Gezondheid alle pijlers

Lage buikpijn na menstruatie

21-01-2021 08:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een tijd geleden gestopt met de pil (om te kijken of alles nog werkt) en ik heb nu al een aantal menstruaties gehad. Gelukkig verloopt dat allemaal goed.
Nu merk ik sinds 2 menstruaties dat ik na de menstruatie lage buikpijn heb. Dit heb ik niet tijdens de menstruatie dan heb ik behalve een beetje hoofdpijn nergens last van (gelukkig).
De buikpijn zit echt laag en voelt als een soort spierpijn en met wandelen heb ik er ook last van. Ik kan niet echt plaatsen waar dit van dan kan komen. Herkennen jullie dit?
Ik wil nog niet direct naar de huisarts want wellicht hoort het bij het ontpillen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat en bij mij is het ovulatie pijn, 3 weken cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
21-01-2021 08:42
Ik heb dat en bij mij is het ovulatie pijn, 3 weken cyclus.
Dit heb ik al een aantal keer ervaren maar dat is bij mij echt pas 2 weken na de menstruatie en duurt vaak maar 1 dag. Deze buikpijn houdt helaas wel een paar dagen aan.
Alle reacties Link kopieren
Gekke vraag, maar gebruik je tampons of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
21-01-2021 09:43
Gekke vraag, maar gebruik je tampons of zoiets?
Geen gekke vraag maar ik gebruik maandverband
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel iets van wat je schrijft. Ben ook recent gestopt met de pil en had lamg last van een soort “zware” onderbuik. Beetje het gevoel alsof er een opgeblazen ballonnetje in zat ofzo :S Nu voor het eerst natuurlijk ongesteld geworden dus ben benieuwd of dat gevoel nu is verdwenen. Tijdens mn menstruatie was het iig weg.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ook al lang met de pil gestopt en net hetzelfde gehad een hele tijd. Heb je ook last van irritatie en jeuk intiem?
Zo heb ik een hele tijd schimmelinfecties opgelopen na de menstruatie die leken te beginnen met deze buikpijn. Momenteel lijkt dit beter. * klopt af *, maar ik heb momenteel wel weer last van een soort irritatie met af en toe erge jeuk nadien en het ziet ook wat rood. Iets als net geen schimmelinfectie of zo...
Alle reacties Link kopieren
Hee ik heb geen last van irritatie en jeuk...
Ik ben net weer ongesteld geweest en heb wederom de klachten. Lage drukkende buikpijn, rugpijn en misselijk. De misselijkheid trekt in de loop van de dag wel weg...
Ik vind dit zo raar. Tijdens de ongesteldheid bijna nergens last van gehad.
Meer mensen die zich hierin herkennen?
Ik heb sinds ik een koperspiraal heb ook regelmatig last van pijn na de menstruatie. Gek genoeg niet tijdens de menstruatie. Dit houd meestal ook echt een paar dagen aan. Slikken van ibuprofen zorgt dat ik er niks meer van merk.
Alle reacties Link kopieren
is het net je blaas?
je menstuatie kan je blaas prikkelen
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt op wat ik tot begin deze week heb gehad. Pijn rechtsonder in m'n buik. Ben o.a. daarvoor ongeveer 4 weken geleden nog naar de huisarts gegaan. Blindedarm leek haar onwaarschijnlijk, het was een zeurderig gevoel. Advies: in de gaten blijven houden.

Ik heb er tot begin deze week last van gehad, de pijn werd ook wat erger. Ik wilde alweer een afspraak gaan maken maar opeens was het weg.

Ik kreeg het vóór m'n vorige menstruatie en het is nu vlak voor m'n volgende verdwenen. Raar, maar ik denk toch dat het met de cyclus te maken heeft.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven