Gezondheid alle pijlers

Droge mond/tong.

08-01-2021 18:15 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zijn er hier mensen die ook kampen met een droge mond/tong? Ik heb sinds een dikke week enorm last van een droge mond (vooral bovenkant van mijn tong is erg)

Geen idee waardoor, heb alle medicatie die ik nam ( neusspray) stopgezet en al 2 luchtbevochtigers lopen.

Wordt er een beetje tureluurs van en ik weet niet hoe ik hier vanaf moet komen.

Hoor graag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en of tips

Groet
Kan een symptoom zijn van wat anders. Ik zou ff langs de huisarts gaan als het zo blijft
Alle reacties Link kopieren
Misschien dorst.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je prednisolon?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Adem je door je mond?
Op de lange duur is het heel slecht voor je gebit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vooral in de nacht, heel irritant want ik word er tig keer wakker van.
Alle reacties Link kopieren
TOer drink je wel voldoende?
Ja, heb ik ook. Maar het is bij mij een bijwerking van de medicatie, een duidelijk aanwijsbare reden.
Drinken helpt niet, het is ook geen dorst. Bij de apotheek verkopen ze gel, spray en tandpasta tegen droge mond.
Maar eerst naar je huisarts natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het van te veel denken/een druk hoofd. En van te weinig drinken ;-) .
Minder zuipen/roken.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt eens googelen op xerostomie (=droge mond). Heb je ook last van droge ogen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 's nachts vaak en gebruik een droge mondspray.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties! Ik heb helaas ook al sinds mei last van droge ogen, deze heb ik met druppels inmiddels al een poos onder controle gelukkig. Ik maak voldoende speeksel aan en heb ook voornamelijk last van een droge tong nu sinds een week. Op het gebied van medicatie gebruik ik al een hele poos niets meer. Heb met de huisarts gesproken en die vertelde me dat er niets aan toe doen is vanuit een medisch opzicht.... rare is dat als ik er niet mee bezig ben, ik veel minder last heb. Gisteren ben ik de hele dag bezig geweest met het plaatsen van een Airco en heb toen ook geen last gehad. Kan zoiets komen door stress en spanning? Ik ben er in mijn hoofd veel mee bezig en heb het idee dat dat het erger maakt.
Bloedsuiker laten bepalen lijkt mij het minste. Heb je ook meer dorst, meer plassen, moe? Afgevallen zonder dat dat de bedoeling was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven