Gezondheid alle pijlers

Ritme foetsie

18-01-2021 00:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg. Heb de laatste twee maanden veel late diensten gedraaid. Niet erg maar het is wel zo dat ik nu compleet mijn ritme kwijt ben qua slaap. Als ik een late dienst heb werk ik tot 23.30, dan nog naar huis rijden circa 40 min. Ben dus vaak pas 00.30 thuis, dan ff douchen, nog ff zitten...hoofd leeg maken. Voordat ik dan in bed lig is het vaak 01.30/2.00. Ik slaap dan tot ong 8.30, word dan wel uit mijzelf wakker maar ben dan vaak nog hartstikke moe....lamlendig gevoel. Nu is het zo dat als ik dan een keer een dagdienst heb dat ik nooit s,avonds in slaap kom, lig vaak nog om 2.30 wakker terwijl mijn wekker om 05.20 gaat. Bang dat ii mij verslaap of zo? Terwijl ik mij misschien 3 x in mijn leven heb verslapen. Was altijd een ochtendmens pluk de dag.....!

Ik word hier echt doodmoe van. Word er ook niet leuker op zeg maar qua humeur. En als ik dan niet kan slapen, ga ik liggen piekeren over de stomste dingen. S,nachts is alles erger lijkt het wel.

Iemand tips? Ja, ik weet het niet op mijn telefoon 🙈
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
18-01-2021 08:15
Niet doen.
Werkt bij mij prima als ik niet in kan slapen.

Sommige kinderen (bijvoorbeeld met ADHD) krijgen het zelfs dagelijks.
Dwarrel75 schreef:
18-01-2021 12:34
Dat heb ik ook niet. Ik heb wel eens een late dienst en dan 1 vrij en dan een dagdienst.

Sorry, not ik het nog een keer lees, snap ik het. Het was nog vroeg 😂
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
18-01-2021 12:45
Ik loop al jaren tegen hetzelfde aan.
Ik werk ongeveer 80-90 procent late diensten van 14.30 tot 23.00. Ben dan rond 23.45 thuis, wil dan nog wat eten en heb echt best wat tijd nodig om te ontspannen na werk en mijn hoofd te legen.
Dus voordat ik op bed lig is het al snel 2-3 uur in de nacht.
Als ik dan een dagdienst heb kan ik ook niet in slaap komen helaas.
Ik heb jaren gelden dit maar geaccepteerd, want ik weet niet hoe ik dit zou moeten oplossen.
Ik maak me niet meer druk als ik wakker lig in bed en de wekker gaat om 6.00, want dan slaap je al helemaal niet meer en levert alleen maar stress op.
Ik denk dan maar 'dan ben je moe vandaag en slaap je vannacht in elk geval lekker'.
Zo lang ik bezig ben blijf ik wel wakker, dus op werk is dat geen probleem.
Na werk doe ik dan bijvoorbeeld gelijk de boodschappen, ga thuis gelijk douchen en begin dan zo'n beetje met het eten.
Even eten, opruimen en koffie. Dan is het alweer 20.00 of later. Dan hou ik mezelf nog een paar uur wakker door iets te gaan doen thuis. Niet op de bank gaan zitten, want dan krijg je enorme wegtrekkers :-D
Dingen als slaappillen zou ik liever niet aan beginnen, want dan is het einde zoek als je onregelmatig werkt.

Dat is het hem nou juist. Ik lig op de klok. En voel mij de volgende dag best brak na een gebroken nacht. Dit accepteren vind ik heel erg lastig. Voor een keer is dit niet erg maar zo is het niet echt vol te houden. Ook omdat ik fibromyalgie heb.

Ik werk op het moment best veel. (Eigelijk al vanaf sept) Terwijl ik een contract heb van 12 tot 16 uur. Ik zit bijv. deze maand nu al op 40 uur meer dan mijn contract uren. Ik moest nog wat uren in halen omdat ik in de min stond maar nu dus ver in de plus uren. En nog word ik steeds gevraagd om extra te werken. Heb ook continu het gevoel dat ik “AAN” moet staan zeg maar.

Dus nu maar heel duidelijk mijn grens aan gegeven bij mijn leidinggevende. Nu maar hopen dat er ook geluisterd word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven