Gezondheid alle pijlers

Onverklaarbare klachten

07-09-2020 08:36 150 berichten
Wie heeft er net als ik last van onverklaarbare klachten?

Ik loop al sinds de geboorte vn mijn zoontje te kwakkelen met mijn hormonen; dan weer last van buikpijnklachten, dan weer tussentijdse bloedingen... Constant moodswings, depressief rond eisprong en menstruatie enz.

Ik heb al verschillende echo's gehad, uitstrijkjes, bloed prikken, gesprekken bij huisart,s gynaecoloog, overgangsconsulente, psycholoog, accupunctuur enz. Er komt maar geen oplossing. Ook de pil is geen oplossing, de kllachten komen hier gewoon doorheen, en ik heb zelfs tijdelijk antidepressiva geslikt, maar dit helpt ook niet.

Nu heb ik voor de zoveelste keer bloed laten prikken en weer wordt er gezegd dat mijn hormonen gewoon in balans zijn, maar waar komen dan al die verdomde klachten elke keer vandaan? Ik word er zo moedeloos van om nog 20 jaar zo door te moeten gaan en als ik dan eenmaal door de overgang heen ben, dan kijk ik terug op een leven waarin ik gewoon grotendeels niet heb kunnen genieten door die #$%^&^ hormonale klachten :cry:

Ik heb nu net de uitslag gekregen van de zoveelste keer dat ik bloed laat prikken om te kijken of er hormonaal iets mis is, en daar komt wéér niets uit. Ik voel me echt verslagen nu.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 08:42
15.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien heel kort door de bocht hoor. Maar als je de pil slikt, onderdruk je je eigen hormonen. Heb je dat al geprobeerd? Anders zijn het misschien geen hormonen maar iets anders. Als de ene weg niets oplevert, wordt het tijd voor een andere route.
Zonder oorzaak geen gevolg
Nou het lijkt net alsof ik dit had kunnen schrijven. Kan je niet helpen maar begrijp enigszins hoe je je voelt :couple:
polkat schreef:
07-09-2020 08:40
Misschien heel kort door de bocht hoor. Maar als je de pil slikt, onderdruk je je eigen hormonen. Heb je dat al geprobeerd? Anders zijn het misschien geen hormonen maar iets anders. Als de ene weg niets oplevert, wordt het tijd voor een andere route.

Heb ik ook al geprobeerd. (Even aangepast in de OP) Zoals de gynaecoloog het omschreef: mijn eigen hormonen wil niet "aan de lijn lopen" bij de anticonceptie.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 08:51
15.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is je zoon geboren en was dit je eerste kind?
De prikpil al gehad?
kerst schreef:
07-09-2020 08:50
Wanneer is je zoon geboren en was dit je eerste kind?
Bijna 7 jaar geleden en idd eerste en enige kind.
*2020* schreef:
07-09-2020 08:51
De prikpil al gehad?

Werd ernstig afgeraden, omdat bepaalde hormonen mijn depressieve klachten enorm verergeren. Bij anticonceptie kun je dan gelijk stoppen, met de prikpil moet je het 3 maanden uitzitten. Dat leek de gyn geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Al is geprobeerd om suiker te vermijden? Wel echt langere tijd doen. Heeft ook invloed op je hormoon balans.

In Amerika behandelen ze bijvoorbeeld pco’s als een soort suikerziekte😅

Ik ken t ook soms denk ik haal alles er maar uit klaar er mee vooral dat steeds bloeden
where ever you go, go with your heart
Saray01 schreef:
07-09-2020 08:40
Nou het lijkt net alsof ik dit had kunnen schrijven. Kan je niet helpen maar begrijp enigszins hoe je je voelt :couple:

Wat rot dat jij hier ook mee rondloopt :hug:
Zijn al je hormonen getest? Dus ook cortisol, adrenaline etc.

Is je vitamine B12 getest?
Andersom schreef:
07-09-2020 09:05
Zijn al je hormonen getest? Dus ook cortisol, adrenaline etc.

Is je vitamine B12 getest?
B12 is een jaar geleden meerdere keren getest, 1 keer was het aan de lage kant, dus vandaar nogmaals getest maar toen was het alweer hoger.

Cortisol en adrenaline is niet getest, testosteron ook niet. Alleen de vrouwelijke geslachtshormonen + schildklier. Zelfs progesteron wilde ze eerst niet meenemen, omdat het daar volgens haar niet aan kon liggen....
Alle reacties Link kopieren
Hormonen zijn zo vervelend. Vooral als er gezegd wordt dat t allemaal wel binnen 'het normaal'.

Ik heb eens in de maand behoorlijk pms. Soms 3 dagen soms 2 weken.

Na afgelopen week maar weer strak begonnen met teunisbloemolie, magnesium en cbdolie.

Verder heb ik binnenkort een afspraak bij care for women. Hoop dat zij me nog kunnen helpen.
Been there, done that, got the T-shirt.
En de vrouwenpoli ben je daar al geweest? Daar zit tamelijk veel kennis net als bij de groene vrouw (www.groenevrouw.nl).

In het algemeen werkt teunisbloemolie goed om je hormoonhuishouding te stabiliseren.

Bij mij is mijn fysieke gezondheid een tijd lang slecht geweest. Rigoureus mijn leef en eetpatroon aanpassen heeft toen geholpen.

Hoe is je verdere gezondheid? Stress? Slaap? Voeding? Fitheid? Kracht? Denkvermogen? Het hangt allemaal samen met elkaar en grijpt op elkaar in.

Hoe zit je qua schildklier en B12? Hoe goed is dat onderzocht?
Apatura schreef:
07-09-2020 09:09
Hormonen zijn zo vervelend. Vooral als er gezegd wordt dat t allemaal wel binnen 'het normaal'.

Ik heb eens in de maand behoorlijk pms. Soms 3 dagen soms 2 weken.

Na afgelopen week maar weer strak begonnen met teunisbloemolie, magnesium en cbdolie.

Verder heb ik binnenkort een afspraak bij care for women. Hoop dat zij me nog kunnen helpen.

Vervelend dat jij er ook nog steeds mee loopt. We schreven een jaar geleden samen in het topic van Fanatic over heftige PMS klachten... Ik heb niet het idee dat er echt een oplossing voor komt.

Ik hoopte echt dat ik vervroegd de overgang in ging. Stom he? Maar zegt wel wat over hoe vervelend deze klachten zijn.
Ninoea schreef:
07-09-2020 09:10
En de vrouwenpoli ben je daar al geweest? Daar zit tamelijk veel kennis net als bij de groene vrouw (www.groenevrouw.nl).

In het algemeen werkt teunisbloemolie goed om je hormoonhuishouding te stabiliseren.

Bij mij is mijn fysieke gezondheid een tijd lang slecht geweest. Rigoureus mijn leef en eetpatroon aanpassen heeft toen geholpen.

Hoe is je verdere gezondheid? Stress? Slaap? Voeding? Fitheid? Kracht? Denkvermogen? Het hangt allemaal samen met elkaar en grijpt op elkaar in.

Hoe zit je qua schildklier en B12? Hoe goed is dat onderzocht?

Schildklier is deze keer ook geprikt, B12 de vorige keer. Dat was beide goed.

Ja, hoe is mijn verdere gezondheid? Deze situatie geeft in elk geval wel veel stress. Slaap gaat goed, behalve dan dat ik dus rond mijn eisprong en menstruatie veel wakker lig. Voeding en fitheid gaan goed, kracht ook en denkvermogen ook, behalve in die periode van de maand, dan heb ik veel last van brain fog.
mindervanmij schreef:
07-09-2020 09:08
B12 is een jaar geleden meerdere keren getest, 1 keer was het aan de lage kant, dus vandaar nogmaals getest maar toen was het alweer hoger.

Cortisol en adrenaline is niet getest, testosteron ook niet. Alleen de vrouwelijke geslachtshormonen + schildklier. Zelfs progesteron wilde ze eerst niet meenemen, omdat het daar volgens haar niet aan kon liggen....

Ik ken iemand met een prolactinoom. Een niet kwaadaardige tumor in de hypofyse. Veroorzaakt tal van hormoongerelateerde klachten.

Prolactine, oxitocine kun je ook nog laten testen om dat uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ben je in de periode dat je niet laag in je hormonen zit (dus de 2 a 3 weken van de maand zonder pms) wel goed in je vel? Anders zou je kunnen proberen om met voeding en beweging je basis op te krikken. Ik had door de MIrena heen geen menstruatie maar verder wel alle pms. Door de andere weken aan mijn basisenergie te werken, sloeg de klap van de down van de hormonen minder hard toe.

Door verhogen van je draagkracht kun je meer aan, zeg maar. Ik lees dat je zoontje ondertussen oud genoeg is dat je weer aan jezelf kunt werken. De moeilijkste tijd ben je wat dat betreft door :hug:
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
En, aangezien ik lees over je stemming: al antidepressiva geprobeerd? een snufje daarvan heb ik gezien dat dat wonderen deed bij anderen (helaas niet bij mij, ik ben genetisch ongevoelig voor ad...)
Zonder oorzaak geen gevolg
polkat schreef:
07-09-2020 09:17
Ben je in de periode dat je niet laag in je hormonen zit (dus de 2 a 3 weken van de maand zonder pms) wel goed in je vel? Anders zou je kunnen proberen om met voeding en beweging je basis op te krikken. Ik had door de MIrena heen geen menstruatie maar verder wel alle pms. Door de andere weken aan mijn basisenergie te werken, sloeg de klap van de down van de hormonen minder hard toe.

Door verhogen van je draagkracht kun je meer aan, zeg maar. Ik lees dat je zoontje ondertussen oud genoeg is dat je weer aan jezelf kunt werken. De moeilijkste tijd ben je wat dat betreft door :hug:

De periode dat ik wel goed in mijn vel zit wordt momenteel steeds korter, maar dat is ook niet gek aangezien ik momenteel een cyclus heb van maar 24 dagen, waarvan 10 dagen ongesteld / bloedverlies.

Sporten en gezonder eten doe ik al op aanraden van de overgangsconsulente. ik heb het gevoel dat ik alles doe wat ze me zeggen en soms helpt het een tijdje, maar uiteindelijk kom ik, ondanks dat ik dan niks verander in wat ik doe, terug op dezelfde plek van depressie, angst etc.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer zijn jouw mindere dagen Mvm?

Ik weet dat topic zeker nog.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je gesprekken met een psycholoog geprobeerd ? Ik te kijken hoe je er eventueel zo goed mogelijk mee kan leven?
Apatura schreef:
07-09-2020 09:21
Wanneer zijn jouw mindere dagen Mvm?

Ik weet dat topic zeker nog.

Rond mijn eisprong, daarna weer een paar dagen "rustiger" en dan in de aanloop naar ongesteld zijn en de eerste dagen dat ik ongesteld ben.
Green17 schreef:
07-09-2020 09:23
Heb je gesprekken met een psycholoog geprobeerd ? Ik te kijken hoe je er eventueel zo goed mogelijk mee kan leven?
Ja, heb ik ook al gehad. Dat heeft overigens wel een tijdje geholpen, maar eigenlijk sinds het begin van de corona merk ik dat de handvaten die ik daar had gekregen niet echt meer helpen.

Misschien nu school weer gewoon is gestart dat het wel weer beter gaat volgende cyclus.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
07-09-2020 09:23
Rond mijn eisprong, daarna weer een paar dagen "rustiger" en dan in de aanloop naar ongesteld zijn en de eerste dagen dat ik ongesteld ben.
Maar met de pil heb je geen eisprong? Hoe gaat het dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven