Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
-Puck schreef:
15-07-2020 20:54
Dat is lang pffff.
Misschien kan je wel tussendoor wat bewegen. Kan je eigen muziek meenemen?
Nee, maar ze bieden wel aan om radio te luisteren. Ik zal nu ook maar zelf een zender kiezen zodat ik niet met 5387 of Skyradio zit opgescheept :P
Ik weet sowieso niet hoe dat gaat met een scan van de hersenen. Ik heb alleen maar MRI's van de lumbale wervelkolom gehad. Dit wordt mijn negende MRI :facepalm:
-Puck schreef:
15-07-2020 20:51
De eerste keer veel en heftige napijn de tweede keer was goed te doen.
Ze neemt de plek van de laatste keer, dat biedt dus perspectief
Bij mij doet het de ene keer wel meer pijn dan de andere keer. Afhankelijk van hoe vaak ze in het bot prikken :P
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond

Lientje, wat vervelend dat je man zich zo beroerd voelt. :hug: Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat!

Puck, wat stom van die bank zeg! Heb je zo lang op gewacht, zo op verheugd en het kost ook nog een hoop geld. Het bedrijf moet echt vervangen, want je hebt de goede kleur op de bon, toch?

Lise, ik hoop dat de pijn snel wegtrekt en je profijt hebt van de blokkade. En dat je dan minder pijnstillers kunt nemen, beter voor je maag.

Ik wilde nog iemand iets zeggen of vragen, maar... géén idee.

Leuk Severus, naar en eiland!
Ik wil wel eens naar Guernsey of Jersey ofzo. Lijken me aparte plekken voor vakantie. Maar ik wil eerst nog niet vliegen.

Ben vandaag weer bij mn moeder geweest en voel me wat blegh. Het weer helpt ook niet mee. Ik heb het idee dat de hond ook stijver is met die regen.

Fijne avond verder :sun:
Later is nu
Dreamer schreef:
15-07-2020 21:16


Lise, ik hoop dat de pijn snel wegtrekt en je profijt hebt van de blokkade. En dat je dan minder pijnstillers kunt nemen, beter voor je maag.

Na een week of zes weten we het. Ik ben dus vergeten te vragen gisteren hoe het zit met het afbouwen van de pijnstillers, een beetje dom.
Alle reacties Link kopieren
Sja, dat kan gebeuren, natuurlijk.

Oudste krijgt trouwens morgen de sleutel van het huis! Vandaag rondleiding gehad. Ziet er geweldig uit. Ik wilde wel dat we over 2 weken naar Londen konden ipv Luxemburg. :|
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 21:18
Na een week of zes weten we het. Ik ben dus vergeten te vragen gisteren hoe het zit met het afbouwen van de pijnstillers, een beetje dom.
Die voor de zenuwpijn, ben de naam ff vergeten, had je toch via de ha? Kan je daar niet aan vragen hoe je moet afbouwen?
Ik heb een maandje Lyrica geslikt, moest ik ook afbouwen toen.
-Puck schreef:
15-07-2020 21:31
Die voor de zenuwpijn, ben de naam ff vergeten, had je toch via de ha? Kan je daar niet aan vragen hoe je moet afbouwen?
Ik heb een maandje Lyrica geslikt, moest ik ook afbouwen toen.
Klopt, maar de neurologe had de begeleiding daarvan overgenomen en nu moet de anesthesioloog dat doen, maar die weet dat zelf nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-07-2020 21:23
Sja, dat kan gebeuren, natuurlijk.

Oudste krijgt trouwens morgen de sleutel van het huis! Vandaag rondleiding gehad. Ziet er geweldig uit. Ik wilde wel dat we over 2 weken naar Londen konden ipv Luxemburg. :|

Wat leuk! Snap dat je graag wilt gaan kijken.
Misschien met auto en dan de boot of de trein als je nog niet wilt gaan vliegen.
Dreamer schreef:
15-07-2020 21:23
Sja, dat kan gebeuren, natuurlijk.

Oudste krijgt trouwens morgen de sleutel van het huis! Vandaag rondleiding gehad. Ziet er geweldig uit. Ik wilde wel dat we over 2 weken naar Londen konden ipv Luxemburg. :|
Ja, ik snap dat je nu daarheen wil.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je niet heen kunt Dreamer. Maar dan moet je 14 dagen in quarantaine. Engeland is nog erg streng met zijn regels. Dochter zou naar Engeland op vakantie.
Maar dat gaat dus niet door nu.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Pff Puck daar zou ik mij ook enorm om ergeren hoor. Wat een prutsers!

Ik weet niet wat het is, maar ik zit helemaal niet lekker in mijn vel.

Vandaag een telefonische afspraak met een gynaecoloog. Zit je hele dag naast die telefoon te wachten. Belt ze eind van de dag zegt ze, ik heb liever dat jouw eigen gynaecoloog je belt om eea te bespreken. Pff afspraak naar morgen verplaatst dus. Vraag me af wat zo spannend zou zijn maarja. Heb voor mijzelf toch al duidelijk dat ik mij nu niet ga laten opereren. Ben gestopt met de pil in de hoop snel zwanger te worden. Deze maand niet gelukt, ben gisteravond ongesteld geworden. Maar had er totaal nog niet op gerekend hoor.
Wat voor operatie Nanku? Sorry, ik heb niet alles meegekregen volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-07-2020 21:16

Puck, wat stom van die bank zeg! Heb je zo lang op gewacht, zo op verheugd en het kost ook nog een hoop geld. Het bedrijf moet echt vervangen, want je hebt de goede kleur op de bon, toch?
Ja op de bon staat kleur 04, Tobacco —> lijkt me duidelijk een bruine kleur, de kleur die de verkoopster vanochtend ook liet zien toen ik erom vroeg.
De kleur nu komt in de buurt van een geasfalteerd fietspad wat al een tijdje ligt.
Dat bedacht ik me toen ik aan het fietsen was vandaag haha
Alle reacties Link kopieren
Oh denk ook niet of ik er al veel over heb losgelaten hoor. Ik heb cystes en verklevingen door endometriose.
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 15-07-2020 21:52
12.12% gewijzigd
.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 21:47
Reden: Overbodig
99.27% gewijzigd
Nankurunaisa schreef:
15-07-2020 21:45
Oh denk ook niet of ik er al veel over heb losgelaten hoor. Ik heb cystes en vergroeingen door endometriose.
Wat naar zeg :(
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
15-07-2020 21:41
Jammer dat je niet heen kunt Dreamer. Maar dan moet je 14 dagen in quarantaine. Engeland is nog erg streng met zijn regels. Dochter zou naar Engeland op vakantie.
Maar dat gaat dus niet door nu.
Inmiddels is de quarantaine opgeheven.

n Verenigd Koninkrijk | Ministerie van Buitenlandse Zaken

Laatst gewijzigd op: 10-07-2020 | Nog steeds geldig op: 15-07-2020
Het Verenigd Koninkrijk laat weer (toeristische) reizigers toe. De in- en uitreisbeperkingen zijn opgeheven, maar het kan zijn dat u aan de grens op symptomen wordt gecontroleerd. De lokale maatregelen die genomen waren tegen de verspreiding van het coronavirus zijn ook versoepeld. Daarom is de kleurcode van het land aangepast van ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen) naar ‘geel’ (let op: er zijn veiligheidsrisico’s).b
Alle reacties Link kopieren
Verklevingen natuurlijk. Mijn telefoon heeft een eigen wil.
Alle reacties Link kopieren
-Puck schreef:
15-07-2020 18:16
Succes met de test, dat zou ik vervelend vinden.
Dochter is stewardess en die zegt dat het heel erg meevalt om het mondkapje op te hebben. Liever zonder natuurlijk maar schijnt erg mee te vallen. Toestellen zitten vooral op de heenweg voor 80 tot 100% vol. Op een uitzondering na houden passagiers zich ook prima aan de regels.
Je kan altijd thuis al wat oefenen met het mondkapje :)
Fijne vakantie alvast!
Dank! Dat is een geruststelling dat ze het mee vindt vallen. We hoeven niet de test van de ggd maar alleen voor op reis en die schijnt ook mee te vallen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
15-07-2020 21:41
Jammer dat je niet heen kunt Dreamer. Maar dan moet je 14 dagen in quarantaine. Engeland is nog erg streng met zijn regels. Dochter zou naar Engeland op vakantie.
Maar dat gaat dus niet door nu.

Voor Nederlanders ja. Ik heb op facebook ook mensen uit Portugal, die flaneren nu in Londen. :-|
En hoewel het vanaf ons een beste omweg is, wil ik best met de trein, maar we mogen helaas niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
15-07-2020 21:45
Oh denk ook niet of ik er al veel over heb losgelaten hoor. Ik heb cystes en verklevingen door endometriose.

Oh bah
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 21:14
Nee, maar ze bieden wel aan om radio te luisteren. Ik zal nu ook maar zelf een zender kiezen zodat ik niet met 5387 of Skyradio zit opgescheept :P
Ik weet sowieso niet hoe dat gaat met een scan van de hersenen. Ik heb alleen maar MRI's van de lumbale wervelkolom gehad. Dit wordt mijn negende MRI :facepalm:
Krijg je nu een hersenscan dan?

Dan gaat je hoofd in een stevig blok gefixeerd worden en krijg je wel oordopjes en een koptelefoon op.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
15-07-2020 22:48
Krijg je nu een hersenscan dan?

Dan gaat je hoofd in een stevig blok gefixeerd worden en krijg je wel oordopjes en een koptelefoon op.
Ja, van de grote hersenen. Geen idee waarom. Kun jij een reden bedenken?
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
15-07-2020 22:14
Dank! Dat is een geruststelling dat ze het mee vindt vallen. We hoeven niet de test van de ggd maar alleen voor op reis en die schijnt ook mee te vallen.
Mijn dochter is bij de ggd getest en die vond het echt enorm meevallen. Beetje kriebelig maar verder huppelde ze gewoon weer naar buiten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nan, hoe groot zijn je endometriomen?
Las laatst dat ze liever niets er aan doen ook totdat je kinderwens voltooid is omdat het weghalen of ablatie van de cysten iets kan doen met de eicelvoorraad.
Jammer dat het niet meteen gelukt is, ook al verwachtte je het niet, het is toch niet leuk.

Hier kreeg ik ineens een afspraakwijziging van de gyn. Hadden ze weer de belafspraak die ik de 19e aug had naar voren geplaatst, twee weken eerder, dus weer voor de behandeling... Ik meteen bellen. Oh we hebben gewoon de agenda van gyn van die dag naar de andere dag gezet. Is het erg als het dan door iemand anders gebeurt? Nou, dat maakt me niets uit want ik zie toch nooit dezelfde. 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven