Gezondheid alle pijlers

Verzwaringsdeken ervaringen.

23-11-2020 22:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik een onrustige slaper ben zit ik over een verzwaringsdeken te denken.
Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? Bevalt het goed of slecht en waarom.
Alle reacties Link kopieren
Ja, laatst een verzwaringsdeken gekocht ivm onrustig slapen en veel last hebben van prikkels.
Na 2 nachten proberen weer verkocht, vond het te zwaar en koel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie eenhoornn. Ik heb inderdaad ook last van veel prikkels.
Jammer dat het niet prettig was. Heb je nog een andere oplossing gevonden of slaap je nog steeds onrustig?
Ik lees even mee, ik zit er wel eens aan te denken om ook zo'n deken te kopen omdat ik het altijd wel prettig als een gewone deken of dekbed wat zwaarder is. Dan slaap ik altijd zo.
Alle reacties Link kopieren
Classicus tiger, heb je niet n paar ouderwetse dekens liggen .of je ouders misschien. Die vouw je op en gooi die alleen over je voeten .slaap je zeker weten beter.tip van mijn ouwe inmiddels overleden vader. Het hielp hem bij het inslapen en mij ook.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter lag altijd uren te draaien voordat ze eindelijk in slaap viel. Ze heeft nu een paar weken een verzwaarde deken en ze is een stuk rustiger geworden. Ze vindt het zelf ook heel prettig.
Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is, want het is heel persoonlijk of het bevalt of niet.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de afgelopen weken meerdere topics over geweest. Misschien ff zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kinderen werkt het goed.
Je hebt ook van die tunnels, die moet om het matras heen en ga jij erin liggen, zit dan strak.
Of idd de ouderwetse sprei en dekens. Meerdere dekens over elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 gekocht maar beviel mij toch niet, ik vond het eindelijk toch te zwaar.
Als je wil mag je hem overnemen ?
Ik heb er 1, echt heerlijk! Het voelt zo knus en behaaglijk. Slaap sindsdien ook erg goed, maar dat doe ik wel vaker. Dus geen idee het daarmee verband houdt.

Let wel op de kilo's mijn is 6,7 kilo en ikzelf weeg 67 kilo dus hij is gewoon perfect voor mij.

Anders is hij wellicht te zwaar of licht.
Oh en ik heb over m'n verzwaringsdeken mijn eigen dekbed nog. Dit dekbed is echt een licht gewicht dus ideaal om er over te leggen. Anders heb ik het nu te koud onder m'n verzwaringsdeken alleen.
Ik heb over mijn dekbed een dubbel geslagen ouderwetse wollen deken gelegd. Niet alleen lekker warm maar ook best zwaar.
Ik merk dat ik sindsdien dieper slaap, minder vaak wakker word en zodoende de volgende ochtend uitgeruster uit bed stap.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.... is het niet loeiwarm? Ik heb nu helaas een dun dekbedje omdat ik het enorm heet heb in de nacht -( Maar ik wil ook liever iets over me heen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu vier maanden zo’n deken, en ik ben er dolgelukkig mee!

Ik was enorm sceptisch toen ik hem kocht, maar ook zo wanhopig dat ik het toch maar gedaan heb. Ik sliep eigenlijk al mijn leven lang heel slecht. Inslapen ging meestal nog wel, maar dan begon de ellende. Ik sliep heel licht, waardoor ik bij elk geluidje wakker schoot (en dan draag ik al oordoppen, kun je nagaan). Ik ben ook overgevoelig voor geluid en prikkels, ik heb autisme. Ook was ik ‘s morgens voor dag en dauw wakker. Ik was overdag bijna altijd kapot.

Afijn, de deken aangeschaft en ik weet gewoon niet wat me overkomt.
Bij mij werkt het echt!
Ik vind het zware gevoel heerlijk, en merk gewoon echt dat mijn lichaam tot rust komt, en daardoor ook mijn brein. Dat bleef namelijk altijd maar doormalen, en nu is dat duidelijk minder.

Het gaat echt beter met me, sinds ik de deken heb.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
24-11-2020 09:48
Ik lees mee.... is het niet loeiwarm? Ik heb nu helaas een dun dekbedje omdat ik het enorm heet heb in de nacht -( Maar ik wil ook liever iets over me heen


Nee, het is niet warm.
De deken is zwaar, maar niet dik.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Bed opmaken is wel een flinke workout nu.
Ik til me een breuk.

Maar dat heb ik er graag voor over :)
You don't have to fit into the format
Lotte35 schreef:
24-11-2020 09:57
Bed opmaken is wel een flinke workout nu.
Ik til me een breuk.

Maar dat heb ik er graag voor over :)
Ja echt he! Vind dat ook het enige nadeel. En m'n overtrek ook als ik hem moet wassen, alles vastknopen steeds. Gedoe..

Maar zou hem nooit meer willen missen. Zalig.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen dat het voor heel veel mensen werkt.
Ok herken me heel erg in de mensen die er baat bij hebben. De prikkels en onrust.
Hebben jullie nog op merken of iets dergelijks gelet?
Ik weet alleen dat het 10% van je lichaamsgewicht moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
23-11-2020 22:53
Classicus tiger, heb je niet n paar ouderwetse dekens liggen .of je ouders misschien. Die vouw je op en gooi die alleen over je voeten .slaap je zeker weten beter.tip van mijn ouwe inmiddels overleden vader. Het hielp hem bij het inslapen en mij ook.
Dat is wel een idee maar ik heb het snel warm.
Om even uit te proberen kan geen kwaad
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
24-11-2020 00:19
Hier zijn de afgelopen weken meerdere topics over geweest. Misschien ff zoeken.
Die hebben niet kunnen vinden. Sorry.....
Alle reacties Link kopieren
Classytiger schreef:
24-11-2020 11:54
Dat is wel een idee maar ik heb het snel warm.
Om even uit te proberen kan geen kwaad
Alleen over je voeten en benen .voeten is het belangrijkst .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Classytiger schreef:
24-11-2020 11:52
Wat fijn om te horen dat het voor heel veel mensen werkt.
Ok herken me heel erg in de mensen die er baat bij hebben. De prikkels en onrust.
Hebben jullie nog op merken of iets dergelijks gelet?
Ik weet alleen dat het 10% van je lichaamsgewicht moet zijn.
Dat is een fabel, je moet echt zelf uitproberen wat je fijn vindt.
Marée schreef:
24-11-2020 13:25
Dat is een fabel, je moet echt zelf uitproberen wat je fijn vindt.
Hoe kom je daarbij dat het een fabel is?

Dat staat echt overal en werd mij ook geadviseerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf een gemaakt. De deken weegt z’n 9 kilo. Dat is ongeveer 10% van mijn lichaamsgewicht maar ik denk dat hij nog wel wat zwaarder zou mogen. Ik slaap niet langer of rustiger maar wordt wel uitgeruster wakker.

Het zelf maken was niet moeilijk. Ik heb wel eens wat met een naaimachine gedaan. Kussenslopen maken😉. En de kosten vielen ook mee. 15 euro, waarvan 5,95 voor het aquarium grind( vulling) en de rest voor een lap stevige stof ( restpartije van de plaatselijke stoffen handel)
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
24-11-2020 12:33
Alleen over je voeten en benen .voeten is het belangrijkst .
Mijn voeten steek ik er juist altijd onder uit 😅

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven