Gezondheid alle pijlers

Hersentumor en het altijd koud hebben

19-11-2020 10:31 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn man heeft een hersentumor, GBM4, de meest agressieve soort.
Hij heeft bestraling gehad en chemo en sindsdien heeft hij het eigenlijk altijd koud.
Koude voeten, koud lijf.
Hij zet de verwarming dan ook steeds hoger. Voor hem natuurlijk lekker, maar ik heb het dan bloedheet en hij heeft het nog steeds koud.

Heeft iemand tips? Misschien uit eigen ervaring van sokken die echt heel warm zijn, thermokleding, voetenwarmers of misschien wel heel andere ideeen?
Alle reacties Link kopieren
ik heb chemo voor borstkanker gehad en heb het ook heel vaak koud. echt hele koude handen en voeten. Daarnaast opvliegers lekkere afwisseling. Ik draag onder mijn kleren vaak thermo shirt met lange mouwen (Odlo of craft, maar die had ik al in huis). Verder een pittenzak en een dekentje. Verwarming zet ik niet heel veel hoger.

Verder kosten alle behandelingen heel veel energie. Is hij ook afgevallen mbt gewicht?
zzonnetje wijzigde dit bericht op 19-11-2020 10:34
11.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier werkt het om dunne (katoenen) sokken met daarover dikke sokken te dragen.
Sowieso laagjes. Dat is veel warmer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma heeft dezelfde klachten (geen tumor). Die heeft bedsokken van Peters angora

hier bijvoorbeeld te koop maar ook bij bol. com

https://www.totalezorgwinkel.nl/peters- ... gIYq_D_BwE
drominique schreef:
19-11-2020 10:32
Hier werkt het om dunne (katoenen) sokken met daarover dikke sokken te dragen.
Sowieso laagjes. Dat is veel warmer.
Dit deed ik veel. Daarnaast had ik zooltjes welke ik vaak droeg in schoenen en sloffen, welke verwarmd waren. Daar zaten accuutjes in, en sensoren, die ik met een afstandbediening kon besturen.
Dat werkte voor mij heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Stoov heeft draadloze elektrische dekens. Zijn wel wat aan de prijs vind ik, maar sommige dingen zijn de investering vast waard. En dan heeft jouw man het hopelijk lekker warm, zonder dat de thermostaat een stuk hoger gezet moet worden. Ik weet niet of ik deze link mag plakken, maar ik doe het toch:

https://www.stoov.com/nl/big-hug-warmte ... gKSz_D_BwE
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Een elektrische fleecedeken is lekker op de bank en je kunt 'm ook over je dekbed leggen
Alle reacties Link kopieren
zzonnetje schreef:
19-11-2020 10:32
ik heb chemo voor borstkanker gehad en heb het ook heel vaak koud. echt hele koude handen en voeten. Daarnaast opvliegers lekkere afwisseling. Ik draag onder mijn kleren vaak thermo shirt met lange mouwen (Odlo of craft, maar die had ik al in huis). Verder een pittenzak en een dekentje. Verwarming zet ik niet heel veel hoger.

Verder kosten alle behandelingen heel veel energie. Is hij ook afgevallen mbt gewicht?
Oh met opvliegers is het inderdaad geen fijne combi..
Dekentje gebruikt hij ook, ook vaak laagjes maar hij blijft het koud houden.
Afgevallen is hij zeker niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
19-11-2020 10:32
Hier werkt het om dunne (katoenen) sokken met daarover dikke sokken te dragen.
Sowieso laagjes. Dat is veel warmer.
Laagjes werkt bij hem op de een of andere manier niet voldoende.
Zijn hele lichaam is ontregeld.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
19-11-2020 10:38
Dit deed ik veel. Daarnaast had ik zooltjes welke ik vaak droeg in schoenen en sloffen, welke verwarmd waren. Daar zaten accuutjes in, en sensoren, die ik met een afstandbediening kon besturen.
Dat werkte voor mij heel goed.
Dank je, die zooltjes ga ik eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
19-11-2020 10:42
Stoov heeft draadloze elektrische dekens. Zijn wel wat aan de prijs vind ik, maar sommige dingen zijn de investering vast waard. En dan heeft jouw man het hopelijk lekker warm, zonder dat de thermostaat een stuk hoger gezet moet worden. Ik weet niet of ik deze link mag plakken, maar ik doe het toch:

https://www.stoov.com/nl/big-hug-warmte ... gKSz_D_BwE
Dit ziet er wel heel goed uit, dank je wel voor die tip!
Denk dat dit ideaal voor hem is. Hij zit wel vaak onder een dekentje maar dan gewoon zo'n fleecedekentje
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-11-2020 10:46
Een elektrische fleecedeken is lekker op de bank en je kunt 'm ook over je dekbed leggen
Ik ga er naar kijken, dank je wel!
Hier eentje van 1.80x1.30:
https://www.bol.com/nl/p/moa-elektrisch ... oductTitle
Elektrische deken inderdaad. Ik ben een vreselijke koukleum en dat ding is echt mijn redding. Verder investeren in fatsoenlijke thermokleding
Alle reacties Link kopieren
Man heeft het ook vaak heel koud (hartpatiënt met doos medicijnen) heeft baat bij hand gebreide wollen sokken en wollen sloffen. Als zijn voeten warm worden, komt de rest van het lichaam ook wat makkelijker mee.
Verder helpt eigenlijk alleen een warme douche meestal.
Alle reacties Link kopieren
Die deken van Stoov is echt geweldig! Wat mij betreft elke euro waard. Hij is oplaadbaar en vervolgens draadloos te gebruiken, dus je hoeft niet in de buurt van een stopcontact te zitten. Je kunt 'm bijvoorbeeld ook in je autostoel of bed gebruiken.
Ik bespaar er serieus stookkosten mee en vind die 'lokale' warmte op m'n lijf ook nog eens veel fijner dan een te warm gestookte kamer. Dikke aanrader dus!
Dikke fleece kniekousen, maatje te groot zijnde fleece jas met teddyfleece aan de binnenkant, warme muts op.
Ik heb het ook altijd koud. Hier helpt bewegen, maar weet niet of dat voor je man optioneel is.
Elektrische deken vind ik ook een uitkomst en zit vaak met een kruik op de bank.
Warme wollen sloffen en sportsokken werken hier ook goed.
Alle reacties Link kopieren
dance_in_the_rain schreef:
19-11-2020 11:43
Die deken van Stoov is echt geweldig! Wat mij betreft elke euro waard. Hij is oplaadbaar en vervolgens draadloos te gebruiken, dus je hoeft niet in de buurt van een stopcontact te zitten. Je kunt 'm bijvoorbeeld ook in je autostoel of bed gebruiken.
Ik bespaar er serieus stookkosten mee en vind die 'lokale' warmte op m'n lijf ook nog eens veel fijner dan een te warm gestookte kamer. Dikke aanrader dus!
Oh dit klinkt echt zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips!
Ik ga het na mijn werk even met hem bespreken.

Bewegen gaat bij hem minder. Nadat we wisten dat hij een hersentumor had (inoperabel) wilden ze wel weten welke graad. Ze hebben toen een biopt genomen en de kans was dat hij, al dan niet tijdelijk, verlammingsverschijnselen zou krijgen.
Dat is gelukkig niet gebeurd, maar hij heeft er wel klachten aan over gehouden. Hij sleept met zijn been links dus moet lopen met een stok en grote stukken lopen gaat niet.
Fietsen op een elektrische fiets gaat beter, maar als het kouder wordt en natter buiten dan is dat ook geen optie voor hem.

Die deken van Stoov klinkt goed, hij vindt het zonde om geld voor zichzelf uit te geven, maar ik wil graag dat hij zich wat beter voelt.
Alle reacties Link kopieren
Electrische deken, maar een infraroodpaneel kan ook nog een fijne aanvulling zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het in die zin dat ik een te hoge hersendruk heb. Hierdoor is mijn temperatuurregeling niet goed. Soms word ik zo koud qua gevoel dat het net is of ik bij min 15 buiten loop zonder handschoenen.
Een hittipit in mijn nek helpt dan wel eens, en dan onder een dekentje.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Jazzie1 schreef:
19-11-2020 12:32
Bedankt voor jullie tips!
Ik ga het na mijn werk even met hem bespreken.

Bewegen gaat bij hem minder. Nadat we wisten dat hij een hersentumor had (inoperabel) wilden ze wel weten welke graad. Ze hebben toen een biopt genomen en de kans was dat hij, al dan niet tijdelijk, verlammingsverschijnselen zou krijgen.
Dat is gelukkig niet gebeurd, maar hij heeft er wel klachten aan over gehouden. Hij sleept met zijn been links dus moet lopen met een stok en grote stukken lopen gaat niet.
Fietsen op een elektrische fiets gaat beter, maar als het kouder wordt en natter buiten dan is dat ook geen optie voor hem.

Die deken van Stoov klinkt goed, hij vindt het zonde om geld voor zichzelf uit te geven, maar ik wil graag dat hij zich wat beter voelt.
Ik weet niet of het op de website stond, maar dacht het ergens gelezen te hebben, dat je hun producten kan "proberen"/"testen".
En als je het onder dat motto besteld, want hij verdiend het onwijs met zn ziekte, hij moet het alleen zelf nog even beseffen...

Maar dat was ik nog vergeten te zeggen, sterkte in deze lastige tijd. :hug:

Gevonden op de site van Stoov, onder de 'fan'
Warmte is een persoonlijke voorkeur. Daarom vinden wij het belangrijk dat je je Stoov® thuis kan uitproberen. Zo kun je de warmte uitproberen in je eigen omgeving.

Als je niet tevreden ben met de Stoov®, kan je deze binnen 30 dagen na de besteldatum retouren.

In verband met de feestdagen en het geven van cadeaus geldt voor de periode 01-11-2020 t/m 31-12-2020 een verruimd retourtermijn van 60 dagen.

Voor meer informatie over retouren, klik hier.
Alle reacties Link kopieren
De dekens van Stoov zijn vooral om op te zitten en niet zozeer om lekker over je heen te doen. Inventum schijnt wel een hele fijne te hebben.

Sokken met zilverdraad schijnen ook goed te helpen bij koude voeten:
https://www.skafit.nl/zilversokken

En wellicht een lekkere warme muts om minder warmte te verliezen via het hoofd?

Verder wil ik je vooral veel sterkte wensen. Lijkt me zware tijd :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lief, dank jullie wel!
Het is inderdaad geen makkelijke tijd maar we blijven positief!
Elektrische fleecedeken is vanavond binnengekomen dus die gaat hij morgen uitproberen.

Ben heel benieuwd!

Is dat niks dan is de Stoov testen een hele goede optie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven