Gezondheid alle pijlers

Ongerust over uitstrijkje [ Geen OP]

13-01-2021 14:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weg ivm herkenbaarheid
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-03-2021 09:34
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
96.99% gewijzigd
Ik zou contact opnemen met de gyn en aangeven dat je ongerust bent. Dan zie je van daaruit wel verder, misschien kunnen ze je geruststellen of krijg je toch een afspraak.
Alleen ongerustheid is al een reden om contact op te nemen vind ik.
Bellen en vragen of de gynaecoloog zelf je terug belt voor uitleg en overleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken je onzekere gevoel. En ik kan alleen maar zegen: luister naar je gevoel. Wil je dat het verder onderzocht wordt, voel je dan niet bezwaard, ook nu met corona niet. Pap3a is geen Pap1, zeg ik maar zo.

Dus: naar de huisarts of de gyn, leg daar je klachten en zorgen voor.
dalarna wijzigde dit bericht op 13-01-2021 18:16
19.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet je ook de wel of geen hpv?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is pap3a behandeld. Maar dat kwam omdat uit een biopt CIN 3 kwam. Hebben ze geen biopten genomen bij jou? Verder altijd bellen als je je zorgen maakt. Zeker als je pijn hebt. Ik had verder nergens last van...
Alle reacties Link kopieren
Weg ivm herkenbaarheid
burrito25 wijzigde dit bericht op 03-02-2021 13:18
91.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
annie2 schreef:
13-01-2021 14:51
Weet je ook de wel of geen hpv?
Dat controleren ze niet altijd. Iets met kosten-baten analyse.
Alle reacties Link kopieren
Burrito25 schreef:
13-01-2021 15:18
Ja, wel hpv. Biopt is nooit afgenomen. Als reden gaf de gyn dat ik jong ben en nog geen kinderen heb. Volgens gyn was mijn lichaam in staat zelf de cellen op te ruimen. Dat is dus eens zo geweest, maar afgelopen jaar toch weer opgelopen.

Eet en leef verder gezond.
Ja, dat zeggen ze. Hypothetisch gezien is dat ook zo. Maar het is een gemiddelde: niet bij iedereen is het lichaam zelf in staat om de cellen op te ruimen. En als jij het gevoel hebt dat je niet een heel jaar wil wachten, dan zou ik op zijn minst overleggen met de arts.
Alle reacties Link kopieren
Bbubbels schreef:
13-01-2021 15:13
Ik had verder nergens last van...
De aan- of afwezigheid van klachten zegt niks bij afwijkende cellen op de baarmoedermond.
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon een afspraak maken met de gyn.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat weet ik ik bedoel alleen te zeggen dat als je ergens last van hebt je toch sowieso wel wilt weten waar dat vandaan komt... :)
Alle reacties Link kopieren
Burrito25 schreef:
13-01-2021 15:18
Ja, wel hpv. Biopt is nooit afgenomen. Als reden gaf de gyn dat ik jong ben en nog geen kinderen heb. Volgens gyn was mijn lichaam in staat zelf de cellen op te ruimen. Dat is dus eens zo geweest, maar afgelopen jaar toch weer opgelopen.

Eet en leef verder gezond.
Raar dat het beleid zo verschilt per ziekenhuis. In mijn geval werd sowieso direct biopten genomen, ook al bij pap 2. Toen de keus gekregen om het aan te kijken of weg te laten halen. Na een jaar was het pap 3a. Toen werd toch echt een behandeling sterk aangeraden... maargoed, raadpleeg idd je arts, en bespreek je wensen en twijfels.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en er toch even naar vragen.

Bij mijn moeder zag alles er “uitstekend” uit volgens de assistente die het afnam (alsof je dat kan zien). En het bleek toch hele foute boel te zijn.

Als je er een slecht onderbuik gevoel over hebt dan zou ik in ieder geval ter geruststelling even verder vragen.
Hier hetzelfde, ik moet ieder jaar naar de gyn, eerst om het half jaar. Had pap3a en hpv in 2019 geloof ik. Ook colposcopie gehad daar kwam niks uit. In september nieuw uitstrijkje en dat was pap2. In januari ga ik weer naar de gyn. Ik maak me er niet zon zorgen over. Baarmoederhalskanker duurt erg lang om te ontstaan dit is allemaal preventief, maar als je je er niet fijn bij voelt kun je altijd een afspraak maken bij de gyn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven