Gezondheid alle pijlers

Slaappillen snuiven

09-01-2021 22:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het hier thuis hoort.
Maar vriendje van dochter zou "slaappillen" hebben gesnoven.

Ik kan er op internet niks over vinden.
Kan iemand me hier misschien iets over vertellen en wat het met iemand kan doen.
Je kunt vast wel iets vinden als je zoekt op 'benzodiazepinen snuiven'

Ik verwacht dat de opname niet zo goed is, en dus het effect ook niet zo goed. Die pillen zijn gemaakt om door te slikken, niet om via het neusslijmvlies opgenomen te worden.
Je mag hier niet om medisch advies vragen.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
09-01-2021 22:48
Je mag hier niet om medisch advies vragen.
Was meer een vraag of het normaal is onder jongeren en wat het met je doet. Niet dat ik het wil doen en of dat het helpt.
Misschien dat ik het dan beter bij kinderen had kunnen plaatsen. Sorry
Ik denk dat het net zoveel effect heeft als het roken van gedroogd gras. Niets.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
09-01-2021 22:47
Je kunt vast wel iets vinden als je zoekt op 'benzodiazepinen snuiven'

Ik verwacht dat de opname niet zo goed is, en dus het effect ook niet zo goed. Die pillen zijn gemaakt om door te slikken, niet om via het neusslijmvlies opgenomen te worden.
Oeps, ik wil dat niet gaan doen hoor. Het lijkt me erg ongezond. Ik snap ook niet waarom hij het gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
09-01-2021 22:55
Ik denk dat het net zoveel effect heeft als het roken van gedroogd gras. Niets.
😂😂 Mooi zo
Het heeft wel degelijk effect, soortgelijk aan slikken. Tenminste als het over benzodiazepines gaat. Het beschadigt het neusslijmvlies. En je moet relatief veel snuiven, omdat er natuurlijk veel bindmiddelen etc. in een tabletje zitten, het is niet zuiver de werkzame stof.
Wat wil hij daar mee bereiken? Als het slaap is kan hij ze beter slikken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vond hij t stoer klinken?
Ritalin en aanverwanten worden nog wel is gesnoven als een coke gebruiker geen coke kan krijgen.

Slaappillen snuiven heb ik in de forensische psychiatrie nog niet mee gemaakt dus denk dat slikken beter weekt
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
En als het een doorzichtig capsuletje is (temazepam) kan je het wel in je reet duwen
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
09-01-2021 22:55
Ik denk dat het net zoveel effect heeft als het roken van gedroogd gras. Niets.

Dat denk jij dan verkeerd!!!

Wat eng TO!
Hoe oud is dat ventje dan??
Alle reacties Link kopieren
Ik zie echt geen enkele reden om slaappillen te snuiven... Zodat je sneller dan met slikken slaperig wordt? Maar dan loopt er vast geen al te lekker smaakje nog na te druppen in je keel heel de nacht, daar zou ik niet van kunnen slapen... Vreemd.

Was vast een beetje stoerdoenerij.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik zou er niet om staan te springen dat vriendje wit poeder snuift om stoer te doen of indruk te maken of uit nieuwsgierigheid. Ook al is een slaappil nog zo onschuldig, vriendje is blijkbaar nieuwsgierig naar drugs of denk dat gebruik ervan stoer is.
Alle reacties Link kopieren
Moederke74 schreef:
09-01-2021 22:54
Was meer een vraag of het normaal is onder jongeren en wat het met je doet. Niet dat ik het wil doen en of dat het helpt.
Misschien dat ik het dan beter bij kinderen had kunnen plaatsen. Sorry
Stuur een mailtje naar naar het trimbos. https://www.trimbos.nl/kennis/drugs

Wat is eigenlijk de reden dat je deze vragen stelt? IPV hoe krijg ik mijn dochter weg bij een drugsgebruiker?

Ik heb je geloept...waarom voelt je dochter zich zo aangetrokken tot deze jongen en zijn vriendengroep? Vooral omdat ze zelf zogenaamd anti-drugs is...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
:blond: Nog niet vaak gehoord dus het zal geen trend zijn. Maar waarom zou hij dat doen en hoe komt hij eraan?
Ik las net in de roman "Het puttertje" dat zogezegd pillen snuiven bestaat.

TO: je moet niet nieuwsgierig zijn naar dit soort details. Je kind moet daar weg.

Uit het boek: inderdaad vermalen en snuiven. Maar er worden soms stoffen toegevoegd om juist zo'n soort misbruik tegen te gaan.
Het staat niet met naam genoemd, maar ik verwacht dat het geen benzo's zijn maar opium-derivaten (google "opioid crisis").

Het lijkt er mij op dat je dochter rond loopt in een omgeving met harddrugs-gebruik. Een verwante opium-derivaat is namelijk heroine.
ik denk dat vriendje een probleem heeft
Ik zou ze wel eerst vermalen
Alle reacties Link kopieren
Moederke74 schreef:
09-01-2021 22:54
Was meer een vraag of het normaal is onder jongeren en wat het met je doet. Niet dat ik het wil doen en of dat het helpt.
Misschien dat ik het dan beter bij kinderen had kunnen plaatsen. Sorry
Ehh.... Nee.
Het is sowieso niet normaal😬
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-01-2021 08:57
Stuur een mailtje naar naar het trimbos. https://www.trimbos.nl/kennis/drugs

Wat is eigenlijk de reden dat je deze vragen stelt? IPV hoe krijg ik mijn dochter weg bij een drugsgebruiker?

Ik heb je geloept...waarom voelt je dochter zich zo aangetrokken tot deze jongen en zijn vriendengroep? Vooral omdat ze zelf zogenaamd anti-drugs is...
Ik heb idd een paar dagen geleden een topic geplaatst ivm vriendje.
Toen gaf ik aan dat hij altijd welkom was en dat ik geen vooroordeel had en hem een kans gaf. Nou, die is nu verkeken.

In eerste instantie heb ik deze gemaakt om te kijken of dat het dezelfde werking nheeft als coke. Maar dat maakt ook geen fluit uit. Snuiven is snuiven. Ze heeft het gisterenavond uitgemaakt. Hij vond het heel erg en zou het niet meer doen. Etc etc. Hopelijk laat hij haar met rust. Ze gaat niet meer naar die wijk. De meiden mogen hier komen.

Case closed
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-01-2021 08:57
Stuur een mailtje naar naar het trimbos. https://www.trimbos.nl/kennis/drugs

Wat is eigenlijk de reden dat je deze vragen stelt? IPV hoe krijg ik mijn dochter weg bij een drugsgebruiker?

Ik heb je geloept...waarom voelt je dochter zich zo aangetrokken tot deze jongen en zijn vriendengroep? Vooral omdat ze zelf zogenaamd anti-drugs is...

Oh?
Het is niet 'een vriend' maar haar lover?, haar verkering??
Gedver?
Wie weet waar jouw dochter dan ook met haar neus inhangt..
Ik zou me serieus zorgen maken.
Hoe oud is je dochter?
justagirly schreef:
10-01-2021 09:33
:blond: Nog niet vaak gehoord dus het zal geen trend zijn. Maar waarom zou hij dat doen en hoe komt hij eraan?
Of je let niet goed op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat je graag maatschappelijk werker speelt en je een toffe moeder gevonden wil worden.
Ik zou daar maar eens fijn mee ophouden en je dochter weghouden bij dat schorem!
Alle reacties Link kopieren
To, jij bent de ouder van dit meisje. Het gaat niet om wat 'normaal is'. Het gaat om wat jij ok en gezond vindt voor je dochter. Indien ik elke dag 3x snuif en ik zeg heel normaal hoor...dan ga je dat toch niet volgen?

Je kind is een tiener, ga je niet zelf ook zo gedragen. Jij bent de volwassene hier. Jij bent verantwoordelijk voor de veiligheid en het welzijn van je kind.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven