Gezondheid alle pijlers

Tips tegen dorst

22-09-2020 15:34 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ziek geweest, en voel mij alweer een stuk beter. Sinds zaterdag dorst. Voor zover ik weet slaap ik mey mond dicht en adem im overdag door de neus. Vandaag en afgelopen nacht op het hoogte punt de dorst heb inmiddels al negen doppers water leeg, een pot loeihete thee en waterijsjes. Niks lijkt meer te helpen, elk half uur plas ik behoorlijk wat, dag en nacht.

Mond en lippen voelen droog en gescheurd aan.

Bij de huisarts kan ik niet te terecht en moet maar even aanzien. Ook ben ik extreem hongerig en heb ik behoefte aan suiker en ongezond eten. Drinken met suiker erin werkt averechts. Kauwgom kouwen werkt eigenlijk ook niet. Wie heeft een tip? Wat kan ik proberen?
Alle reacties Link kopieren
Thee met honing?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
ORS? Dorstlesser?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch proberen zou gauw mogelijk langs te gaan bij je huisarts.
badmuts111 schreef:
22-09-2020 15:37
ORS? Dorstlesser?
Dit. Tekort aan vocht én zouten.

Ik zou aan de ORS of isotone sportdrank gaan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kun je niet bij je huisarts terecht?

Als ze geen plek hebben op het spreekuur kun je het met de assistente bespreken en misschien je bloedsuiker laten prikken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nou ga toch maar terug naar de huisarts hiermee. Hoe lang moest je het aanzien dan? Zeker voor het weekend nog even gaan. Dit is niet goed hoor. Kun je wel goed zien?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vragen of de assistente van de huisarts even je suikergehalte kan controleren. Als de huisarts zelf geen tijd heeft, kan de assistente dergelijke basistesten vaak wel even doen.
Let je op dat je niet te veel gaat drinken? Zuurtjes ed helpen soms ook al tegen een droge mond.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht zelf ook aan de bloedsuiker ofzo. Ik mag niet langskomen op de praktijk omdat ik corona gerelateerde klachten heb terwijl ik ook een negatieve coronatest heb ontvangen zondag. Mijn klachten vond ze niet urgent genoeg om een huisarts langs te sturen.

Ik probeer nu even of een suikervrij pepermuntje wel verlichting geeft. Ik heb alles bij elkaar al minimaal 4,5 liter gedronken.
Niet meer doen, zoveel drinken. Dat kan echt heel gevaarlijk zijn.

Morgen aan de bouillon, sportdrank of ORS en een videoconsult inplannen met je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou terug bellen en vragen om advies, aangezien je nu niet langs mag komen.
Ik zou bij de huisarts toch even aandringen op het nakijken van je suiker.
Alle reacties Link kopieren
gezien al je andere topics; zoek afleiding en accepteer dat je lijf na ziek zijn wat anders reageert. En maak gezonde keuzes
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als je ziek geweest bent en veel dorst hebt, dan kan je last hebben van schimmelinfectie in je mond. Daar heb ik last van gehad na ziekenhuisopname. S nachts veel dorst welke niet weg te drinken is. Ik moest ook veel plassen, maar dat kwam omdat mijn lichaam vocht had vastgehouden tijdens ziekte. Ook ik had grote trek, het leek erop dat mijn lichaam vroeg om extra eten na ziekte.
Waarom neem je niet gewoon contact op met huisarts? Daarin hij toch voor? Zeker na ziekte.
Jij mag niet langs de huisarts, maar is er niemand die een flesje ochtendurine langs kan brengen?
Je zegt dat drinken met suiker niet helpt. Grote kans dat je juist zouten nodig hebt.
Neem ORS, bouillon of eet eens wat chips.
Inderdaad, zouten kunnen helpen.
Neem ORS of bouillon.
Alle reacties Link kopieren
Je drinkt veel te veel waardoor je alle zouten die je nog had nu uitplast. Meer dan twee liter op een dag is over het algemeen niet nodig.
Eet je wel normale porties op normale tijden?
Alle reacties Link kopieren
als je 3 liter water op een dag drinkt is er niks aan de hand, zolang als je het maar verdeelt over de dag en niet achter elkaar.

Alsnog vind ik dat TO langs de huisarts moet met haar klachten ipv hier tips vragen. Voor hetzelfde geld heeft het wel met haar suikerwaardes te maken.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
22-09-2020 15:54
Ik zou terug bellen en vragen om advies, aangezien je nu niet langs mag komen.
Ja. Mensen hier bedoelen het goed, maar weten waarschijnlijk niet genoeg van jouw gezondheid om een passend advies te geven.
Alle reacties Link kopieren
Eetlust is meer dan normaal, ik eet de zelfde hoeveelheden als dat ik normaal eet en ook normaal eten. Daarnaast wat extra zout toegevoegd aan het eten en zoute snacks gehad.

Fruit ook al gegeten en wat naturel chips gegeten voor de smaak. Dorst blijft ook al probeer ik echt minder te drinken en als ik drink doe ik dat in kleine slokjes verspreid over het uur.

Plassen blijf ik evengoed nog steeds doen. Morgenochtend toch maar even wat urine opvangen en aandringen op een doktersbezoek.
Ik vraag me af waarom je met deze klachten niet welkom bent bij de ha. Corona zal het niet zijn want dan kan de dokter je na de andere bezoekers gewoon , met maatregelen, ontvangen. Waarom vindt jouw ha jouw klachten niet dringend genoeg? Ik heb geen zin in loepen maar jouw ha kent je goed?
Alle reacties Link kopieren
Heb je de huisarts zelf gesproken of fe assistente? Ook al mag je niet langs komen, zou ik wel vragen om een telefonische afspraak met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Glucose was aanwezig in de urine en met vingerprik was hij dubieus, namelijk 14,9 krap twee uur na het ontbijt. Morgen moet ik 1x nuchter bloedprikken en 1x nadat ik heb gegeten met twee uur tussentijd.

Dus even afwachten wat hieruit komt. Huisarts vond het namelijk een beetje apart dat de suiker zo hoog was, gezien ik totaal geen overgewicht heb en normaal gezien meerdere keren per week sport/wandelingen maak van 10+ kilometers.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
23-09-2020 13:51
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Glucose was aanwezig in de urine en met vingerprik was hij dubieus, namelijk 14,9 krap twee uur na het ontbijt. Morgen moet ik 1x nuchter bloedprikken en 1x nadat ik heb gegeten met twee uur tussentijd.

Dus even afwachten wat hieruit komt. Huisarts vond het namelijk een beetje apart dat de suiker zo hoog was, gezien ik totaal geen overgewicht heb en normaal gezien meerdere keren per week sport/wandelingen maak van 10+ kilometers.

Niet alle diabetespatienten zijn dik hoor. Hier ook een prima bmi en actieve levensstijl, toch DM2.
Bij toeval ontdekt trouwens, nooit dorst of flauwtes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven