Gezondheid alle pijlers

Wormpjes...

17-10-2020 22:47 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Misschien een beetje een ‘onsmakelijk’ onderwerp en ik baal er zelf ook enorm van maar ik heb dus voor het eerst in mijn leven wormpjes. Het idee van wormpjes vind ik zo walgelijk, doe er bijna geen oog van dicht de afgelopen 2 nachten.. Gisterenochtend heb ik een anti-worm middel op (Mebendazol) en over 14 dagen moet ik dan nog 1x zo’n pil nemen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb gisterochtend die pil genomen maar zag net nog bewegende wormpjes tussen mijn ontlasting zitten :pukey: Wanneer zou dit middel moeten werken?

Nogmaals excuses voor het onsmakelijke onderwerp maar ik vind dit echt een van de meeste gore dingen die ik ooit heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Staat het niet in de bijsluiter?

Ik had het vroeger vaak, maar dan had m'n moeder een drankje en dat hielp altijd wel snel.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt max 5dg voor ze allemaal dood zijn (opgezocht toen dochter het had). Maar meestal ben je er eerder al vanaf, vergeet niet te herhalen. Nagels kort en schoon houden helpt herhaling voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Goede toilethygiëne. De cyclus is van mond naar kont.

Goed handen wassen, na het poepen even de ex reinigen en je onderbroeken op 60 graden wassen.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Het staat helaas niet in de bijsluiter maar dan weet ik nu in ieder geval dat het een paar dagen kan duren. Heb alle beddengoed afgehaald en gewassen en alles nog een extra keer gereinigd. De rest van mijn gezin heeft(gelukkig) nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Duurt ongeveer 48 uur voordat het gejeuk op houd. Even volhouden dus en niet vergeten over 2 weken anders komt het terug.
Ooit zelf een keer gehad. Bij de apotheek adviseerden ze toen om het hele gezin te behandelen. Geen idee of dat nu nog zo is?
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg je dit dan?
Alle reacties Link kopieren
Ow dit is echt een van mijn nachtmerries. Als (klein) kind eens gehad en toen vond ik het vooral fascinerend.

Ik begrijp ook dat je het beste het hele gezin kunt behandelen.

Als kind krijg je het bijvoorbeeld van in de zandbak spelen waar katten in gepoept hebben.
Ja inderdaad hele gezin behandelen, omdat het zo 'rete' besmettelijk is. Althans, dat heb ik ooit in de bijsluiter gelezen toen kind hier wormpjes had.
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn God de jeuk!!! De jeuk! En het idee dat ze van je kontgat naar vagina gaan en terug. En de jeuk.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad het hele gezin (>2 jaar) behandelen.
https://www.thuisarts.nl/wormen/ik-heb-aarsmaden
Alle reacties Link kopieren
Dagblad schreef:
19-10-2020 18:03
Oh mijn God de jeuk!!! De jeuk! En het idee dat ze van je kontgat naar vagina gaan en terug. En de jeuk.
Niet alleen het idee dat ze van kont naar vagina gaan, maar ook dat gevoel! De horror!
Wat ik als tip een keer ergens gelezen heb, is dat je vaseline rond je anus moet smeren als je last van rondkruipende/uitbrekende wormpjes hebt, daar komen ze niet doorheen. Dan kunnen ze niet ongegeneerd rondkruipen daar beneden. Want meestal breken die krengen 's nachts uit, als het lekker warm is onder de dekens.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben nu dus 4 dagen verder en heb sinds 2 dagen gelukkig geen jeuk meer. Maar tussen mijn ontlasting zie ik nog steeds bewegende wormpjes? Niet veel, maar ze bewegen wel. Voor mijn gevoel zouden ze nu toch inmiddels wel dood moeten zijn, afgelopen zondag heb ik nog zo’n pil genomen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien besmet je jezelf steeds? Bijt je nagels? Was je je handen en nagels goed?
Alle reacties Link kopieren
FlowerBee20 schreef:
20-10-2020 19:42
Nou, ik ben nu dus 4 dagen verder en heb sinds 2 dagen gelukkig geen jeuk meer. Maar tussen mijn ontlasting zie ik nog steeds bewegende wormpjes? Niet veel, maar ze bewegen wel. Voor mijn gevoel zouden ze nu toch inmiddels wel dood moeten zijn, afgelopen zondag heb ik nog zo’n pil genomen.
Dat duurt wel even als ik het me goed herinner.
Alle reacties Link kopieren
Daarom over 2 weken nog een pil
Alle reacties Link kopieren
Dagblad schreef:
20-10-2020 22:26
Misschien besmet je jezelf steeds? Bijt je nagels? Was je je handen en nagels goed?
Ik kan het me gewoon niet voorstellen😩 Was m’n handen helemaal stuk en ik bijt geen nagels. Haal steeds een doekje over het toilet en 2x per dag schoon ondergoed(deed ik sowieso al).
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
20-10-2020 22:29
Dat duurt wel even als ik het me goed herinner.
Ok dankjewel, nog even geduld hebben dus.
Alle reacties Link kopieren
Bij dr kinderen deed ik 3 dagen zon pil en dan na 14 dagen. Dat raden de huisarts aan. En inderdaad hele gezin aan de pillen als 1 iemand het heeft :-( sterkte! Ellende!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven