Gezondheid alle pijlers

Wratjes op de hand wegkrijgen

26-09-2020 13:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn ringvinger zit sinds 2 jaar een groepje kleine wratjes. Al een keer aan de huisarts laten zien en die kon / wilde er niets aan doen. Goed vet houden was het advies.

Nu zag ik een aantal weken terug dat er nu op mijn beide handen her en der wratjes zitten :-o en het is ook nog eens besmettelijk voor mijn kind.

Huisarts weer; niets aan te doen.. je kunt iets van de drogist proberen.

Ok...ik heb nu meerdere keren monochloorazijnzuur (lucovitaal wrat weg) geprobeerd. De plekjes vervellen hierdoor maar daadonder zie je de wratjes gewoon weer. Ook met meerdere keren aanstippen geen resultaat.

Wie weet raad, wat zou ik kunnen proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, want ik zit met hetzelfde, alleen bij mij is het net bovende nagel van mijn middelvinger. Als ik 'm stoot doet het telkens pijn. Ook al aan laten stippen, nu heb ik een soort van vaseline achtige zalf van de dokter met iets speciaals erin maar het helpt allemaal niks.
Koop een fles appelazijn, drenk een gaasje daarin en leg dat op de wrat. Doe om het gaasje leukoplast en daarover weer ducttape. Dit herhalen totdat de wrat eerst wit wordt en dan zwart. Zwart= exit wrat :)
Ik heb ook zo’n ouderwets middel wat je nog net kan toepassen 😅

Ik had precies hetzelfde, en heb echt alles geprobeerd; tot aan behandelingen door de dermatoloog aan toe. Ze zaten op alle vingers op het laatst rond de nagelriemen.
Ik kreeg een baby en was ook heel bang om haar te besmetten...
Ik heb toen ergens gelezen dat paardenbloem sap goed werkt tegen wratjes op de vingers en dacht -na zoveel geprobeerd te hebben- “baat het niet dan schaadt het niet”. Ik heb een week lang mijn vingers ingesmeerd met paardenbloem sap (dat wittige spul; zit zowel in de steel als de bladeren) en de wratjes waren binnen een week weg!
Nooit meer last van gehad.

Inmiddels zijn mijn kinderen al wat groter, en hebben ze ook wel eens een wratje gehad; ook die gingen altijd weg na insmeren met paardenbloem.

Ik hoop dat het ook voor jou werkt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan de assistente van de huisarts ze niet even aanstippen?
Let’s go Brandon!
Ik heb van dat vriesspul van de drogist gebruikt. Maar dan vaker en langer gebruikt dan op de verpakking staat, dat veroorzaakt een soort frostbite. Niet pijnloos, maar na jaaaaaren aanmodderen waren ze wel weg.
Als je 's ochtends doucht er overheen plassen. Klinkt idioot, maar ik had ruim 100 wratten (ook te lang niet behandeld, en toen ging het snel) en binnen een week of wat was ik overal vanaf. Na het plassen even wachten, dan gewoon afspoelen met water.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de huisarts. Daar kan aanstippen, wegbranden of wegsnijden. Als het te lastig is voor de huisarts kun je naar de dermatoloog.

Ik had als kind een grote op mijn duim. Huisarts kon die niet wegsnijden was te groot, kon infecteren en terugkomen. Via de dermatoloog ervanaf gekomen.

Aanstippen hielp bij mij bij geen enkel wratje, ik liet ze meestal wegbranden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had een wrat op haar voet die maar niet wegging. Niks hielp.
Uiteindelijk heb ik er met regelmaat nagellak op gedaan ( weet niet meer hoe vaak) maar die wrat werd al heel snel zwart en verdween super snel.

Was alleen wel op dr voet, geen idee of dat nog iets uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts deed er nogal koud spul op zo'n 20+ jaar geleden. Hij zwol eerst op en ging toen weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als doktersassistente bij een huisartsenpraktijk en daar kun je ze laten aanstippen met stikstof. Vaak gaan ze niet na één keer weg, dus moet je het elke twee weken opnieuw laten doen. Bij voetwratten helpt stikstof vaak niet. Eventueel kun je ook vragen om een potje salicylzuur. Dit moet je dan voor het slapen gaan op de wrat doen met vaseline op de huid eromheen, pleister erop en in de ochtend het bovenste laagje eraf vijlen. Dit zo vaak herhalen als nodig is.

In principe gaan wratten vaak vanzelf weer weg maar dit kan een tijd duren (maanden of zelfs jaren).
Alle reacties Link kopieren
Ik had als kind er ook super veel op mijn vingers en handen. De huishoudtip die ik kreeg: bij de groenteman een paar tuinbonen in schil halen. En vervolgens met de witte binnenkant van de schil de wratten inwrijven. Ik deed het savonds voor het slapen ivm de lucht. Slechts een paar keer hoeven te doen en alles was weg. Kwam ook niet weer terug. Werkte voor mij beter dan alle aanstip middeltjes.
Etherische olien.

Mocht je interesse hebben in een meer natuurlijke benadering.
Alle reacties Link kopieren
havermout1 schreef:
26-09-2020 14:03
Waarom kan de assistente van de huisarts ze niet even aanstippen?
Inderdaad.
Dat heeft de mijne wel gedaan en ze zijn nooit meer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
Uien pureren en erop smeren 2x/dag. En anders andere huisarts zoeken of naar een dermatoloog gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tandpasta erop. Droogt hem uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat veel tips!! Dankjewel
Genoeg om nog uit te proberen :-D .
Er is hoop.

Huisarts, categorie we doen niets, wil er echt niet aan. Ik moet nog op zoek naar een andere, want er is ook al eens wat voor gevallen dat niet in de categorie 'het is maar een wrat' valt, maar dan een misser met lange gevolgen.

Nu kiezen waar ik het eerst mee ga beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn dochter met een voerwratje op advies van de doktersassistente duo film besteld (op internet want bij de apotheek nergens te vinden).
Iedere avond 5 minuten weken in een lauw-water-badje. Duo-film erop smeren en pleister erop.
Nu een paar weken later is het wratje eerst wit geworden. Toen heel donker. Een paar dagen geleden heb ik bij het eraf halen van de pleister een heel stuk van t middelste vam het wratje mee eraf gehaald. Dat bloedde toen wel flink. Nu een paar dagen niks erop gedaan, en er begint een korstje te vormen en het binnenste ziet er zwart uit.

Het eindresultaat laat nog even op zich wachten, maar het js in ieder geval stuk minder pijnlijk dan behandeling met stikstof bij de ha
Alle reacties Link kopieren
Huh, wat een rare huisarts. Ik ben als kind zo vaak bij de huisarts geweest voor een stikstofbehandeling, ik had wratjes op mijn hand. Dat hielp altijd.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger vingers vol met wratten. Kan me zelfs eentje herinneren die mijn hele nagelriem bedekte en daardoor mijn nagelriem gewoon een stukje omhoog kwam. Gruwel! Nou ik vroeger ook alles geprobeerd en toen na een vakantie elke dag badderen in de zoute zee zijn ze als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik was zo verbaasd, ze zijn nooit meer teruggekomen.
- Fight for your right to party -
Ik had als kind 2 heel hardnekkige wratten op mijn handen.
Wat bij mij uiteindelijk heeft geholpen is een combi van aanstippen met Formule W en de binnenkant van tuinboonschillen erop te wrijven.
Pas toen ik deze combinatie ging doen en dan echt elke dag eerst wrijven met schil en daarna aanstippen met formule W ging het over en het is nooit meer teruggekomen, terwijl de wratten er al een paar jaar zaten zonder dat iets hielp.
Alle reacties Link kopieren
Van mijn oma geleerd en het werkte echt! Elke ochtend beetje eigen spuug erop :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 3 jaar lang 2 wratten gehad op mijn handen. Ben vaak bij de huisarts geweest tijdens het wratten spreekuur. Maar het hielp niet, wou het op een gegeven moment zelf wegsnijden (ik was toen zo’n eigenwijze puber) maar durfde het toch telkens niet. :rofl:

Op een gegeven moment ging ik samen met mijn vriend en zijn familie op vakantie naar Sumatra. We bezochten een zwavelbad en volgens onze reisgids had het bad “helende” krachten. Prima, wij duiken erin voor wat verkoeling, 2 dagen erna waren beide (!!!) wratten ineens verdwenen. Ontzettend bizar maar ik was zooooo blij!

Ik geloof er dus ook in en raad het iedereen dus ook zo aan! Het is alleen een beetje duur om alleen op en neer te vliegen voor wat wratten. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Niet fris, maar hielp bij mij wel: dagelijks je ochtendurine opvangen in een bakje, hand paar minuutjes er in houden, hand afspoelen en klaar. Bij mij was het na een week of 2/3 weg na er al heel lang mee gelopen te hebben.
puntillita schreef:
26-09-2020 14:12
Ik heb van dat vriesspul van de drogist gebruikt. Maar dan vaker en langer gebruikt dan op de verpakking staat, dat veroorzaakt een soort frostbite. Niet pijnloos, maar na jaaaaaren aanmodderen waren ze wel weg.
Dit doe ik ook. Vooral langer en heb zo voetwratten weggekregen.

Mijn moeder wreef er vroeger over met de binnenkant van een bonenschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven