Gezondheid alle pijlers

Smaak valt weg

22-11-2020 10:31 42 berichten
Mijn smaak aan de linkerkant van mijn tong is (zo goed als) weg, de rechterkant proef ik alles goed maar zodra ik iets aan de linkerkant kauw/eet dan proef ik het niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Jethoji schreef:
22-11-2020 11:03

Maar sorry allemaal, het was alleen een vraag. Ik wilde jullie niet boos maken of iets anders. Ik wil ook niet helemaal ingaan op mijn problemen, jullie hoeven me niet te geloven. Ik ga morgen meteen actie ondernemen.
Niet morgen maar nu meteen.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-11-2020 10:54
Die pandemie is er al sinds maart. Onder welke steen heb je gelegen?
Doeslief
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gewoon via je digid inloggen op de ggd site bij de afspraken, heb je vandaag nog een afspraak.

Verder hoef jij je niet te verantwoorden of sorry zeggen, als jij redenen hebt om nieuws te vermijden, heeft niemand wat mee te maken. Wel is het interessant om iets met je angsten te doen. Van met angst in je lijf iets toch doen, ga je echt niet dood, van paniekaanvallen ook niet. Leven moet je doen, niet overdenken.
Jethoji schreef:
22-11-2020 10:40
Waar kan ik me laten testen? En gaat dit nog over? Ik zal morgen de huisarts bellen.
onder welke steen heb jij geleefd?
Alle reacties Link kopieren
Als het slechts aan 1 kant is zou ik niet alleen aan corona denken, maar ook aan uitval van een de gezichtszenuwen.
Hou ook andere uitvalsverschijnselen in de gaten en als het erger wordt onmiddelijk 112 bellen! Maar ook een coronatest doen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die hier zo van die bijdehandte rotopmerkingen maken: lucht dat nou op? voel je je nu even beter over jezelf?

To, je kunt ook op zondag bellen om een afspraak te maken. Je moet juist niet naar de huisarts want die wordt niet blij als je met deze klachten op de stoep staat.
Je mag sowieso niet zomaar naar de huisarts. Eerst testen!

Het is niet slim om je uit angst niet te informeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig voor je TO, ik snap het wel hoor. Kijk even op de site van de Rijksoverheid welke maatregelen er gelden. Dat is betrouwbare informatie zonder wildwestverhalen.

Misschien is er wel een sneltestlocatie in de buurt, dan heb je in vier uur uitslag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik me kan voorstellen dat iedereen aan corona denkt, lijkt de beschrijving van TO hier niet op.
Bij corona heb je algeheel reuk- en smaakverlies, terwijl TO rechts alles goed proeft en het niet over geurverlies heeft.

TO, kunnen je klachten met je angststoornis te maken hebben? Dat je erg gefocust bent of je lichaam wel functioneert zoals zou moeten?

Coronatest kan geen kwaad uiteraard, maar ik zou voor een medisch advies je therapeut of huisarts bellen.

Daarnaast is van pijnboompitten bekend dat je hiervan smaakverlies kan krijgen, dit kan ook een mogelijke oorzaak zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jethoji schreef:
22-11-2020 11:00
Als ik heel erg verkouden ben dan ga ik naar de huisarts, maar verkouden zijn of griep hebben vind ik veel minder eng dan corona.

Punt is dat je die aandoeningen niet zelf kunt onderscheiden.
Als TO morgen naar de huisarts zou willen gaan met haar klacht moet ze zowiezo eerst een test doen. Bij mijn huisarts kom je er niet in als je klachten hebt die op corona kunnen wijzen behalve als je negatief getest bent.

Als je wel corona hebt dan is er volgens mij ook een praktijk voor alleen corona patiënten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet bang maken maar Ik heb precies hetzelfde gehad na een kenacort injectie bij de huisarts. De huisarts dacht ook aan Corona of een allergische reactie en ik heb een test gehad, geen Corona. 3 dagen later had ik geen gevoel meer in mijn linkerwang. Helemaal koud en gevoelloos. Toen doorverwezen naar een neuroloog en een MRI scan gehad. Ik had een actieve ontsteking in mijn hersens ten tijden van de MRI scan en inmiddels de diagnose MS. Nogmaals ik schrijf dit met tegenzin en ik wil je absoluut niet bang maken maar neem je gezondheid serieus want mijn huisarts nam mij destijds niet serieus.
Alle reacties Link kopieren
Crazy74 schreef:
22-11-2020 23:11
--

Je kan ook gewoon schrijven 'ga even naar de huisarts want dit zijn klachten die je serieus moet nemen'. TO schrijft dat ze ee angststoornis heeft en op basis van 3 regels in de OP ga je toch niet zo'n advies meegeven?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-11-2020 11:36
Doeslief

Op basis van de OP (Waarin niet van een angststoornis wordt gesproken) denk ik dat je best mag stellen dat iemand half wereldvreemd is dat je nu nog niet weet wat te doen. Na aanvullingen OP verander ik mijn toon dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
23-11-2020 10:23
Je kan ook gewoon schrijven 'ga even naar de huisarts want dit zijn klachten die je serieus moet nemen'. TO schrijft dat ze ee angststoornis heeft en op basis van 3 regels in de OP ga je toch niet zo'n advies meegeven?
Ik heb niet gelezen dat ze een angststoornis heeft. Ik neem aan dat mijn verhaal bij iedereen angst zou oproepen met of zonder stoornis. Het is in ieder geval wel de realiteit, helaas ook voor mij. Hopelijk trekt ze hierdoor tijdig aan de bel en laat ze zich niet wegsturen met het Corona verhaal of een allergische reactie zoals bij mij is gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Wijndruifje schreef:
22-11-2020 12:09
Als het slechts aan 1 kant is zou ik niet alleen aan corona denken, maar ook aan uitval van een de gezichtszenuwen.
Hou ook andere uitvalsverschijnselen in de gaten en als het erger wordt onmiddelijk 112 bellen! Maar ook een coronatest doen natuurlijk.
Juist uitval van de gezichtszenuw is exact wat ik gehad heb. Bij mij begon het ook met smaakverlies aan de linkerkant van mijn tong, heel gek.
Alle reacties Link kopieren
To heb je nog een test laten doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven