Gezondheid alle pijlers

Ogen laten laseren

21-09-2020 15:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al vanaf de basisschool ben ik afhankelijk van een bril en later van lenzen. En nu ben ik die lenzen een beetje zat en heb ik besloten dat ik mijn ogen wil laten laseren. Maar waar begin ik? Ik ken niemand die dit heeft gedaan en op internet kom ik vooral reclame praatjes tegen. Welke kliniek is goed, welke kliniek kan ik beter vermijden etc. Ik wil sowieso niet naar het buitenland maar kan alle tips gebruiken. Dus wie heeft er ervaring met het laseren van de ogen en kan mij verder helpen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft 20 jaar geleden zijn ogen laten laseren. Hij had een min afwijking. Prima gegaan, is er nog iedere dag blij mee. Nu wel een leesbril nodig.
Vriendin heeft 10 jaar geleden haar ogen laten laseren. Zij had een plus afwijking. Heel veel ellende gehad na die tijd en draagt nog steeds een bril.
Ik had een (kleine) minafwijking. Maar net genoeg om niet scherp te zien. Ondertiteling op tv, borden in het verkeer, dat soort dingen zag ik allemaal niet scherp.

Twee jaar geleden mijn ogen laten laseren. Nog steeds heel blij mee! Er ging, letterlijk en figuurlijk, een wereld voor me open. Hoefde niet meer te knijpen. Kon vrienden en bekenden op straat ineens van veraf zien aankomen... (hoe vaak ik wel niet mensen straal voorbij liep... gênant was dat).

1 dag pijn gehad. Daarna nog 2 weken make-uploos door het leven, veel medicatie druppelen etc. Maar ik zou het direct weer doen. Mijn ogen zijn wel iets gevoeliger. Bijvoorbeeld voor fel licht. Maar dat is gebruikelijk en blijft waarschijnlijk ook zo. Nouja, als dat het enige is....

Mijn broer heeft het ook laten doen, een jaar of 12 geleden. Ook nog geen seconde spijt van gehad.
Overigens zijn er verschillende methoden. Afhankelijk van wat voor afwijking je hebt. Bij een goede kliniek krijg je een intake en worden je ogen volledig getest om te kijken of (en zo ja, welke,) behandeling voor jou geschikt is. Ik heb het bij een kliniek gedaan die inmiddels is overgenomen door Bergman. Bergman staat goed bekend. Als het destijds al Bergman was geweest had ik het daar ook laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 16 jaar geleden mijn ogen laten laseren bij Retina in Driebergen. Er is een toen nieuwe manier gebruikt waarbij minder weefsel verwijderd werd. Ik had bij beide ogen -6 en eigenlijk vind ik het iedere dag nog een wonder dat ik zonder bril alles kan zien. Ik had wel vrij snel een leesbril nodig maar dat kan ook aan de leeftijd liggen. En een leesbril weegt niet op tegen altijd alles kunnen zien. Sinds kort heb ik wel ook weer bril met -0,75 maar ook dat is geen ramp. Ik zou zeggen..............doen!!!
Ik weet niet wat je sterkte is, want niet iedere sterkte kunnen ze laseren. Dan blijf je alsnog met een bril achter. Je kan altijd informeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg het ook en heb recent met een collega hierover gesproken; zij heeft 2 jaar geleden een relatief kleine min afwijking laten behandelen (-2.5 beide ogen) in Rotterdam bij de Blaak oogkliniek. Geen idee welke te uniek daar gebruikt is. Zij gaf aan 1 dag echt last gehad te hebben, daarna wel nog lang oogdruppels heeft moeten gebruiken maar nu verder alles goed ziet. Wel zijn haar ogen nog erg lichtgevoelig dus bv met autorijden heeft ze een zonnebril nodig. Ik twijfel zelf over die lichtgevoeligheid, of ik dat niet enorm irritant zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
21-09-2020 16:56
Ik heb 16 jaar geleden mijn ogen laten laseren bij Retina in Driebergen. Er is een toen nieuwe manier gebruikt waarbij minder weefsel verwijderd werd. Ik had bij beide ogen -6 en eigenlijk vind ik het iedere dag nog een wonder dat ik zonder bril alles kan zien. Ik had wel vrij snel een leesbril nodig maar dat kan ook aan de leeftijd liggen. En een leesbril weegt niet op tegen altijd alles kunnen zien. Sinds kort heb ik wel ook weer bril met -0,75 maar ook dat is geen ramp. Ik zou zeggen..............doen!!!
Ja dat lijkt mij ook zo fijn dat ik geen lenzen meer nodig heb of dat ik altijd maar die bril moet opzetten. En mocht ik een leesbril nodig hebben dan vind ik dat acceptabel. Maar het lijkt mij zo’n verademing dat ik ‘s ochtends wakker wordt en gewoon alles kan zien. En op de lange termijn gaat het mij ook nog een hoop geld schelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg het ook al een tijdje. Mijn afwijking is niet enorm (-3) en ik heb een kleine cilinderafwijking (-0.75). Ik heb echter wel gevoelige ogen (vaak last van m’n lenzen) en aangezien ik wel eens verhalen heb gelezen over mensen die met continu branderige ogen achterbleven vind ik het echt heel spannend.

Overigens leef ik nu sowieso zo’n beetje met een zonnebril, dus dat zou ik dan weer niet zo erg vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook mijn -4 en -5 ogen laten laseren.
Consult gehad in Amsterdam om te kijken of het hoornvlies dik genoeg was om te laseren en in Eindhoven geopereerd.
Vrijdags geopereerd (16 sec) en maandags weer aan het werk gegaan.
Elke dag nog blij mee.
Leek mij ook fantastisch. Ben naar zo’n onderzoekscentrum gegaan en werd er bij de eerste kamer al uitgehaald: hoornvlies te dun. Heeel jammer, bleek erfelijke hoornvliesafwijking te hebben die bij mij mild is uitgevallen, zoon heeft het heel fors helaas.

Ik heb wel veel vertrouwen in de diagnostiek- en behandelmethoden in zowel ziekenhuis als privéklinieken. Als het kon, zou ik het zéker doen!
Alle reacties Link kopieren
B1loemetje schreef:
21-09-2020 17:41
Leek mij ook fantastisch. Ben naar zo’n onderzoekscentrum gegaan en werd er bij de eerste kamer al uitgehaald: hoornvlies te dun. Heeel jammer, bleek erfelijke hoornvliesafwijking te hebben die bij mij mild is uitgevallen, zoon heeft het heel fors helaas.

Ik heb wel veel vertrouwen in de diagnostiek- en behandelmethoden in zowel ziekenhuis als privéklinieken. Als het kon, zou ik het zéker doen!
Ik werd ook afgewezen bij een ooglasercentrum omdat ik wel eens last had van een koortslip (wie niet). Na een tijdje flink balen ben ik rond gaan mailen naar ander en dus ook naar Retina. Van hen kreeg ik het antwoord dat zij wel wilden laseren zolang er op de dag zelf maar geen koortsuitslag aanwezig was. Ook mijn hoornvlies is dunner en daarom moest ik die speciale behandeling die meer weefsel bespaard. Dit was 16 jaar geleden dus mocht je echt willen laten laseren kan het geen kwaad om Retina te benaderen. Ik heb er toen € 5.000,00 voor betaald maar het was iedere cent waard.
Ah, dank je! Dat zal ik dan alsnog eens doen! Fijn dat het bij jou alsnog gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar gedaan en hier ook een topic over geopend! Ik vond en vind het elke dag weer fantastisch!

Ik ben bij Vision geweest in Amsterdam. Keurig geregeld allemaal!

gezondheid/ogen-laseren/list_messages/4 ... #p30665594
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,
Ik heb in juni mijn ogen laten laseren bij Bergman clinics in Hilversum dmv relex smile methode.
Het laseren zelf was pijnloos, maar het verwijderen van het stukje weefsel wat de laseren heeft gesneden was erg vervelend (dat deed de oogarts).
In de eerste uren na de ingreep deed het onwijs veel pijn en ik moest veel medicijnen druppelen. De pijn nam in de loop van de dag af en kon ik 's avonds de ondertiteling lezen. Het leek in de eerste 4 dagen alsof ik mij in een mistig omgeving bevind maar dat trok weg.
Ik heb de eerste 3 weken geen make-up gedragen.
Het is nu 3 maanden geleden en ik ben erg tevreden ondanks dat ik kringen om de lampen van de auto en lantarenpalen zie ( dit is een bijwerking).
Relex smile bij Bergman clinics kost €4150 inclusief medicijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven