Gezondheid alle pijlers

Knobbeltje op intieme plek

18-10-2020 10:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdekte mrt wassen een paar dagen geleden een bultje schuin achter mn vagina. Het zit niet op de schaamlip maar meer erachter, richting anus. Het is glad, onderhuids en je kunt het vastpakken en bewegenzl, grootte van een erwt ongeveer. Zal er deze week de huisarts naar laten kijken (niet llfij...op die plek 😬) ..maar was even benieuwd of iemand dit ook wel eens heeft gehad...
Cyste van bartholin was het bij mij. Een verstopte klier.
Alle reacties Link kopieren
NO-seven schreef:
18-10-2020 10:47
Cyste van bartholin was het bij mij. Een verstopte klier.
Wilde ik ook net zeggen. Googel maar even.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Die kwam ik idd al tegen met googelen maar zit die niet op je schaamlip meer aan de binnenkant? Die van mij zit er echt buiten.
Paar keer gehad. Groeit langzaam door, totdat het vreselijk veel pijn doet en op een zeker moment staat ie op knappen. Doorprikken, uitdrukken en laten helen. Maar het internet raadt je aan dit door de huisarts te laten doen. En dat adviseer ik ook, netjes volgens de Viva-richtlijnen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook een verstopte klier ofzo. Getver de huisarts heeft hem doorgeprikt en er kwam van alles uit. Huisarts blij ze gaf aan dit 1 van de leukste onderdelen van haar werk te vinden. Uh ok dan!
Zou er wel wat mee doen volgens mij kan het geen kwaad maar kan wel erg pijn gaan doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
18-10-2020 11:01
Bij mij ook een verstopte klier ofzo. Getver de huisarts heeft hem doorgeprikt en er kwam van alles uit. Huisarts blij ze gaf aan dit 1 van de leukste onderdelen van haar werk te vinden. Uh ok dan!
Zou er wel wat mee doen volgens mij kan het geen kwaad maar kan wel erg pijn gaan doen.
Een echte dr. Pimple Popper!
Alle reacties Link kopieren
NO-seven schreef:
18-10-2020 10:47
Cyste van bartholin was het bij mij. Een verstopte klier.
Dat is alleen wel iets groter dan een erwt, eerder een walnoot of kleine mandarijn.
Zelf gaan prikken en uitdrukken lijkt me niet heel verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Wassen met betadinescrub kan helpen als het zo’n klier is. Bij mij is hij dan met een paar dagen weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Verstopte klier of ingegroeide haar.
Ik heb ook verstopte bartholin klier gehad, die heb ik weggekregen door de huid te weken in een zitbad met warm water. Dan kan de rommel makkelijker een weg naar buiten vinden.

Als dat niet werkt kan je altijd nog naar de huisarts
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
18-10-2020 11:01
Bij mij ook een verstopte klier ofzo. Getver de huisarts heeft hem doorgeprikt en er kwam van alles uit. Huisarts blij ze gaf aan dit 1 van de leukste onderdelen van haar werk te vinden. Uh ok dan!

Ha, een vriend van mij die huisarts is maak je ook blijer met een ingegroeide teennagel dan met een complexe depressie. Hij leeft ook op van dit soort medisch-ambachtelijke klusjes.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
18-10-2020 11:11
Dat is alleen wel iets groter dan een erwt, eerder een walnoot of kleine mandarijn.
Zelf gaan prikken en uitdrukken lijkt me niet heel verstandig.
Misschien wordt deze ook nog groter en is dat wel zo’n zelfde cyste?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
18-10-2020 11:11
Dat is alleen wel iets groter dan een erwt, eerder een walnoot of kleine mandarijn.
Mandarijn? Nee hoor.
Maar prikken nooit doen idd
smulrol wijzigde dit bericht op 18-10-2020 12:13
2.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo’n cyste kan inderdaad ook gewoon klein blijven
Alle reacties Link kopieren
Heb nog eens goed gekeken en gegoogeld..t zit toch idd schuin aan de achterkant..zou tocu wel die bartholin kunnen zijn. Zal morgen ff huisarts bellen!
smulrol schreef:
18-10-2020 12:07
Mandarijn? Nee hoor.
Maar prikken nooit doen idd
Ze kunnen echt heel groot worden, erg pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
19-10-2020 00:05
Ze kunnen echt heel groot worden, erg pijnlijk.
Er is bij mij een gat in gesneden van 2 x 2 cm, dus ik weet er alles van (helaas).
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
19-10-2020 00:05
Ze kunnen echt heel groot worden, erg pijnlijk.
Dat kunnen ze misschien wel, maar dat wil niet zeggen dat het dus geen bartholin kan zijn als het kleiner is.
Oh dit lijkt mij nou echt heerlijk om zelf uit te knijpen. Het kan mij nooit groot genoeg zijn. :$
Alle reacties Link kopieren
Groezeltje schreef:
18-10-2020 12:16
Heb nog eens goed gekeken en gegoogeld..t zit toch idd schuin aan de achterkant..zou tocu wel die bartholin kunnen zijn. Zal morgen ff huisarts bellen!
Bij mij zat het ook ongeveer op die plek, is operatief verwijderd. Maar dat is al 15 jaar geleden, misschien dat het tegenwoordig niet meer operatief gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kom net bij de huisarts vandaan..het is een kliertje idd..ze noemde verder geen naam dus ik weet niet of.het de bartholin klier is..vergeten te vragen. Maar zolang het zo klein blijft en ik er geen last van heb hoef ik er niets mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Groezeltje schreef:
19-10-2020 14:56
Kom net bij de huisarts vandaan..het is een kliertje idd..ze noemde verder geen naam dus ik weet niet of.het de bartholin klier is..vergeten te vragen. Maar zolang het zo klein blijft en ik er geen last van heb hoef ik er niets mee te doen.
Dank voor de update! Altijd fijn om achteraf even te weten wat de huisarts vond!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het met een operatie weggenomen, nadat het zo enorm groot was dat ik eigenlijk niets meer fatsoenlijk kon uitvoeren. het was al bijna zo groot als een pingpongbal en dat half in de binnen en half aan de buitenkant. Excuses voor de beelddenkers.

Ik hoop dat het klein blijft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven