man toen. Die fout wordt dus nog steeds gemaakt.
We wachten maar af.
Waarschijnlijk is het best te behandelen weer en maak ik me, zoals gewoonlijk weer teveel zorgen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Per dag bekijken Lientje.
Kan ie nu voorlopig ook niet werken?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
14-07-2020 22:38
Per dag bekijken Lientje.
Kan ie nu voorlopig ook niet werken?
Op het moment werkt hij niet nee.
Maar we hopen dat als hij medicijnen krijgt zich snel minder ziek gaat voelen.

Zzp en geen inkomsten geeft extra zorg als je ziek bent.
lientje69 wijzigde dit bericht op 14-07-2020 22:49
10.32% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook best naar om te zien en horen . Hoesten, piepen, naar lucht happen. Totaal vermoeid even in slaap vallen. En dan weer wakker worden, Hoesten, piepend en naar adem snakkend. Rochelen en slijm ophoesten.

Mijn collega's kunnen daar echt niet tegen als sommige bewoners sputum ophoesten ofzo. Mij doet het weinig. Ik ben inmiddels zoveel gewend.
Maar het doet je wel wat iemand om wie je geeft zo te zien lijden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Heel naar om je man zo te zien worstelen, Lientje ... :| Ik hoop echt dat zijn medicijnen snel aan zullen slaan.

Als zzp’er ben je inderdaad extra kwetsbaar als je ziek wordt. Heel vervelend, die extra stress
Dat klinkt heel naar Lientje :(
Is man wel verzekerd tegen ziekte en arbeidsongeschiktheid?
Inmiddels toch wel behoorlijk wat napijn van de behandeling van gisteren :(
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 06:52
Dat klinkt heel naar Lientje :(
Is man wel verzekerd tegen ziekte en arbeidsongeschiktheid?
Nee Lise. Niet meer.
We hadden een verzekering die ons 700 euro per maand kostte. We dachten goed verzekerd te zijn.
Toen werd man zo ziek in 2016.
En we schakelden de verzekering in.
En kregen....0 euro.

Allerlei addertjes onder het gras.
Naar het ziekenhuis zijn voor onderzoek was volgens hun gewoon een werkbare dag. Ziekenhuisbezoek betekende niet dat je ziek was nl, je kon daarna nog best 2 of 3 uur werken. Ze zien je aankomen als zzp-er.
Dus had man opeens 2 a 3 werkbare dagen per week. En dan ben niet genoeg arbeidsongeschikt.
Uitkering bleek opeens bruto te zijn, terwijl ons netto was voorgespiegeld 10 jaar ervoor toen we hem afsloten. En volgende adder: in je eerste ziektejaar moest je de premie nog gewoon doorbetalen. Dus wat hield je over: 600 euro per maand. Daar konden we als gezin niet van leven.

We raakten financieel ontzettend in de problemen.
Hebben de verzekering opgezegd. Hadden dan sowieso elke maand 700 euro ipv niks.
Aanvechten , had man de kracht niet voor. Trouwens, de rechtsbijstand verzekering liep bij dezelfde maatschappij.
Wij roepen nu nog steeds bij de reclames: Interpolis, glashelder...jaja....bedriegers zijn het. Allemaal.


Dus nee. Geen verzekering meer. Als het erop aankomt, keren ze toch niet uit.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Heel herkenbaar helaas en dus wel begrijpelijk. Toch vind ik dat mijn man er wel een moet afsluiten omdat ik onze vaste lasten niet alleen kan dragen, gezien mijn huidige inkomenssituatie en de onzekerheid daarvan. En je kunt moeilijk tegen mij gaan zeggen dat ik dan maar weer moet gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Wat we wel gedaan hebben is een hoge overlijdensverzekering afsluiten. Als extra inkomen voor mij. Nét voor man zijn diagnose kreeg. ( hij liep toen nog niet in het ziekenhuis en volgens huisarts was er niks aan de hand ) Ik was al bang nl dat er meer aan de hand was.
Deze loopt nu nog 5 jaar. Daarna weet ik niet of we hem verlengd krijgen.
Inmiddels hebben we ook het 2e huis. De huizen zijn vrij als man overlijdt. Dan is de huur extra inkomen voor mij.

Maar bij ziekte, zoals nu, hebben we dus niks. En dat is geen fijn gevoel. Want hoe lang duurt dit? Wordt het wel weer beter?
Die onzekerheid is niet fijn. Gelukkig is man een echte hoarder en hebben we wel veel spullen om te verkopen. En familie achter de hand die kan en wil bijspringen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 08:28
Inmiddels toch wel behoorlijk wat napijn van de behandeling van gisteren :(
Sterkte. Hoop dat het gauw minder wordt
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
15-07-2020 09:07
Wat we wel gedaan hebben is een hoge overlijdensverzekering afsluiten. Als extra inkomen voor mij. Nét voor man zijn diagnose kreeg. ( hij liep toen nog niet in het ziekenhuis en volgens huisarts was er niks aan de hand ) Ik was al bang nl dat er meer aan de hand was.
Deze loopt nu nog 5 jaar. Daarna weet ik niet of we hem verlengd krijgen.
Inmiddels hebben we ook het 2e huis. De huizen zijn vrij als man overlijdt. Dan is de huur extra inkomen voor mij.

Maar bij ziekte, zoals nu, hebben we dus niks. En dat is geen fijn gevoel. Want hoe lang duurt dit? Wordt het wel weer beter?
Die onzekerheid is niet fijn. Gelukkig is man een echte hoarder en hebben we wel veel spullen om te verkopen. En familie achter de hand die kan en wil bijspringen.
Wij hebben gelukkig ook een goede overlijdensrisicoverzekering, maar als ik geen inkomen meer heb kan ik hier evengoed niet blijven wonen.

Ik kan sowieso een AOV wel op mijn buik schrijven in de toekomst, mocht ik ooit toch nog wel een keer weer aan het werk komen en dat als zelfstandige is want geen werkgever gaat mij aannemen in deze toestand.

Dus we zijn blij dat man gezond is.
lientje69 schreef:
15-07-2020 09:08
Sterkte. Hoop dat het gauw minder wordt
Dank je wel. Ik heb voor vandaag geen plannen en kan het dus rustig aan doen.
Dank jullie voor de beterschapswensen. :heart:

Lientje, hopelijk krijgt je man een goede behandeling en voelt hij zich snel wat beter. Wat naar dat hij zo ziek is.
Alle reacties Link kopieren
Oef. Bericht van de longarts. Een van de waardes is 500 keer te hoog!
Dát is gisteren niet verteld. Dat betekent dat het nu slechter met hem gaat dan 4 jaar terug. En dat verklaart ook waarom man zich nu dus zó veel slechter voelt.

Afijn. Ik vlieg zo langs de huisarts voor een stootkuur prednison.
14 dagen om te beginnen. Dan bloedprikken en verder kijken. Longarts verwacht het wel weer onder controle te kunnen krijgen. Dat hopen we dan maar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven