Gezondheid alle pijlers

Bril meekleurende glazen

11-01-2021 00:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een multifocale bril die ik draag met tv kijken en lezen en nu wil ik een extra bril bestellen met meekleurende glazen .
De keuze is uit de kleuren bruin grijs of groen. Ik nijg naar groen omdat ik de vorm van een pilotenbril wil en vind ik de groene kleur wel tof.
Graag lees ik ervaringen met zo een bril en heel benieuwd of iemand de kleur groen heeft. Ik las dat dit een fijne kleur is voor de weergave, ben heel benieuwd.
Ik weet dat de glazen in de auto bijna niet verkleuren.
Thnx alvast
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook meekleurende glazen, maar heb er na een bezoek aan de opticien vanaf gezien.

Zij hebben mij laten zien hoe snel de glazen donker kleuren en dat is echt supersnel. Maar een groot nadeel vind ik dat het terugkleuren wel lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
ga naar en goede opticien en laat je voorlichten. Er zijn maar relatief weinig mensen die heel tevreden zijn over mee kleurende glazen. Mocht je er toch voor besluiten, kies dan wel glazen die snel verkleuren.

Kies de kleur van je glazen niet alleen uit wat jij mooi vindt, maar ook door welke kleur glazen kijk je prettiger. Mensen kunnen van alles zeggen, maar het zijn jouw ogen en jij moet door de glazen kijken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft meekleurende glazen en is er heel blij mee! Nooit meer het gewisseld met een zonnebril. Het terug kleuren duurt inderdaad iets langer, dus als je vanuit de zo’n ergens naar binnen loopt is het heel even wat donker. Maar dat is eigenlijk heel snel over, omdat je ogen ook gewoon wennen aan het donker. De bril hoeft niet helemaal terug gekleurd te zijn natuurlijk om iets te kunnen zien al :)
Het enige nadeel is bij foto’s buiten. Daar moet je wel even op letten. We hebben hier nu foto’s van een bruiloft waarbij het lijkt of man zijn zonnebril op heeft. Niet gezien toen en niet over nagedacht.
Mijn vader heeft overigens ook een meekleurende bril en is daar net zo tevreden over als mijn man. Mijn vader heeft er al veel langer 1, geloof dat hij al aan zijn 3e bril met meekleurende glazen bezig is.
Met groen geen ervaring hier, altijd bruin/grijs.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
11-01-2021 08:14
Mijn man heeft meekleurende glazen en is er heel blij mee! Nooit meer het gewisseld met een zonnebril. Het terug kleuren duurt inderdaad iets langer, dus als je vanuit de zo’n ergens naar binnen loopt is het heel even wat donker. Maar dat is eigenlijk heel snel over, omdat je ogen ook gewoon wennen aan het donker. De bril hoeft niet helemaal terug gekleurd te zijn natuurlijk om iets te kunnen zien al :)
Het enige nadeel is bij foto’s buiten. Daar moet je wel even op letten. We hebben hier nu foto’s van een bruiloft waarbij het lijkt of man zijn zonnebril op heeft. Niet gezien toen en niet over nagedacht.
Mijn vader heeft overigens ook een meekleurende bril en is daar net zo tevreden over als mijn man. Mijn vader heeft er al veel langer 1, geloof dat hij al aan zijn 3e bril met meekleurende glazen bezig is.
Met groen geen ervaring hier, altijd bruin/grijs.
Ik heb er ook een gehad en vond hem echt prettig. Ze worden nooit zo donker als een echte zonnebril, je blijft eigenlijk altijd de ogen zien.
Dat nadeel bij naar binnen lopen snap ik niet zo, als je een zonnebril op sterkte hebt zie je nog minder binnen en moet je dan altijd je gewone bril meeslepen.
Wel ander nadeel, het glas is eigenlijk ontwikkeld voor sneeuw en kou, in een hittegolf werkt het veel slechter dan tijdens een zonnige winterdag. Je bril een poosje in de vriezer leggen activeert de verkleuring weer een beetje

Ik had bruine glazen, dus geen tip voor groen.
Alle reacties Link kopieren
Heb al zeker 10 brillen lang meekleurende glazen en dus erg tevreden ermee.
Enige is idd dat het soms even duurt voordat ze weer normaal zijn en zoals eerder benoemd foto’s.
Maar de voordelen wegen wat mij betreft enorm op tegen die enkele nadelen.

Wat betreft de kleur dat is niet zo handig om dit aan te passen aan je bril dat moet je echt aanpassen aan je ogen/lijf.
Ikzelf krijg soms 3 van de kleurenopties voor mijn ogen om te kijken welke kleur het prettigste kijkt voor mij. Ik vind grijs verreweg het prettigste dus kies uiteindelijk steeds daar weer voor.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een klein jaar meekleurende glazen en ben hier zeer tevreden over. Ik kon toen kiezen uit wel 5 kleuren dacht ik en heb uiteindelijk gekozen voor bruin omdat daardoor de hele wereld er wat 'warmer' uitzag. Opticien zei tegen mij dat anderen waarschijnlijk het kleurverschil nauwelijks opmerken dus dat je moet kiezen wat het fijnste kijkt.
Overigens heb ik een nieuw soort glazen die binnen in huis meteen weer terug kleuren.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
11-01-2021 08:31
Ik heb er ook een gehad en vond hem echt prettig. Ze worden nooit zo donker als een echte zonnebril, je blijft eigenlijk altijd de ogen zien.
Dat nadeel bij naar binnen lopen snap ik niet zo, als je een zonnebril op sterkte hebt zie je nog minder binnen en moet je dan altijd je gewone bril meeslepen.
Wel ander nadeel, het glas is eigenlijk ontwikkeld voor sneeuw en kou, in een hittegolf werkt het veel slechter dan tijdens een zonnige winterdag. Je bril een poosje in de vriezer leggen activeert de verkleuring weer een beetje

Ik had bruine glazen, dus geen tip voor groen.
Mijn man vind het ook niet echt een nadeel. Beter dan steeds moeten wisselen als je ergens naar binnen loopt. En zelfs zonder bril moet je even wennen als je vanuit de felle zon ergens naar binnen loopt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 jaar mijn meekleurende glazen en ben er heel blij mee. Ik heb ze in het grijs omdat mijn montuur ook grijs is.

Ze kleuren snel, en eenmaal binnen zijn ze na 5 minuten weer normaal. Ik heb sinds de bril geen zonnebril meer opgehad.

Mijn pubers vinden het ouderwets, maar op een gegeven moment heb je een leeftijd waar gemak voorop staat ;)

Nadeel is dat ze in het auto niet kleuren dus zet dan meestal even een raam open en als ze gekleurd zijn raam weer dicht.
Mij lijkt het echt niks meekleurende glazen. In de zomer kan het handig zijn want dat scheelt wisselen van bril maar het terugkleuren duurt inderdaad best lang en in sommige winkels is het echt donker als je daar met zonnebril binnen gaat dus dan zie je een tijd amper iets.

Ik ken ook mensen die niks anders willen en het mij al tig keer hebben aangeraden maar nee.
Alle reacties Link kopieren
bitterbal schreef:
11-01-2021 10:17
Ik heb nu 2 jaar mijn meekleurende glazen en ben er heel blij mee. Ik heb ze in het grijs omdat mijn montuur ook grijs is.

Ze kleuren snel, en eenmaal binnen zijn ze na 5 minuten weer normaal. Ik heb sinds de bril geen zonnebril meer opgehad.

Mijn pubers vinden het ouderwets, maar op een gegeven moment heb je een leeftijd waar gemak voorop staat ;)

Nadeel is dat ze in het auto niet kleuren dus zet dan meestal even een raam open en als ze gekleurd zijn raam weer dicht.
Dat is inderdaad het enige nadeel wat ik het laatste jaar heb ontdekt. Maar bedankt voor deze tip, dat ik dat zelf nog niet had bedacht.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
11-01-2021 10:20
Mij lijkt het echt niks meekleurende glazen. In de zomer kan het handig zijn want dat scheelt wisselen van bril maar het terugkleuren duurt inderdaad best lang en in sommige winkels is het echt donker als je daar met zonnebril binnen gaat dus dan zie je een tijd amper iets.

Ik ken ook mensen die niks anders willen en het mij al tig keer hebben aangeraden maar nee.
Totaal geen last van dat als je ergens naar binnen gaat dat je dan een tijdje amper iets ziet.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat herken ik ook niet dat je bij het naar binnen gaan niets ziet. Waarom zou je niks zien? Je hebt toch je bril op en de glazen kleuren langzaam weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat herken ik ook niet dat je bij het naar binnen gaan niets ziet. Waarom zou je niks zien? Je hebt toch je bril op en de glazen kleuren langzaam weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
bitterbal schreef:
11-01-2021 10:47
Nee dat herken ik ook niet dat je bij het naar binnen gaan niets ziet. Waarom zou je niks zien? Je hebt toch je bril op en de glazen kleuren langzaam weer normaal.
Inderdaad. Het is niet langer dan als je zelf gewoon vanuit fel licht een donkere ruimte in loopt. Daar moeten je ogen ook even een paar seconden aan wennen. Dat is bij mijn man ook. Hij hoeft echt geen 5 minuten te wachten tot hij weer iets ziet ofzo :)
Alle reacties Link kopieren
Heeeeeerlijk die mee kleurende glazen....
ben pas 38 jaar getrouwd en heb al langer de mee kleurende glazen in mijn, weet dat omdat ik destijds speciaal voor mijn trouwdag een bril gekocht had zonder de mee kleurende glazen.

De mee kleurende glazen van tegenwoordig kleuren heel snel donker en weer licht...
En die ik nu heb kleuren in de auto ook gewoon hoor.. dat zijn glazen van het merk Hoya, niet de goedkoopste. maar wel heel erg goed.


een bril is duur en dat vind ik wel kwalijk want ik zie weinig zonder bril, maar dat is weer een andere discussie. er staat nu 1100 euro op mijn neus (o.a, dubbel focus ende kleur en ontspiegeling en extra dun geslepen)
Merel7 schreef:
11-01-2021 07:32
Ik wilde ook meekleurende glazen, maar heb er na een bezoek aan de opticien vanaf gezien.

Zij hebben mij laten zien hoe snel de glazen donker kleuren en dat is echt supersnel. Maar een groot nadeel vind ik dat het terugkleuren wel lang duurt.

Deze ervaring heb ik ook. Snel donker, maar ik was al 5 minuten bij iemand binnen voor de glazen terug naar normaal kleurden. Ik vond het niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze sinds een jaar of 2 en ben er erg blij mee. Niet constant wisselen van bril. Ook op het water doet de “zonnebril” het heel goed. Ik merk zelf nooit dat het donker is als ik weer binnenkom. Voor de auto heb ik wel een bi-focale zonnebril en soms gebruik ik die op vakantie ook. Meestal gebruik ik gewoon mijn meekleurende. Geweldige uitvinding. Nooit meer je zonnebril vergeten vind ik ook handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer van afgestapt.
In de zon vind ik de glazen niet donker genoeg en ik vind d het terugkeren naar licht te lang duren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er ook wel een verschil is welke kwaliteit meekleurende glazen je koopt. Niet alles zal even goed werken.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven