Gezondheid alle pijlers

Heb het (vooral 's avonds) zo koud!!, tips?

09-01-2021 15:09 54 berichten
Ik heb het tegenwoordig zo koud 's avonds, maar ook overdag, als ik aan het werk ben thuis.
Ik probeer momenteel af te vallen, misschien heeft dat ermee te maken. Ik probeer veel te wandelen, een uur per dag, om de bloedsomloop bezig te houden.
Ik ga weleens in bad, heerlijk, maar niet echt milieuvriendelijk om dat elke avond te doen.
Heb wollen pantoffels, draag vaak een sjaal, drink veel warme dranken, heb een deken voor op de bank en voor in bed een elektrische deken (die ik het bed laat verwarmen waarna ik m weer uitzet).
Wollen hemd en wollen longsleeve, die van Dilling bijvoorbeeld. Zo'n laagje geeft veel warmte.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb het ook vaak, vooral als ik moe ben. Bewegen en een warm bad helpt bij mij het beste.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook altijd zo koud ‘s avonds. Als ik op de bank zit, heb ik een dikke deken en een kruik bij me. Dan heb ik het echt lekker warm. En voor mijn voeten Uggs, sinds ik die draag heb ik nooit meer koude voeten. Moet ik dingen doen, dan draag ik een dik, lang vest over mijn trui.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een half uurtje yoga voor ik naar bed ga, geen elektrische deken meer nodig als ik dat doe. En thee drinken helpt ook.
De trap op en neer rennen een paar keer achter elkaar. Daarna heb je het weer een tijdje warm :)
Je verwarmt jezelf teveel met veel teveel kunstmatige zaken en daardoor verzwakt je weerstand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Big Hug gekocht, een warmtedeken die je bijvoorbeeld op je stoel kan leggen als je aan het werk bent. Maar kan ook op de bank :) Je hebt er ook kussentjes van. Heel fijn! Helaas is ie in de hoogste stand leeg na 1,5 uur en daarna moet je hem weer opladen. Maar ben er toch blij mee, want ik ben ook een enorme koukleum.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Kruikje in bed?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook te kleumen. Ik heb een pluchen ochtendjas over me heen getrokken deze keer.
Dan moet het maar zoals het kan
Verwarming wat opstoken?
Cateautje schreef:
09-01-2021 15:19
Je verwarmt jezelf teveel met veel teveel kunstmatige zaken en daardoor verzwakt je weerstand.
Dan wil ik graag tips hoe ik dat kan verbeteren?
Chloe15 schreef:
09-01-2021 15:38
Dan wil ik graag tips hoe ik dat kan verbeteren?

De een is gewoon wat kouwelijker aangelegd dan de ander TO. Veel bewegen is altijd goed, ook tussen zittend werk door. Even rennen, touwtje springen of inderdaad een wandeling. Na een kwartier wandelen merk je al dat de kou uit je lijf trekt.
gizzmo-returns schreef:
09-01-2021 15:34
Verwarming wat opstoken?

En dit natuurlijk. Als je het echt heel de tijd koud hebt draai je de kachel iets hoger.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook snel koud, zeker nu ik meer thuis werk. Ik kan min of meer hetzelfde werk doen thuis, maar op mijn werk ben ik daarvoor meer in beweging. Thuis doe ik wat achter de computer kan. Dan zit ik veel stil en krijg ik het maar moeilijk warm. Koude vingers ook!
Ik draag laagjes en twee paar sokken. Verder probeer ik toch geregeld even te bewegen. Waar ik het direct heel warm van krijg, is stofzuigen. Heel gek, want zo vermoeiend is het nou ook weer niet, maar ik heb het altijd warm na het stofzuigen.
Warm bad inderdaad, en in deze periode ligt er standaard een kruik in bed.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-01-2021 15:19
Je verwarmt jezelf teveel met veel teveel kunstmatige zaken en daardoor verzwakt je weerstand.
Dat riepen mijn ouders mijn hele jeugd
Ik had het dus altijd koud, nooit hoed gekomen

Nu ik een eigen huis heb, met een eigen thermostaat heb ik het pad warm. Als je kouwelijk bent, valt het niet af te leren

Mij helpt: deken op de bank. Sporten douchen voor ik daar onder kruip en verwarming hoog
Een lekker warm voetbad is misschien ook fijn tegen de kou.
Hoe hoog staat je verwarming?
Chloe15 schreef:
09-01-2021 15:38
Dan wil ik graag tips hoe ik dat kan verbeteren?
Haal die elect. deken van je bed, dat ten eerste en douche dagelijks koud na, niet je hoofd, maar alleen je lijf en als je dat dagelijks doet, krijg je het steeds minder vaak koud. Het werkt net zoals een sauna, zelfde effect. Ik doe dit al vele jaren en daardoor heb ik zelfs de afgelopen 2 maanden zo weinig gestookt dat ik er heel veel meer door terugkrijg. Daar heb ik het niet voor gedaan, maar waarom zou ik de kamer verwarmen als ik het al warm heb.
Alle reacties Link kopieren
Heb je elke winter last van de kou op deze manier? Of is het dit jaar anders omdat je aan het afvallen bent?

In het laatste geval zou ik toch maar wat meer eiwitrijk voedsel eten (maar dan geen melkproducten).
Een muts opzetten.
Ik denk toch echt dat je de verwarming laag hebt staan.
Mijn tip is dus: Verwarming lekker op 21 en een flinke neut! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo'n koukleum, met name 's avonds. Man heeft het altijd warm en ik kreeg het ook onder dekentjes niet warm. Voor rugproblemen heb ik een paar jaar geleden een infrarood deken (enkele) gekocht, beste aankoop ever. Niet goedkoop, maar wat een weldaad. De warmte dringt diep tot in je spieren en gewrichten. Ik zet hem vaak maar 1 ronde aan(60 min) en daarna blijf ik in en in warm. Zo lekker warm dat ik 's nachts de elektrische deken niet meer aan hoef.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je probeert af te vallen. Wat eet je dan zoal op een dag?
Als ik 's winters te weinig eet heb ik het ook koud, terwijl ik allerminst een koukleum ben.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-01-2021 15:56
Haal die elect. deken van je bed, dat ten eerste en douche dagelijks koud na, niet je hoofd, maar alleen je lijf en als je dat dagelijks doet, krijg je het steeds minder vaak koud. Het werkt net zoals een sauna, zelfde effect. Ik doe dit al vele jaren en daardoor heb ik zelfs de afgelopen 2 maanden zo weinig gestookt dat ik er heel veel meer door terugkrijg. Daar heb ik het niet voor gedaan, maar waarom zou ik de kamer verwarmen als ik het al warm heb.
Klinkt leuk, maar werkt niet voor iedereen. Heb dit nog weleens een tijd geprobeerd, maar koude gevoel blijft.

Valt mij trouwens wel op dat ik er meer last van heb met nat koud weer (wat het de laatste dagen is geweest). Wanneer het koud is, maar droog heb ik er minder last van. Beste voor mij werkt toch wollen slofjes aan en gewoon een dekentje als ik op de bank zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven