Gezondheid alle pijlers

Verzwaringsdeken ervaringen.

23-11-2020 22:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik een onrustige slaper ben zit ik over een verzwaringsdeken te denken.
Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? Bevalt het goed of slecht en waarom.
Alle reacties Link kopieren
00suus00 schreef:
24-11-2020 13:53
Ik heb er zelf een gemaakt. De deken weegt z’n 9 kilo. Dat is ongeveer 10% van mijn lichaamsgewicht maar ik denk dat hij nog wel wat zwaarder zou mogen. Ik slaap niet langer of rustiger maar wordt wel uitgeruster wakker.

Het zelf maken was niet moeilijk. Ik heb wel eens wat met een naaimachine gedaan. Kussenslopen maken😉. En de kosten vielen ook mee. 15 euro, waarvan 5,95 voor het aquarium grind( vulling) en de rest voor een lap stevige stof ( restpartije van de plaatselijke stoffen handel)
maakt dat niet lawaai bij elke beweging?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik hoor hem zelf alleen als ik mijn bed op maak en mijn man met een super goed gehoord heeft ook nergens last van.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Of zo'n deken warm of koud is hangt af van het materiaal waarvan je 'm maakt.

Ik had er een voor een vriendin gemaakt van fleece: die stikt de moord. Dus erg warm.

Daarna maakte ik er een met katoen en ik vind die eigenlijk te koud (omdat de vulling koud is en blijft).

Ik heb de deken gevuld met granulaat. Wel een stuk duurder dan aquarium grint, zo te lezen. Granulaat stoppen ze in van die zware teddy knuffels die rechtop zitten. Ik heb het dan ook bij een soort teddyberen hobby online winkel gekocht.

Dan nog heeft de deken me slechts zo'n 40 euro gekost. Als je rechte lijntjes kunt maken met een naaimachine, dan kun je dit ook. Staan vele simpele handleidingen op youtube.
Qiyara schreef:
24-11-2020 13:40
Hoe kom je daarbij dat het een fabel is?

Dat staat echt overal en werd mij ook geadviseerd.
Omdat je gewoon zelf kan kiezen wat je fijn vind? Ik vind een deken prettiger die wat lichter is dan "wat overal staat" en ik ken ook mensen die baat hebben bij een deken die juist veel zwaarder is. Dat advies is echt nergens op gebaseerd.
Dubbel.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 16:49
96.32% gewijzigd
Marée schreef:
24-11-2020 16:41
Omdat je gewoon zelf kan kiezen wat je fijn vind? Ik vind een deken prettiger die wat lichter is dan "wat overal staat" en ik ken ook mensen die baat hebben bij een deken die juist veel zwaarder is. Dat advies is echt nergens op gebaseerd.
Het is een gemiddelde, die echt wel ergens op gebaseerd is. Maar zoals het vaak gaat met gemiddelden zijn er uitzonderingen.
Alle reacties Link kopieren
00suus00 schreef:
24-11-2020 14:19
Nee, ik hoor hem zelf alleen als ik mijn bed op maak en mijn man met een super goed gehoord heeft ook nergens last van.
ik moet aan irritant gegraaf in de kattenbak denken :)
Qiyara schreef:
24-11-2020 16:48
Het is een gemiddelde, die echt wel ergens op gebaseerd is. Maar zoals het vaak gaat met gemiddelden zijn er uitzonderingen.
Wat jij wil. Als TO er maar iets aan heeft vind ik het prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeker iets aan al jullie adviezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestelde een verzwaringsdeken vandaag. Cadeau voor mezelf :-) Ik ben erg benieuwd of het werkt. Iemand anders er nog eentje aangeschaft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven