Gezondheid alle pijlers

Medikinet

23-11-2020 18:14 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb ADHD, sinds een tijdje slik ik strattera maar merk er maar weinig van. Nu is mij medikinet er nog eens bij geschreven... ik blijf pessimistisch. Ik
Ben gewoon bang dat geen enkele medicatie voor mij gaat werken. Aan gezien ik vrij hevige last heb van de symptomen van ADHD, heb ik medicatie wel echt nodig... heeft iemand ervaringen met medikinet of strattera met stimulantia?
Bij mijn zoon werkt medikinet vrij aardig, het haalt in ieder geval de scherpe randjes eraf. En dat is nou precies wat ie wil dus helemaal goed. Maar als jij wat anders wilt is het een ander verhaal natuurlijk. Ik zou gewoon overleggen met je psych, misschien zit jouw probleem hem ook wel in acceptatie en daar helpt geen medicijn voor.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat heb je dan nog meer geprobeerd buiten strattera? Want dat is volgens mij degene waar ze mee beginnen. Iig dat was bij mij zo.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
23-11-2020 18:27
Maar wat heb je dan nog meer geprobeerd buiten strattera? Want dat is volgens mij degene waar ze mee beginnen. Iig dat was bij mij zo.
Ik ben begonnen met ritalin, door de bijwerkingen ben ik moeten stoppen. Omdat ik geen gewone medicatie kan gebruiken (stimulantia) is mij strattera voorgeschreven. Ook dat lijkt niet echt te werken helaas... zit nu al op 80 mg en krijg nu medikinet 5 mg erbij
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
23-11-2020 18:44
Ik ben begonnen met ritalin, door de bijwerkingen ben ik moeten stoppen. Omdat ik geen gewone medicatie kan gebruiken (stimulantia) is mij strattera voorgeschreven. Ook dat lijkt niet echt te werken helaas... zit nu al op 80 mg en krijg nu medikinet 5 mg erbij
Medikinet is toch gewoon dezelfde werkzame stof als ritalin (alleen met geleidelijke afgifte).
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
23-11-2020 18:21
Bij mijn zoon werkt medikinet vrij aardig, het haalt in ieder geval de scherpe randjes eraf. En dat is nou precies wat ie wil dus helemaal goed. Maar als jij wat anders wilt is het een ander verhaal natuurlijk. Ik zou gewoon overleggen met je psych, misschien zit jouw probleem hem ook wel in acceptatie en daar helpt geen medicijn voor.
Zo werkte dat voor mijn zoon inderdaad ook.

TO, jij gebruikt én én? Wist niet eens dat dat 'mocht'.
nimbus schreef:
23-11-2020 19:18
Medikinet is toch gewoon dezelfde werkzame stof als ritalin (alleen met geleidelijke afgifte).
Nee hoor. Je hebt net als bij ritalin een variant met geleidelijke afgifte en eentje zonder. Mijn zoon prefereert de kortwerkende variant omdat hij het alleen op school wil gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
23-11-2020 19:26
Nee hoor. Je hebt net als bij ritalin een variant met geleidelijke afgifte en eentje zonder. Mijn zoon prefereert de kortwerkende variant omdat hij het alleen op school wil gebruiken.
Maar in alle varianten is de werkzame stof methylfenidaat. Medikinet, concerta, ritalin of gewoon de 10 mg tabletjes methylfenidaat .
Alle reacties Link kopieren
(en als je geen gereguleerde afgifte nodig hebt kun je beter gewoon merkloze methylfenidaat nemen, veel goedkoper)
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
23-11-2020 18:14
Hoi,
Ik heb ADHD, sinds een tijdje slik ik strattera maar merk er maar weinig van. Nu is mij medikinet er nog eens bij geschreven... ik blijf pessimistisch. Ik
Ben gewoon bang dat geen enkele medicatie voor mij gaat werken. Aan gezien ik vrij hevige last heb van de symptomen van ADHD, heb ik medicatie wel echt nodig... heeft iemand ervaringen met medikinet of strattera met stimulantia?
Wellbutrin al eens geprobeerd? Werkt anders dan stimulantia.
nimbus schreef:
23-11-2020 19:33
Maar in alle varianten is de werkzame stof methylfenidaat. Medikinet, concerta, ritalin of gewoon de 10 mg tabletjes methylfenidaat .
En toch krijgt mijn zoon van ritalin allerlei rare bijwerkingen en van medikinet niet. Ligt waarschijnlijk aan de hulpstoffen natuurlijk maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
23-11-2020 18:44
Ik ben begonnen met ritalin, door de bijwerkingen ben ik moeten stoppen. Omdat ik geen gewone medicatie kan gebruiken (stimulantia) is mij strattera voorgeschreven. Ook dat lijkt niet echt te werken helaas... zit nu al op 80 mg en krijg nu medikinet 5 mg erbij
En dexamfetamine? Die werkt voor mij heel goed. Strattera en ritalin deden voor mij ook niets.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
23-11-2020 20:31
En dexamfetamine? Die werkt voor mij heel goed. Strattera en ritalin deden voor mij ook niets.
Wat bedoel jij met dat het heel goed werkt? Waar uit zich dat in?
Ik ben momenteel weer op zoek voor kind. Slikt ook medikinet, maar voelt zich daar niet meer prettig bij.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
23-11-2020 20:55
Wat bedoel jij met dat het heel goed werkt? Waar uit zich dat in?
Ik ben momenteel weer op zoek voor kind. Slikt ook medikinet, maar voelt zich daar niet meer prettig bij.
Voor mij werkt het dus heel erg goed. De eerste twee weken wel wat bijwerkingen. Kaakklemmen bijvoorbeeld. Maar die trekken weer weg na een week of twee.

Ik heb heel veel rust in mijn hoofd. Impulsiviteit is minder en kan me beter focussen. Overigens heb ik add.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je er wel bewust van moet zijn dat je de ADHD nooit ‘weg’ kunt krijgen met medicatie.

Medikinet doet het hier prima. De Sandos-varianten lang- en kortdurend doen hier helemaal niks. Uiteindelijk werkt Concerta (langwerkend) hier het best, met een enkele keet (als ik weet dat ik een lange, pittige avond ga hebben) aangevuld met wat medikinet (kort).
Een van ons (jaja, ADHD is vaak erfelijk) had trouwens veel last van de rebound bij Midikinet. Bij de overstap naar concerta was dat over.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
23-11-2020 20:31
En dexamfetamine? Die werkt voor mij heel goed. Strattera en ritalin deden voor mij ook niets.
Als dit 'm niet zou worden zou ik als het goed is, over gaan op dex
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
23-11-2020 19:39
Wellbutrin al eens geprobeerd? Werkt anders dan stimulantia.
Heb wel gehoord dat welbutrin minder effectief is.
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
24-11-2020 08:06
Als dit 'm niet zou worden zou ik als het goed is, over gaan op dex
Dex is wel kortwerkend, dus het is wel belangrijk dat je zelf in de gaten houdt of je kan merken wanneer hij is uitgewerkt. Bij mij is dat tussen de 3 en de 4 uur. Ik ging namelijk altijd uit van de bijsluiter, maar kwam tot de conclusie dat hij bij mij dus korter werkt (vroeg me altijd af waarom het ineens weer zo druk was in mijn hoofd)
Ik heb nu een alarm staan dat om de 3,5 uur afgaat zodat ik de volgende dosering kan nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven