Gezondheid alle pijlers

Wie zijn er linkshandig

21-09-2020 11:31 81 berichten
Hallo ik ik leuke man die graag geniet en leuke hobby’s heeft zoals wielrennen en mountainbiken ook vakantie koken en gezellig kletsen

Wat vinden jullie van de herfst?

Totaal aantal stemmen: 105

Links (56%)
Rechts (44%)
anoniem_64de4c3662df4 wijzigde dit bericht op 05-10-2020 23:57
74.90% gewijzigd
Ik ben linkshandig.

Maar waarom zou je meer links willen schrijven als je rechtshandig bent?
Alle reacties Link kopieren
Ja, waarom?

En je kan gewoon oefenen en dan komt er wel iets hoor.
Alle reacties Link kopieren
Pak een A4tje, kies een lange zin uit en schrijf die elke dag 1x met links op. Dan zie je het steeds een beetje beter gaan.

Waarom je dat zou willen weet ik ook niet. Altijd handig voor als je een keer je rechterhand breekt?
Spoken schreef:
21-09-2020 11:40
Pak een A4tje, kies een lange zin uit en schrijf die elke dag 1x met links op. Dan zie je het steeds een beetje beter gaan.

Waarom je dat zou willen weet ik ook niet. Altijd handig voor als je een keer je rechterhand breekt?
Gewoon makkelijk en door het oefenen gaat het steeds beter
Ik was vroeger trouwens zowel links- als rechtshandig.
Als kind schreef ik met beide handen even goed. Gaandeweg is er toch een voorkeur voor links ingeslopen. Ik kan dus wel met rechts schrijven, maar niet (meer) zo netjes als vroeger.
Lykke- schreef:
21-09-2020 11:33
Ik ben linkshandig.

Maar waarom zou je meer links willen schrijven als je rechtshandig bent?
Omdat ik het leuk vind en met veel oefenen een mooier handschrift krijg
Ik ben linkshandig en heb verplicht met rechts moeten leren schrijven. Ik kan niet meer met links schrijven volgens mij. Met rechts schrijven was vroeger hander omdat je altijd door de inkt veegde. Tegenwoordig maakt dat minder uit toch?
O wacht. Je bent rechtshandig. Nevermind.
Alle reacties Link kopieren
Begin met linkshandig knippen met een rechtshandige schaar.

Als je daarna nog steeds denkt oh wat leuk, dan beginnen met schrijven.
Wel leuk dat de meerderheid links is :-D
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
21-09-2020 11:46
Begin met linkshandig knippen met een rechtshandige schaar.

Als je daarna nog steeds denkt oh wat leuk, dan beginnen met schrijven.
Ik heb het gedoe rondom dat knippen nooit begrepen.

Ik heb een linkshandige schaar, maar juist met die kan ik niet knippen. Met een rechtshandige schaar echt nooit problemen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik tijdelijk noodgedwongen linkshandig. Ben rechts, maar mag deze arm niet belasten/ gebruiken. Dus moet alles met links doen. Verbazend hoe snel alles met links doen gewoon wordt en hoe makkelijk het gaat. Zelfs schrijven is leesbaar. Straks ben ik dus twee handig. :-)
Alle reacties Link kopieren
Manvan55 schreef:
21-09-2020 11:48
Wel leuk dat de meerderheid links is :-D
komt omdat de meeste rechtshandige niet klikken op een topic dat heet 'Wie zijn er linkshandig'.

Met veel oefenen kom je er denk ik wel
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
21-09-2020 11:49
Ik heb het gedoe rondom dat knippen nooit begrepen.

Ik heb een linkshandige schaar, maar juist met die kan ik niet knippen. Met een rechtshandige schaar echt nooit problemen gehad.
Ik ook niet, ben ook links. Mijn moeder kocht een linkshandige schaar voor me, kon er niks mee.
Heb wel rechts leren schrijven maar op de middelbare school overgestapt op links schrijven. Was even niet makkelijk maar volgehouden en nooit meer rechts geschreven.
Niemand is onmisbaar
Mevrouw75 schreef:
21-09-2020 11:49
Ik heb het gedoe rondom dat knippen nooit begrepen.

Ik heb een linkshandige schaar, maar juist met die kan ik niet knippen. Met een rechtshandige schaar echt nooit problemen gehad.
Haha ja precies! Sterker nog, ik schrijf alleen links.
Voor de rest heb ik de voorkeur voor rechts (denk aan voetballen, tennis, bestek gebruik etc).
Als je rechtshandig bent en je mooier wilt schrijven, moet je mijns inziens niet linkshandig willen schrijven.
Misschien is een cursus kalligrafie iets voor jou?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lykke- schreef:
21-09-2020 11:58
Haha ja precies! Sterker nog, ik schrijf alleen links.
Voor de rest heb ik de voorkeur voor rechts (denk aan voetballen, tennis, bestek gebruik etc).
Oh, ik knip ook links, maar met hele standaard rechtshandige scharen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, als ik mij verveel tijdens een vergadering of zo, dan ga ik mijn handschrift met links oefenen. Gewoon leuk om te kunnen.

Ik ben rechts, maar een aantal zaken doe ik bewust met links om rechts te ontlasten. Ik muis bijvoorbeeld met links, precisiemuizen kan ik nu beter met links dan rechts. Daarnaast is het makkelijk in mijn werk. Met links klik ik cellen aan en met rechts voer ik de cijfers in mbv mijn numpad. Veel efficienter dan steeds je hand van je muis af te gaan en dan naar je numpad en terug.

Mijn moeder is links, maar doet een heel aantal dingen met rechts zoals breien, strijken, muizen enz. Schrijven doet ze wel met links.

Ik vind het gewoon fijn als mijn motoriek links beter is dan niets ermee kunnen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf alleen links, verder niet.
Vroeger op school mocht ik van de juf alleen maar met rechts schrijven, terwijl we toch echt al met pen schreven.. Ik kon het echt niet, dus na tussenkomst van mijn moeder mocht het toch weer met links.
missy-81 schreef:
21-09-2020 11:53
Op dit moment ben ik tijdelijk noodgedwongen linkshandig. Ben rechts, maar mag deze arm niet belasten/ gebruiken. Dus moet alles met links doen. Verbazend hoe snel alles met links doen gewoon wordt en hoe makkelijk het gaat. Zelfs schrijven is leesbaar. Straks ben ik dus twee handig. :-)
Wat leuk voor je dat het schrijven beter gaat voor je met links.
Hoe lang ben jij met die oefening bezig?
Gr. Leo
Ik ben linkshandig. Ik heb daar verder weinig wetenswaardigheden over te melden.
Ik ben rechtshandig, man linkshandig.
Kind 1 is linkshandig.
Kind 2 is rechtshandig
Kind 3 is in alles rechtshandig, behalve in schrijven.
Er zijn echt heel veel combinaties mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
mijn optie staat er niet tussen, ik ben zowel links- als rechtshandig. Als kind nog verplicht rechtshandig moeten schrijven.

Maar hel veel dingen doe ik liever links. En wanneer ik kort snel moet schrijven doe ik dit ook links mocht dit uitkomen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik,

Geen behoefte om ook met rechts te kunnen schrijven.
Mocht dat nodig zijn dan komt dat dan wel, of niet.

Als het voor jou een leuke bezigheid is dan wens ik je plezier en succes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven