Gezondheid alle pijlers

Navelbreuk, mooi herstel?

22-11-2020 02:50 8 berichten
Na 2 jaar te hebben rondgelopen met een lelijke bobbel op mijn navel krijg ik nu eindelijk volgende week een operatie aan mijn navelbreuk.
Dit is gewoon een dagopname en na de operatie wordt geadviseerd 6 weken niet te tillen.

Ik ben heel benieuwd of iemand anders hier deze operatie heeft gehad en hoe het herstel is gegaan en vooral ook of de navel er ook mooier is gaan uitzien.
Mijn breuk is niet heel groot, 1 tot 1,5 cm dus tijdens de operatie zelf wordt bekeken of ze het gaan terug duwen en hechten of toch een matje gaan plaatsen maar ik heb geen idee hoe een navel eruit ziet na de operatie met het plaatsen van het matje.
Nu het zo dichtbij komt maak ik me helemaal gek met allemaal horrornavels 😱

Iemand een gerust woordje voor me? Of eerlijke verhalen als het toch tegen bleek te vallen, dan kan ik me in ieder geval proberen goed voor te bereiden daarop!
Bedankt alvast voor jullie reacties.. 😬
Alle reacties Link kopieren
Wat is in vredesnaam een horrornavel?!?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vader is het destijds keurig genezen.
Buik weer vlak en het litteken was niet meer dan een klein krasje.
Mijn navel ziet er gewoon normaal uit. Littekens niet zichtbaar en de ingreep was een eitje. Geen pijn gehad ook.

Succes komende week!
Alle reacties Link kopieren
Informeer je even goed over die matjes. Snap niet dat ze die dingen nog gebruiken :wtf:

https://www.mmc.nl/solvimax/nieuws/896/ ... taat-echt/

Dit gaat om een liesbreuk maar de chirurgische matjes geven nog wel eens (vaak) problemen. En omdat er weefsel vergroeid raakt met het matje (dat is de bedoeling) is het ook niet meer te herstellen.

Het gaat ook heel vaak goed hoor. Maar na zelf een nare ervaring met implantaten zou ik me er wel even over inlezen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Pindakaasjes schreef:
22-11-2020 09:04
Bij mijn vader is het destijds keurig genezen.
Buik weer vlak en het litteken was niet meer dan een klein krasje.
Dank je wel! Fijn om positive verhalen te horen!
Alecta schreef:
22-11-2020 09:17
Mijn navel ziet er gewoon normaal uit. Littekens niet zichtbaar en de ingreep was een eitje. Geen pijn gehad ook.

Succes komende week!
Bedankt! Heel fijn om te lezen dat het meeviel en eindresultaat goed was! Geef een beetje gerust gevoel, als het zo dichtbij komt kan ik mezelf helemaal gek maken 🙈
suzyqfive schreef:
22-11-2020 12:30
Informeer je even goed over die matjes. Snap niet dat ze die dingen nog gebruiken :wtf:

https://www.mmc.nl/solvimax/nieuws/896/ ... taat-echt/

Dit gaat om een liesbreuk maar de chirurgische matjes geven nog wel eens (vaak) problemen. En omdat er weefsel vergroeid raakt met het matje (dat is de bedoeling) is het ook niet meer te herstellen.

Het gaat ook heel vaak goed hoor. Maar na zelf een nare ervaring met implantaten zou ik me er wel even over inlezen.
Dank je voor de info, vervelend om te lezen dat jij wel een nare ervaring er mee hebt gehad. Hoop dat dat nu inmiddels verbeterd is. Bedankt iig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven