Gezondheid alle pijlers

Kan de ha voelen of je zwanger bent inwendig onderzoek?

23-10-2020 17:03 52 berichten
Kan ha voelen of je zwanger bent tijdens een inwendig onderzoek? Wellicht niet in het eerste deel van de zwangerschap, maar bijvoorbeeld in het tweede en derde trimester.
Laatst had ik zelf een inwendig onderzoek ivm eierstokontsteking en vroeg me dit eigenlijk af.
Alle reacties Link kopieren
Alleen in het derde trimester :-D dan kan hij het zelfs zonder inwendig onderzoek!
ik geef mn bek ook maar een douw
Vanaf een week of 14 kun je het zelf ook uitwendig voelen: een harde ribbel boven je schaambot. Dat is de bovenkant van je baarmoeder en komt elke week een stukje hoger te liggen.

Inwendig is lastiger, dan kan alleen gezien worden dat de baarmoeder gesloten is geloof ik.
Het lijkt mij in ieder geval de meest omslachtige manier om te checken of je zwanger bent...
Alle reacties Link kopieren
DrieUur schreef:
23-10-2020 17:10
Het lijkt mij in ieder geval de meest omslachtige manier om te checken of je zwanger bent...

:HA: Dit.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
De bruine streep op je buik is meer dan voldoende informatie.
Cateautje schreef:
23-10-2020 17:16
De bruine streep op je buik is meer dan voldoende informatie.
Die heb ik nooit gehad
JaneJane38 schreef:
23-10-2020 17:17
Die heb ik nooit gehad
Ik ook niet.
Madeliefjees schreef:
23-10-2020 17:05
Alleen in het derde trimester :-D dan kan hij het zelfs zonder inwendig onderzoek!
Of zij :-D
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
23-10-2020 17:17
Ik ook niet.
Ik ook niet
Alle reacties Link kopieren
Er zijn inderdaad makkelijkere manieren om dat te checken :mrgreen:

Zo’n bruine streep had ik trouwens ook nooit.
Mijn huisarts zei dat ze kon voelen aan welke kant ik mijn laatste eisprong had gehad, tot mijn verbazing. Dan is een zwangerschap voelen misschien niet eens zo vreemd.
Fluithaas schreef:
23-10-2020 17:33
Mijn huisarts zei dat ze kon voelen aan welke kant ik mijn laatste eisprong had gehad, tot mijn verbazing. Dan is een zwangerschap voelen misschien niet eens zo vreemd.
Interessant, hoe voelde ze dat?
Ik heb je even geloept TO. Heb je nog steeds de angst dat je misschien zwanger bent? En probeer je jezelf op deze manier gerust te stellen, omdat de huisarts geen opmerking heeft gemaakt tijdens het onderzoek?
Ik ben 39 weken zwanger en kan het hoofdje voelen als ik met een vinger naar binnen ga. Ik voel dan iets hards tegen mijn baarmoedermond. Die overigens zelf zacht en soepel is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je loep dan heb je vorige maand een topic geopent omdat je bang bent zwanger te zijn van de seks die je met je vriend in januari had???
Blóm schreef:
23-10-2020 17:38
Interessant, hoe voelde ze dat?
Iets gezwollen eierstok geloof ik, maar het fijne weet ik er niet meer van. Lang geleden.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
23-10-2020 19:03
Ik ben 39 weken zwanger en kan het hoofdje voelen als ik met een vinger naar binnen ga. Ik voel dan iets hards tegen mijn baarmoedermond. Die overigens zelf zacht en soepel is.
Oeh kijk uit voor infecties. Daarom doen ze het bij de bevalling zo min mogelijk
Dr Pol, de dierenarts uit die tv-serie doet dat met koeien om te zien hoeveel er zwanger zijn nadat ze gedekt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2020 17:16
De bruine streep op je buik is meer dan voldoende informatie.
Die heb ik al mijn hele leven. Licht, maar hij zit er echt.
drackie wijzigde dit bericht op 23-10-2020 20:09
7.95% gewijzigd
aviv_13 schreef:
23-10-2020 20:03
Dr Pol, de dierenarts uit die tv-serie doet dat met koeien om te zien hoeveel er zwanger zijn nadat ze gedekt zijn.
Ja, via de anus. Maar dat is bij mensen nogal pijnlijk. :nooo:
Rilena schreef:
23-10-2020 19:39
Oeh kijk uit voor infecties. Daarom doen ze het bij de bevalling zo min mogelijk
Met gebroken vliezen kan je dat beter niet doen inderdaad. Maar met goed gewassen handen is het geen probleem. Ik mag ook nog gewoon seks hebben. :D Man zijn piemel ontsmetten we niet.
JaneJane38 schreef:
23-10-2020 17:17
Die heb ik nooit gehad
En ik had hem ook na mijn zwangerschap nog. Terwijl de baby er toen echt wel uit was al.
Rilena schreef:
23-10-2020 19:39
Oeh kijk uit voor infecties. Daarom doen ze het bij de bevalling zo min mogelijk
Ja maar dan zijn je vliezen gebroken.
Tiana_76 schreef:
23-10-2020 20:08
Ja, via de anus. Maar dat is bij mensen nogal pijnlijk. :nooo:
Hahaha. Hell no dat ik een dokter in mijn anus laat wroeten voor iets wat een plasstaafje ook kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven