Gezondheid alle pijlers

Gezonder leven

15-09-2020 18:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai mede forummers!

Als dit topic op een andere pijler moet, dan mag hij verplaatst worden!

Sinds een paar weken ben ik bezig met gezonder te leven. Sinds de corona crisis zat ik meer thuis, 's ochtends wat minder vroeg verplichtingen, drankje, hapje, sigaretje.
Nu sinds 1,5 week gestopt met roken en gezonder eten/minder snaaien en wou de alcohol beperken tot alleen het weekend. Nu merk ik toch, nu ik 's ochtends ook wat vroeger moet weer, dat bij 2 wijntjes ik me al behoorlijk duf voel en slecht slaap. Dus voorlopig ook geen alcohol meer. Geen idee wat ik wil met dit topic, misschien wat ervaringen uitwisselen (vooral het stoppen met roken/alcohol verhaal) en soms wat frustratie van me afschrijven, want heel makkelijk gaat het nog niet :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat stoppen met roken, stoppen met alcohol en dan ook nog op je voeding letten iets teveel van het goede is.
Wees een beetje lief voor jezelf en doe het stap voor stap.

Nu is het wel zo, dat als je een drankje neemt de trek in een sigaret ook erger wordt.

Probeer misschien iedere avond een stevige wandeling te maken. Dan slaap je in ieder geval beter.

Succes met jou weg naar een gezonder leven!
Alle reacties Link kopieren
mamavanjumili schreef:
15-09-2020 19:32
Ik denk dat stoppen met roken, stoppen met alcohol en dan ook nog op je voeding letten iets teveel van het goede is.
Wees een beetje lief voor jezelf en doe het stap voor stap.

Nu is het wel zo, dat als je een drankje neemt de trek in een sigaret ook erger wordt.

Probeer misschien iedere avond een stevige wandeling te maken. Dan slaap je in ieder geval beter.

Succes met jou weg naar een gezonder leven!

Niet alles tegelijk, maar wel probeer ook nog..? :P
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
15-09-2020 19:35
Niet alles tegelijk, maar wel probeer ook nog..? :P
Haha, je hebt gelijk!
Mijn bedoeling is in ieder geval goed....😊
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna een jaar geleden m'n eetpatroon helemaal omgegooid, nu 12 kilo lichter. Drink een half jaar geen alcohol meer en m'n volgende 'stap' is roken. En godverhoede, misschien daarna eens een keer sporten. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik drink nauwelijks nog en nu voel ik me al wiebelig na 1 wijntje. Echt niet fijn. Ik denk dat je 'tolerantie' gewoon heel snel afneemt.
Maar je bent goed bezig! Keep going :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik leefde al gezond, maar kort na mijn 40e besefte ik, dat ik de fitste tijd wel gehad had. Ben in stappen alles nog verder gaan verbeteren
Amper vlees, zuivel vervangen door plantaardige varianten en elke dag een uur sporten en yoga
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-09-2020 21:15
Ik leefde al gezond, maar kort na mijn 40e besefte ik, dat ik de fitste tijd wel gehad had. Ben in stappen alles nog verder gaan verbeteren
Amper vlees, zuivel vervangen door plantaardige varianten en elke dag een uur sporten en yoga
Knap maar het lijkt mij zo saai :-(
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-09-2020 21:15
Ik leefde al gezond, maar kort na mijn 40e besefte ik, dat ik de fitste tijd wel gehad had. Ben in stappen alles nog verder gaan verbeteren
Amper vlees, zuivel vervangen door plantaardige varianten en elke dag een uur sporten en yoga
Heel knap ja, zover wil ik niet gaan. Ik hoef niet perse plantaardig, vegetarisch of veganistisch, maar wel minder suiker (en vooral koek en chocolade)

Roken en alcohol pak ik wel tegelijk aan, omdat dat voor mij ook zo samenhangt. Wijntje? Ach 1 peukje kan wel.. Peukje opsteken? Hmm, daar hoort een lekker drankje bij :facepalm:
Gewoon niet roken

Ik drink een klein, half glaasje wijn. Verder geen strakke regels zoals in het weekend wel en verder niet.
Ik haal minder vaak chips in huis en wat vaker komkommer.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
15-09-2020 22:32
Gewoon niet roken

Ik drink een klein, half glaasje wijn. Verder geen strakke regels zoals in het weekend wel en verder niet.
Ik haal minder vaak chips in huis en wat vaker komkommer.
Gewoon niet roken! Jij hebt nooit gerookt denk ik
Geen tips, volg dit gewoon even.

Tweede fles wijn is erdoor en zou de asbak moeten legen.
Misschien heb je betere motivatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag hulp! Heb vorige week tegen iedereen gezegd dat ik ging stoppen met roken. Ik was er helemaal klaar mee altijd stinken en de hele tijd met die stomme sigaretten bezig. Maar het lukt me dus niet en ik schaam me er zo voor. Rookte echt veel en nu stiekem dus wel veel minder maar als nog heb ik geen 1 dag niets gerookt. Het minder roken is voor mij wel al heel goed want rookte zoveel maar wil er helemaal vanaf. Voel me er helemaal opgefokt door van zoveel naar 0 sigaretten maakt me helemaal opgefokt maar dit stiekeme gedoe is ook helemaal ruk. Kan iemand me er hier een beetje doorheen slepen of helpen? Knap dat jij gezond bent gaan leven goed bezig dan voel je je ook veel beter.
Je rookt of je rookt niet, geen tussenweg.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
15-09-2020 23:45
Je rookt of je rookt niet, geen tussenweg.
Ja dat snap ik ook wel,haha! Als ik het zelf niet deed zou ik dat ook zeggen. Maar het is blijkbaar toch gewoon moeilijk om in een keer te stoppen voor me vind ik zelf ook heel stom en dom baal van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt stoppen met roken, dan wordt hulp via je verzekering vaak toch vergoed?
Ik denk als je daar hulp voor zoek dat de kans van slagen groter is.
Alle reacties Link kopieren
Ooit stop je vanzelf met roken maar momenteel houd je je met tien nagels vast aan iets wat je denkt dat je niet kan missen. Misschien helpt het als je weet dat je alleen dénkt dat het leven zonder sigaretten niet leuk meer is. Je moet eerst door het verlies gaan om te weten of het echt onmisbaar was.

Maar heel weinig is echt onmisbaar, en dan denk ik aan voedsel, contacten en een dak boven je hoofd. De rest kom je allemaal overheen, zolang je je niet verzet. Bij mij helpt het altijd om een soort substituut te zoeken voor het verlies en iets te gaan doen wat ik anders nooit deed om me af te leiden. Ben je lang genoeg afgeleid, dan worden de herinneringen aan dat wat je mist steeds vager.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Stoppen met roken kan alleen als je er 100 procent achter staat.
En dan niet tegen jezelf zeggen "ik kan het niet" en in de slachtofferrol schieten..
Het is een kwestie van geen sigaret meer in je mond stoppen, nooit meer.
Meer is het niet.
Nee, dat is niet fijn in het begin, maar daar kom je echt wel doorheen.
Ik heb 15 jaar iedere dag gerookt, veel stoppogingen gedaan, zelfs een cursus, niks werkte.
Ik stopte een paar dagen en vond mezelf zielig en ging weer beginnen.
Totdat ik zwanger werd, toen ik de test in handen had heb ik de sigaretten voorgoed de deur uit gedaan, inmiddels is dat 9 jaar geleden en ik rook al 9 jaar niet meer :) .
Het is een verademing!
Dus ik denk dat als het niet lukt, je toch niet gemotiveerd genoeg bent .
roosje1976 schreef:
15-09-2020 22:36
Gewoon niet roken! Jij hebt nooit gerookt denk ik
Jawel. Ik kan er alleen niet bij dat mensen steeds weer beginnen. Zoals iemand zegt, je rookt wel of je rookt niet, en dan ook echt nooit meer beginnen.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
16-09-2020 06:24
Ooit stop je vanzelf met roken maar momenteel houd je je met tien nagels vast aan iets wat je denkt dat je niet kan missen. Misschien helpt het als je weet dat je alleen dénkt dat het leven zonder sigaretten niet leuk meer is. Je moet eerst door het verlies gaan om te weten of het echt onmisbaar was.

Maar heel weinig is echt onmisbaar, en dan denk ik aan voedsel, contacten en een dak boven je hoofd. De rest kom je allemaal overheen, zolang je je niet verzet. Bij mij helpt het altijd om een soort substituut te zoeken voor het verlies en iets te gaan doen wat ik anders nooit deed om me af te leiden. Ben je lang genoeg afgeleid, dan worden de herinneringen aan dat wat je mist steeds vager.
Zo dit is echt een helpende tekst. Klopt helemaal wat je zegt ik verzet me er op de een of andere manier nog tegen en denk idd dat het zonder niet leuk is want klinkt triest maar zijn voor mij de fijnste momenten op een dag. Ik zal proberen wat je zegt afleiding in iets anders te zoeken wat ik nooit doe. Vandaag nog niet gerookt en niet van plan ga een eind lopen voor het slapen en vroeg naar bed. Heel erg bedankt voor je bericht
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
15-09-2020 22:01
Knap maar het lijkt mij zo saai :-(
waarom zou het saai zijn?
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
16-09-2020 06:35
Stoppen met roken kan alleen als je er 100 procent achter staat.
En dan niet tegen jezelf zeggen "ik kan het niet" en in de slachtofferrol schieten..
Het is een kwestie van geen sigaret meer in je mond stoppen, nooit meer.
Meer is het niet.
Nee, dat is niet fijn in het begin, maar daar kom je echt wel doorheen.
Ik heb 15 jaar iedere dag gerookt, veel stoppogingen gedaan, zelfs een cursus, niks werkte.
Ik stopte een paar dagen en vond mezelf zielig en ging weer beginnen.
Totdat ik zwanger werd, toen ik de test in handen had heb ik de sigaretten voorgoed de deur uit gedaan, inmiddels is dat 9 jaar geleden en ik rook al 9 jaar niet meer :) .
Het is een verademing!
Dus ik denk dat als het niet lukt, je toch niet gemotiveerd genoeg bent .
Ja als je zwanger bent doe je het ook voor je kindje echt niet. Zou Ik ook gelijk stoppen omdat ik het mijn baby niet aan zou willen doen. Maar voor mezelf lukt het blijkbaar niet zo stom. Maar heerlijk voor je dat je al 9 jaar niet rookt echt fijn:). Was ook voor een mooi en goed doel bij jou dat ombteekt denk ik bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
16-09-2020 16:00
Ja als je zwanger bent doe je het ook voor je kindje echt niet. Zou Ik ook gelijk stoppen omdat ik het mijn baby niet aan zou willen doen. Maar voor mezelf lukt het blijkbaar niet zo stom. Maar heerlijk voor je dat je al 9 jaar niet rookt echt fijn:). Was ook voor een mooi en goed doel bij jou dat ombteekt denk ik bij mij.

Hoogste tijd om jezelf een mooi en goed doel te gaan vinden dan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven