Gezondheid alle pijlers

Dochter spuugt steeds na verwijdering keelamandelen

21-10-2020 19:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen zijn bij mijn dochter (5) haar keelamandelen en neusamandelen verwijderd. Ze kwam heel naar uit de narcose en heeft hard gehuild/geschreeuwd. Ze heeft vandaag regelmatig gespuugd. Er kwam dan wat oud bloed mee, ze zeiden dat dit ook de reden van het spugen is. Maar mijn vraag is hebben jullie kinderen dit ook gehad en hoe lang hield dit bij jullie aan? Ik neem aan dat dit zo niet bevorderlijk is voor de genezing van haar keel en ze wilt ook weinig drinken en geen ijs. Natuurlijk omdat dit pijn doet maar ook omdat ze misselijk wordt. We hebben net gebeld naar de spoed en heeft m’n man de dienstdoende kno arts gesproken en die zei dat dit vaker voor kwam. En we toch moeten afwachten en als er vers bloed meekomt aan de bel trekken.
Graag hoor ik evt. tips of wat ervaringsverhalen want ik maak me veel zorgen. Ik vind de tussenpozen van spugen korter worden. Ik vind het zó naar voor haar. Ik voel me machteloos
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde laten doen vorig jaar. De misselijkheid kan ook van de narcose zijn. Mocht ze heel veel bloed spugen dan zou ik gewoon de dokter bellen, bellen mag altijd.

Wat mijn tips zijn, alles wat vloeibaar is mag je eten. Koude soep, vla, yoghurt, puddingtoetjes. Een paar dagen later mag je ook pannekoeken ( die glijden makkelijk naar binnen). Vraag je dochter waar ze wel zin in heeft, alles is beter dan niks. Sterkte, het is erg pijnlijk allemaal.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Dit is meestal normaal. Houd het in de gaten. Geef je kind waterijs. Bruin bloed is vaak oud, echter meermaals helder rood bloed is iets om in de gaten te houden. Huisartsenpost bellen kan altijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er oud bloed in de maag zit zal je dochter waarschijnlijk misselijk blijven.
Krijgt ze voldoende pijnstilling?

Ik zou telkens kleine slokjes koud drinken blijven aanbieden, goede pijnstilling geven en hopen op een goede nacht vannacht. Na een nachtje slaap zal ze zich vast ook wat beter voelen.

Beterschap met je dochter!
Alle reacties Link kopieren
Ja ze krijgt nu steeds om de 5 uur paracetamol zetpillen. Ze zeiden al; bijwerking van narcose of dr maag werkt het oude bloed eruit. Maar er lijkt nu geen bloed meer in de braaksel te zitten.
Ze heeft nergens zin in om te eten. Wat ik ook aanbied. Ze wordt overal misselijk van.
Sowieso is ze niet zo’n goede eter. We hoopten al dat ze na deze operatie wat beter zou gaan eten.
Voor nu slaapt ze en laat ik haar lekker slapen en ik hoop zo dat ze niet meer hoeft te spugen nu.
Dat ze nu niet eet is niet alarmerend hoor. Ik at de eerste dagen ook vooral waterijsjes. Die keel doet echt pijn, helemaal na het spugen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het ook zo vreselijk als ze moet spugen. Ben dan bang dat ze de wond dan ‘open maakt’. Ik zal blij zijn als er al een waterijsje naar binnen gaat. Hopelijk lukt dat morgen. We hadden het vandaag in de mixer gedaan en was het waterijsje een soort papje geworden. Waarschijnlijk een leuk idee voor niet misselijke kinderen maar hier werkte het averechts.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest de eerste dag ook overgeven incl bloed zo misselijk was ik.Heel normaal. Ik werd in de ochtend geholpen en wilde daarna pas tegen de nacht wat ijs.

Drinken is wel heel erg belangrijk. Al is het ieder half uur maar een slokje. En misschien een tip. Stop een flesje water in de vriezer en neem die mee naar bed. Zo heb je ‘s nachts ijswater/koud water bij de hand. De derde en vierde nacht is het vervelendst want dan gaan de korstjes los. Sterkte voor je dochter!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft haar echt niet zo te pushen om wat te eten hoor, ze is net geopereerd!
Ik heb zelf de eerste hele week echt heeeel weinig gegeten, bijna alles deed pijn.

Drinken is belangrijker. Ik vond zelf warm drinken fijner dan koud drinken, lekker een kop bouillon proberen morgen.
Wat ik me verder nog herinner is dat banaan echt heel erg pijn deed. Ik dacht, dat is vast lekker zacht, maar prikte als de hel. Dus dat zou ik nog even niet geven ;) yoghurt ging geloof ik wel aardig.
Alle reacties Link kopieren
Nou pushen doen we ook niet hoor. Ik heb haar in totaal 4 hapjes ijs aangeboden en daarmee gestopt toen ik merkte dat ze niet wilde en er naar van werd. En wat ik vertel over aan bieden, ik noemde van alles op wat zacht en koud is en wat ze normaal echt lekker vindt. Het is niet zo dat ik van alles onder haar neus hield
Ja ik kan me ook herinneren dat ik pas na een week ofzo weer een beetje vast voedsel (denk: boterham zonder korstjes) ging eten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt trouwens voor de tip van banaan. Daar is ze super gek op en ik verwacht dat ze zoiets als eerste zou kiezen. Maar daar wachten we dus nog maar even mee. Yoghurt hoorde ik ook weer tegenstrijdige berichten over omdat dit weer slijm aanmaakt en je daar ook weer last van kunt krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ah verdrietig. Mijn kind kreeg na het verwijderen een bloeding en gaf dus echt vers bloed over. En kon dus weer richting de OK. Dat verschil zie je echt. Sterkte, niet fijn om je kind zo te zien. :hug:

En bij twijfel, gewoon terugbellen!
Ach sterkte voor je meisje :hug:
Hoop dat ze lekker blijft slapen en het morgen een stuk beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft dit ook gehad de eerste nacht nadat de amandelen eruit waren gehad. Steeds bruin bloed overgeven tot er alleen nog maar gal uitkwam. Heb toen ‘s nachts nog het spoed nummer gebeld, maar die zeiden ook dat bruin bloed geen kwaad kon. Gelukkig was het spugen na die nacht voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven