Gezondheid alle pijlers

Mortons Neuroom

16-09-2020 16:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ook last van gehad? En hoe is het bij jou over gegaan?

Ik heb deze diagnose vorige week gekregen en ga sws steunzolen aan laten meten. Al heb ik begrepen dat de pijn hiermee niet direct verholpen is.
Alle reacties Link kopieren
Jaren mee door gelopen. Steunzolen gehad: hielp niet. Cortisone injecties gehad: hielp tijdelijk. Uiteindelijk 3 jaar geleden laten opereren: nergens last meer van en zou willen dat ik het veel eerder had gedaan. De orthopeed gaf bij mij aan dat je zo vroeg mogelijk naar de orthopeed moet. Bij mij viel er namelijk niks meer te redden omdat ik jaren door gelopen had en het neuroom steeds groter was geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het (althans, ik heb mezelf gediagnosticeerd, kan echt niet missen) en tot nog toe kon ik er wel mee leven, maar het wordt wel steeds erger. Ook met (ruime) sneakers krijg ik er nu sneller last van. Dus ik lees graag mee. Ik heb het alleen aan mijn linkervoet, is het bij jullie ook eenzijdig of kun je het ook aan allebei je voeten hebben? En wat verstaan jullie onder veel last?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
16-09-2020 17:03
Ik heb het (althans, ik heb mezelf gediagnosticeerd, kan echt niet missen) en tot nog toe kon ik er wel mee leven, maar het wordt wel steeds erger. Ook met (ruime) sneakers krijg ik er nu sneller last van. Dus ik lees graag mee. Ik heb het alleen aan mijn linkervoet, is het bij jullie ook eenzijdig of kun je het ook aan allebei je voeten hebben? En wat verstaan jullie onder veel last?
Ik heb net zo lang door gelopen tot ik zelfs geen sok meer aan kon zonder dat ik door de grond ging van de pijn. Schoenen waren op dat moment allemaal een ramp. Ik had het maar aan 1 voet.
Mijn advies zou zijn om er zsm door een orthopeed naar te laten kijken: ik heb alle behandelmogelijkheden verpest door er te lang mee door te lopen. Vandaar uiteindelijk de operatie.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt brighteyed voor het delen. Zou bij een vroege diagnose bij jou de steunzolen wel effect hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
16-09-2020 17:03
Ik heb het (althans, ik heb mezelf gediagnosticeerd, kan echt niet missen) en tot nog toe kon ik er wel mee leven, maar het wordt wel steeds erger. Ook met (ruime) sneakers krijg ik er nu sneller last van. Dus ik lees graag mee. Ik heb het alleen aan mijn linkervoet, is het bij jullie ook eenzijdig of kun je het ook aan allebei je voeten hebben? En wat verstaan jullie onder veel last?
Hier ook aan 1 voet. Pijn is vrij plotseling hevig geworden. Lopen lukt wel, maar nooit pijnvrij. En trap aflopen is zeer ongemakkelijk. Merk wel verschil met welke schoenen ik draag.
Alle reacties Link kopieren
Ow wow, dat klinkt wel heftig zeg Brighteyed en Moneypenny! Lijkt me echt heel rot als je nooit pijnvrij kan lopen. Bij mij is voel ik het alleen bij sommige soorten schoenen en dan is het meer als een soort pijnlijke elektrische schok, zoals bij je electriciteitsknobbeltje in je elleboog. Hakken of puntige neuzen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Ik ga er toch eens naar laten kijken, bedankt voor de waarschuwing! En natuurlijk sterkte voor jullie allebei...
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
16-09-2020 20:34
Ow wow, dat klinkt wel heftig zeg Brighteyed en Moneypenny! Lijkt me echt heel rot als je nooit pijnvrij kan lopen. Bij mij is voel ik het alleen bij sommige soorten schoenen en dan is het meer als een soort pijnlijke elektrische schok, zoals bij je electriciteitsknobbeltje in je elleboog. Hakken of puntige neuzen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Ik ga er toch eens naar laten kijken, bedankt voor de waarschuwing! En natuurlijk sterkte voor jullie allebei...
Toen ik nog niet wist wat het was, wist ik inderdaad wél dat het een zenuw was, waar iets mis mee was: zo’n specifieke pijn.
Na mijn operatie is mijn voet weer gewoon prima! Ik draag ook hakken weer zonder problemen.

Of inlegzooltjes zin hadden gehad toen ik het net had: waarschijnlijk wel (in combinatie met het tapen van mijn voet, cortisone injecties, de zenuw los rollen met een (tennis)bal/ tenenspreiders en geen hakken dragen).
Na de operatie kan ik dus gewoon alle schoenen weer dragen, ik sport pijnvrij etc.
Echt heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je de operatie ervaren? Ik lees hier en daar dat je rekening moet houden met een lange, pijnlijke herstelperiode en dat schrikt me een beetje af...
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Het is me echt zo verschrikkelijk meegevallen! Ik had me echt overal op voorbereid na alle horrorverhalen online. Ik heb alleen de eerste 2 dagen paracetamol geslikt tegen de pijn. Ik had zware pijnstillers (opiaten) gekregen, die had ik absoluut niet nodig en heb ik dus niet gebruikt. Ik heb veel gekoeld, veel met voet omhoog gezeten en echt die voet niet belast toen het niet mocht.
Uiteindelijk was mijn herstel veel sneller dan verwacht en was ik met een maand volledig aan het werk (beroep waarbij ik heel veel moet lopen). Ik denk dat ik na 2 weken weer had kunnen werken als ik een kantoorbaan had gehad.
Ik moet bekennen dat ik wel twijfels had met looen toen mijn voet nog dik was: doordat de zenuw er uit gehaald is, voelde ik in het begin mijn voorvoet niet goed en kon mijn voet niet afwikkelen. Ik heb fysio overwogen, maar hoe minder opgezet mijn voet werd, hoe makkelijker het lopen ook weer ging. Uiteindelijk heb ik geen fysio nodig gehad.
Alle reacties Link kopieren
Hier even een update. Ik heb inmiddels voorvoet ontlastende zooltjes. Dit helpt goed. Merk het nu alleen nog als ik zonder schoenen loop. Gelukkig maar. Ik hoop het zo nog een tijd vol te houden en anders zijn er dan nog andere opties om te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn moneypenny! Heb je die zooltjes via een orthopeed? Maar zo zou het inderdaad wel weer een tijdje goed moeten gaan, als ik je zo lees.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Brighteyed schreef:
17-09-2020 08:20
Het is me echt zo verschrikkelijk meegevallen! Ik had me echt overal op voorbereid na alle horrorverhalen online. Ik heb alleen de eerste 2 dagen paracetamol geslikt tegen de pijn. Ik had zware pijnstillers (opiaten) gekregen, die had ik absoluut niet nodig en heb ik dus niet gebruikt. Ik heb veel gekoeld, veel met voet omhoog gezeten en echt die voet niet belast toen het niet mocht.
Uiteindelijk was mijn herstel veel sneller dan verwacht en was ik met een maand volledig aan het werk (beroep waarbij ik heel veel moet lopen). Ik denk dat ik na 2 weken weer had kunnen werken als ik een kantoorbaan had gehad.
Ik moet bekennen dat ik wel twijfels had met looen toen mijn voet nog dik was: doordat de zenuw er uit gehaald is, voelde ik in het begin mijn voorvoet niet goed en kon mijn voet niet afwikkelen. Ik heb fysio overwogen, maar hoe minder opgezet mijn voet werd, hoe makkelijker het lopen ook weer ging. Uiteindelijk heb ik geen fysio nodig gehad.
Wat erg, ik heb jouw uitgebreide post over het hoofd gezien en dus ook nooit meer gereageerd, sorry!
Afgelopen voorjaar ben ik geopereerd aan een gebroken pols en dat was - ook qua napijn - heftiger dan dit, zo te lezen. Fijn zeg dat het zo meeviel.
Hopelijk ben je er nu voorgoed vanaf.
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven