Gezondheid alle pijlers

Abcessen

26-09-2020 19:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

De afgelopen twee maanden ben ik ziek. Na een abces in mijn keel en drie keelontstekingen verder dient zich nu de vierde keelontsteking aan in twee maanden tijd. Mijn historie:

27 jaar, geen verleden met keelklachten. Twee maanden geleden plots keelpijn en na een week lijden een abces. Met spoed naar de huisarts en doorverwezen naar een KNO arts die dit abces uitsneed, op dit moment kon ik al niet meer praten, eten of slapen. Antibiotica gekregen en na twee dagen leek het wel of er nooit iets was gebeurd: de klachten waren weg.

Een week na de antibiotica kuur kwamen de keelklachten weer terug. Nog een keer antibiotica gekregen en na een week kwamen de keelklachten weer terug. Toen nogmaals antibiotica gekregen en jullie raden het al.. De klachten komen nu na precies een week, weer terug. Elke keer als ik antibiotica kreeg was het binnen 24 uur veel minder en iedere keer komt het na een week weer terug.

Ik ben ten einde raad. Als advies van de dokter krijg ik nu; veel drinken en snoepjes eten en pas weer bellen als ik mijn mond niet meer kan openen of niet meer kan slikken. Is dit normaal?? De KNO arts zei hetzelfde; Niet handelen uit nu ziek zijn maar afwachten.

Ik ben zelf heel erg bang dat mijn klachten niet uit zichzelf verdwijnen en ik over een paar dagen weer met een abces zit en doodziek ben. Klopt het dat mijn klachten ook uit zichzelf kunnen verdwijnen?? Tips zijn meer dan welkom..

Liefs,

Cynthia
Alle reacties Link kopieren
Laat ik vooropstellen dat ik geen KNO-arts ben, maar een abces heeft te maken met bacterien. Dus het eerste wat ik me afvraag is of je de antibioticakuur elke keer wel afmaakt? Waarschijnlijk wel overigens, maar zoniet: de volgende keer alsnog doen.

Voor de rest: in de regel gaat dit vanzelf over, maar mocht het zich nog een keer voordoen dan kun je natuurlijk altijd aan je huisarts vragen of je naar een andere KNO-arts mag.
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze een kweekje van je keel genomen?
Ik zou denken dat je steeds een antibiotica krijgt die het net niet er onder krijgt en de bacterie dus weer op komen zetten zodra je ermee stopt.
Misschien zijn deze bacterie wel resistent tegen het antibiotica die je gekregen hebt.

Of heb je 3x verschillende gekregen?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. De antibioticakuren heb ik alle drie de keren afgemaakt en was drie keer dezelfde. ( 7 dagen 3x per dag amoxicilline / clavulaanzuur ). Ze hebben geen kweekje van mijn keel genomen is dit iets wat ik kan vragen? Wel bloedonderzoek gehad maar dit zag er allemaal goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar een paar keer kort op elkaar een keelontsteking gehad, wel niet zo kort op elkaar als bij jou. Kan het zijn dat je immuniteit wat minder is, door stress bvb? Ik heb toen een middel genomen om mijn immuniteit wat op te krikken en dat heeft geholpen. Mss helpt dat?
Veel beterschap alleszins, keelpijn kan erg pijnlijk zijn.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dameuit1993 schreef:
27-09-2020 12:40
Bedankt voor jullie reacties. De antibioticakuren heb ik alle drie de keren afgemaakt en was drie keer dezelfde. ( 7 dagen 3x per dag amoxicilline / clavulaanzuur ). Ze hebben geen kweekje van mijn keel genomen is dit iets wat ik kan vragen? Wel bloedonderzoek gehad maar dit zag er allemaal goed uit.
Je kan het altijd vragen toch of de mogelijkheid er is om een kweekje te doen en of het misschien mogelijk is om een andere soort antibiotica te krijgen.
Blijf in jezelf geloven !
Zijn je amandelen verwijderd?
Alle reacties Link kopieren
Aaah, wat ben je daar ontzettend beroerd van he? Vreselijk vervelend voor je, zo ziek!

Heb het zelf ook gehad twee keer een abces achter elkaar en zware keelontsteking 6 antibiotica kuren gehad laatste was een andere kuur en toen was het wel weg.
Dus misschien een andere antibiotica proberen in overleg met de dokter?
Bij mij zijn uiteindelijk mijn amandelen eruit gehaald, omdat ik vaker last had van keelonstskingen en nooit meer last gehad van een keelontsteking.

Probeer gember met citroen en honing te drinken verlicht misschien iets.
In ieder geval heel veel beterschap echt vervelend om je zo te voelen.
Het gaat over deze pijn moet je jezelf maar voor houden of het nu vanzelf of met een kuur is deze pijn gaat weg als je dat tegen jezelf zegt neemt dat de ellende niet weg, maar helpt soms wel als je er midden in zit.

Sterkte en beterschap. X
Alle reacties Link kopieren
Mijn amandelen heb ik. Zijn over het algemeen heel klein nu wel iets meer opgezwollen en de pijn zit vooral aan een kant.. Nu dag 5 en de pijn neemt wat toe.

Wat kun je er je naar van voelen.. Lig er nu ook wakker van. Vandaag is dag 5 van de keelontsteking. Na hoeveel dagen zouden jullie de dokter bellen? Bedankt Paardje!!
Alle reacties Link kopieren
Dameuit1993 schreef:
29-09-2020 03:46
Mijn amandelen heb ik. Zijn over het algemeen heel klein nu wel iets meer opgezwollen en de pijn zit vooral aan een kant.. Nu dag 5 en de pijn neemt wat toe.

Wat kun je er je naar van voelen.. Lig er nu ook wakker van. Vandaag is dag 5 van de keelontsteking. Na hoeveel dagen zouden jullie de dokter bellen? Bedankt Paardje!!
Als de pijn morgen nog steeds toe is genomen zou ik morgen gelijk bellen. Even kijken hoe je de nacht door komt en anders morgen gelijk bellen.
Ik had het ook aan een kant gelukkig zijn je amandelen klein.
Heb je al geprobeerd met zout te gorgelen helpt wel eens en wat ik al zei gember drinken.

Beterschap nogmaals hoop dat je snel weer de oude bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven