Gezondheid alle pijlers

Ongewenste tandartsbehandeling

05-01-2021 14:33 61 berichten
Weg
anoniem_382263 wijzigde dit bericht op 30-01-2022 00:49
99.82% gewijzigd
Gewoon bellen

Ik geef altijd gelijk van te voren aan dat ik geen advies wil mbt reiniging. Is mij ook al eens hetzelfde overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Je zeurt. Zij is nieuw en je bent voor haar een nieuwe patiënt. Dit is niet raar bij een eerste behandeling. Zij doet vooral haar best om de nieuwe patiënten te leren kennen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat is mij ook eens overkomen.
Ik ben toevallig gisteren nog geweest en benoem het sindsdien elke keer dat ik alleen reiniging van het gebit wil en geen instructie.
Je kan er altijd over bellen dat extra instructie niet de bedoeling was.
Misschien doen ze er iets mee. In mijn geval moest ik het wel betalen.
Als je wel naar je mondhygienste was geweest was je dit ook kwijt geweest of meer. Toch? Nu is het daar gedaan en was het geheid goedkoper.

Wat is nu precies het probleem? Vraag voortaan meteen wat het je allemaal gaat kosten, of wat er precies ingedient gaat worden als je dit niet wil.
viva-amber schreef:
05-01-2021 14:37
Je zeurt. Zij is nieuw en je bent voor haar een nieuwe patiënt. Dit is niet raar bij een eerste behandeling. Zij doet vooral haar best om de nieuwe patiënten te leren kennen.
Dat is niet TO' s probleem. Dan moet de nieuwe medewerker het dossier maar even lezen, daar staat vast in dat dit niet nodig is.

Zou even lekker zijn als je een tandarts hebt met een hoog verloop. Dan krijg je elke keer kosten voor 'kennismaking'.
viva-amber schreef:
05-01-2021 14:37
Je zeurt. Zij is nieuw en je bent voor haar een nieuwe patiënt. Dit is niet raar bij een eerste behandeling. Zij doet vooral haar best om de nieuwe patiënten te leren kennen.
Dit is geen zeuren hoor, het kost veel extra geld.
Als het goed is zijn gegevens bekend.
Tiana_76 schreef:
05-01-2021 14:41
Dat is niet TO' s probleem. Dan moet de nieuwe medewerker het dossier maar even lezen, daar staat vast in dat dit niet nodig is.

Zou even lekker zijn als je een tandarts hebt met een hoog verloop. Dan krijg je elke keer kosten voor 'kennismaking'.
precies
Luci_Mster2 schreef:
05-01-2021 14:41
Als je wel naar je mondhygienste was geweest was je dit ook kwijt geweest of meer. Toch? Nu is het daar gedaan en was het geheid goedkoper.

Wat is nu precies het probleem? Vraag voortaan meteen wat het je allemaal gaat kosten, of wat er precies ingedient gaat worden als je dit niet wil.
Dat denk ik niet.
Alle reacties Link kopieren
20 minuten voor uitleg?
Dat is echt bizar. Ik zou het nog wel acceptabel vinden als ze 1x 5 minuten rekenen, maar 20 minuten is een half college haha.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook een keer gehad. Dit overkomt je één keer. De volgende keer als iemand over het poetsen/flossen/rageren begint gelijk afkappen en zeggen dat je daar niet voor gaat betalen.

Wat ik bijzonder vind is dat onze tandarts nu per keer dat je komt een Covid-toeslag a €7,50 in rekening brengt. Heb gevraagd waarvoor dat is en dan komt er een vaag verhaal over meer schoonmaken enz. Het enige dat ze bij de tandarts extra schoonmaken t.o.v. normaal is een doekje over de stoel doen na iedere patiënt. Voor de rest is alles hetzelfde als voor Covid (mondkapjes, handschoenen enz.). Andere zorgverleners brengen ook geen Covid toeslag in rekening. Zijn jullie dit al vaker tegen gekomen?
Luci_Mster2 schreef:
05-01-2021 14:41
Als je wel naar je mondhygienste was geweest was je dit ook kwijt geweest of meer. Toch? Nu is het daar gedaan en was het geheid goedkoper.

Wat is nu precies het probleem? Vraag voortaan meteen wat het je allemaal gaat kosten, of wat er precies ingedient gaat worden als je dit niet wil.
Nee want mijn mondhygiënist doet dus mijn gewone halfjaarlijkse controle omdat ik dus zo bang ben voor de tandarts. Dus ik kom bij haar ook voor controles zonder verdere gebitsreiniging, tenzij er dus echt iets aan de hand is.
Nu ben ik eenmalig voor tandsteen naar de mondhygiënist (werkt samen met mijn tandarts) geweest en zij is zó lief en begrijpt mijn spanning zo goed dat zij mijn controles doet i.p.v. de tandarts. Had met haar afgesproken dat vandaag alleen een controle zou zijn omdat ik m’n gebit goed onderhoud, tenzij er iets is.

Vandaag had ik de controle en mijn mondhygiënist bleek gestopt bij deze tandarts.


Dat je het niet leuk vond dat je mondhygienste ermee gestopt was daar snap ik. Omdat je zo bang bent is dat niet leuk.

Maar anders was je daar heen gegaan en had ze een hele afspraak geboekt en behandeling. Je kan zo nakijken of dat niet duurder was geweest. Ik gok van wel.


En is de mondhygienste helemaal gestopt of alleen in dat pand, anders kan je kijken of je niet op de nieuwe locatie van de mondhygienste terecht kan in de toekomst?
chaoticinternetnerd schreef:
05-01-2021 14:48
Nee want mijn mondhygiënist doet dus mijn gewone halfjaarlijkse controle omdat ik dus zo bang ben voor de tandarts. Dus ik kom bij haar ook voor controles zonder verdere gebitsreiniging, tenzij er dus echt iets aan de hand is.
Maar ze was gestopt, zeg je eerder.
damesbril schreef:
05-01-2021 14:43
Dat denk ik niet.
Ik denk van wel, maar TO kan dat zo zelf nakijken.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 05-01-2021 14:50
13.39% gewijzigd
groenebroek schreef:
05-01-2021 14:44
Heb ik ook een keer gehad. Dit overkomt je één keer. De volgende keer als iemand over het poetsen/flossen/rageren begint gelijk afkappen en zeggen dat je daar niet voor gaat betalen.

Wat ik bijzonder vind is dat onze tandarts nu per keer dat je komt een Covid-toeslag a €7,50 in rekening brengt. Heb gevraagd waarvoor dat is en dan komt er een vaag verhaal over meer schoonmaken enz. Het enige dat ze bij de tandarts extra schoonmaken t.o.v. normaal is een doekje over de stoel doen na iedere patiënt. Voor de rest is alles hetzelfde als voor Covid (mondkapjes, handschoenen enz.). Andere zorgverleners brengen ook geen Covid toeslag in rekening. Zijn jullie dit al vaker tegen gekomen?
Is volgens mij een landelijke afspraak
Alle reacties Link kopieren
Erg hoor, zoiets! Stel je voor dat je een broek koopt en dat de verkoopster er bij het afrekenen ongevraagd nog even een shirt en wat sokken bij stopt, die je wel mag afrekenen.

Ik heb het ook weleens gehad, jaren terug. Naar mijn tandarts van destijds voor controle. Hij krabt heel even met een haakje wat tandsteen weg. Misschien zes keer een krasje, in die orde van grootte. Later stond dat wel iets van 25 gulden voor op de rekening als tandsteen verwijderen. Daar voelde ik me toen ook zo door genaaid. Ik geloof dat ik in die tijd wel vergoed kreeg, maar dat is ook erg, dan wordt de zorgverzekering weer genaaid. Echt belachelijk, zo gemakkelijk omgaan met andermans geld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
viva-amber schreef:
05-01-2021 14:37
Je zeurt. Zij is nieuw en je bent voor haar een nieuwe patiënt. Dit is niet raar bij een eerste behandeling. Zij doet vooral haar best om de nieuwe patiënten te leren kennen.
Mij een uitleg geven over hoe te poetsen om dan doodleuk te zeggen dat ik goed poets heeft weinig met leren kennen te maken lijkt me. Het is prima dat ze mij vertelt dat ik bij 1 plekje beter moet stoken en desnoods ff uitleg geeft over hoe ik daar beter bij kom, maar dat hele lange praatje er omheen ben ik echt niet content mee. Dat heb ik bij m’n eerste bezoek aan een mondhyg al eens gehad en sindsdien ook altijd te horen gekregen dat ik m’n gebit goed verzorg. Dus waarom dan opnieuw dingen zeggen als “Per tand 5 seconden de borstel erop” et cetera?
Luci_Mster2 schreef:
05-01-2021 14:49
Maar ze was gestopt, zeg je eerder.
Ja. Dus nu kreeg ik de tandarts weer voor mijn controle. Die stoot een andere mondhyg aan die ik verder niet ken en zegt dus “Bij die kies zit wat tandsteen, haal jij dat nog ff weg?” En gaat vervolgens een andere behandelkamer in.
Alle reacties Link kopieren
26 euro per 5 minuten...?
Tjonge, ik heb duidelijk het verkeerde beroep gekozen...
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-01-2021 14:49
Is volgens mij een landelijke afspraak
Net gegoogeld en je hebt gelijk. Als ze dat dan als antwoord hadden gegeven was het wel gelijk duidelijker geweest:-D
Ik vind het ook naar zoiets. Mijn tandarts komt zelf altijd 1 minuut kijken en dan komt er vervolgens ongevraagd een mondhygiënist die op haar dode gemakkie tandsteen (ik ben nog hartstikke jong en heb een prima gebit met weinig tandsteen) komt weghalen. Vorige keer kon ik €120 aftikken. :bonk: Toen voelde ik mij ook wel genaaid.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de declaratie al kunnen inzien dan zo snel? Of betaal je zelf?
Honey, you should see me in a crown
Luci_Mster2 schreef:
05-01-2021 14:49
Nu ben ik eenmalig voor tandsteen naar de mondhygiënist (werkt samen met mijn tandarts) geweest en zij is zó lief en begrijpt mijn spanning zo goed dat zij mijn controles doet i.p.v. de tandarts. Had met haar afgesproken dat vandaag alleen een controle zou zijn omdat ik m’n gebit goed onderhoud, tenzij er iets is.

Vandaag had ik de controle en mijn mondhygiënist bleek gestopt bij deze tandarts.


Dat je het niet leuk vond dat je mondhygienste ermee gestopt was daar snap ik. Omdat je zo bang bent is dat niet leuk.

Maar anders was je daar heen gegaan en had ze een hele afspraak geboekt en behandeling. Je kan zo nakijken of dat niet duurder was geweest. Ik gok van wel.


En is de mondhygienste helemaal gestopt of alleen in dat pand, anders kan je kijken of je niet op de nieuwe locatie van de mondhygienste terecht kan in de toekomst?
Huh? Nee, als ik vandaag bij haar had gezeten had zij de controle gedaan en had ik weer kunnen gaan. Dat was ook de afspraak: ondanks dat ze mondhygiënist is mag zij mijn controles doen. Als er wat is wat zij niet kan/mag oplossen wordt de tandarts erbij geroepen. Als er iets is op het gebied van tandsteen/tandplak haalt ze dat er meteen even weg.

Dus dan was ik vandaag controle + 1 x 5 minuten tandsteen weghalen bij die ene kies kwijt. Niet controle + tandsteen + uitleg + minuten lang roze spul weghalen wat er ongevraagd in is gegooid en gewoon te verwijderen is door met een glas water te spoelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker aangeven dat je hier niet blij mee bent. Dan weten ze dat en kunnen ze eventueel nog je rekening aanpassen. Maar ook zonder dat, zou ik het wel aangeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven