Gezondheid alle pijlers

Bultjes/puistjes op billen

21-01-2021 20:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb al een tijdje last van puistjes op mijn billen. Soms heel veel, soms wat minder. Ben al naar de ha geweest en die zei dat het enige wat je ertegen kunt proberen antibiotica is, maar dat dat vaak niet eens werkt. Ik vroeg me af of andere mensen dit hebben of hebben gehad en wat zij ertegen hebben geprobeerd. Strakke broeken draag ik vaak, maar ook nu ik vooral thuis ben en niet meer zo vaak een strakke broek aan heb is het niet minder geworden. Bezwete onderbroek uit na sporten doe ik gelijk. Het doet verder niet echt pijn (heel soms als het een wat grotere is), maar het is vooral gewoon niet mooi. Heeft iemand ervaring/tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor ondergoed draag je? Ik denk dat een string niet helpend is bij dit probleem. Een wat grotere katoenen onderbroek, of misschien iets met nylon (want gladder) is denk ik een goed idee.
Zinkzalf helpt ook goed tegen puistjes.
Regelmatig een scrub onder de douche gebruiken en goed insmeren.
Alle reacties Link kopieren
Scrubben.
... high heels and a bad attitude
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als keratosis pilaris?
Miss kun je een huidtherapeut bellen om advies in te winnen over andere soort producten
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Exfolieren met een AHA, die van the Ordinary is goed en niet duur.
Daarna insmeren met een moisturizer, liefst zonder parfum etc.
Alle reacties Link kopieren
scrubben
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Steenpuistjes misschien. Daar is een cremepje tegen dat bacteriën doodt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Steenpuist
retrostar wijzigde dit bericht op 21-01-2021 22:02
22.34% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je overgewicht?
Eet je veel suiker?

Beide kunnen zorgen voor meer ontstekingen in je lijf.

Ga gezonder eten zou dan mijn advies zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat je huisarts wel eens gelijk kan hebben. Ik had hier jaren geleden ook last van. Meerdere smeerseltjes en soorten ondergoed geprobeerd. Pas na een antibioticakuur (die ik overigens voor iets anders kreeg) was het weg.
Zinkzalf helpt daar goed tegen idd.
Zoals bv sudocrem.
Ureumzalf kun je ook gebruiken.
Anti biotica werkt hier niet tegen
Alle reacties Link kopieren
Steranijs78 schreef:
21-01-2021 22:03
Zinkzalf helpt daar goed tegen idd.
Zoals bv sudocrem.
Ureumzalf kun je ook gebruiken.
Anti biotica werkt hier niet tegen
Dit is wel wat de huisarts adviseert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niet heel erg last van, maar bij mij heeft het dragen van katoenen ondergoed ipv synthetisch (nylon, polyester e.d.) wel wat geholpen
Alle reacties Link kopieren
Misschien deze proberen: Paulas choice 2% BHA Body Spot Exfoliant. Staan ook reviews op de site.
Betadine scrub, werkt antibacterieel
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook wel eens last. Bij mij zijn het alleen geen puistjes maar rode bultjes (soms zelfs best groot)
Nylon is wel een aanstichter en ook te lang zitten op bepaalde kunststof stoelen.
Ik moet wel de kanttekening plaatsen dat ik vrijwel geen last meer heb sinds ik heel erg op mijn voeding let.
Alle reacties Link kopieren
Backpack10 schreef:
21-01-2021 20:47
Wat voor ondergoed draag je? Ik denk dat een string niet helpend is bij dit probleem. Een wat grotere katoenen onderbroek, of misschien iets met nylon (want gladder) is denk ik een goed idee.
Zinkzalf helpt ook goed tegen puistjes.
Meestal katoenen onderbroeken. Ik draag ook weleens een string, maar de puisten zitten juist vooral op mijn billen en niet ertussen waar een string wel zit.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-01-2021 21:59
Steenpuistjes misschien. Daar is een cremepje tegen dat bacteriën doodt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Steenpuist
Ja ik denk wel dat dit het zou kunnen zijn. Misschien moet ik dan toch de antibiotica eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Betadinescrub

En kijk even naar je wasmiddel en wasverzachter.
Ik krijg meer last als ik mn sportbroek met mijn poederwasmiddel gewassen heb. Met vloeibaar heb ik minder last .
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Titanic40 schreef:
21-01-2021 22:01
Heb je overgewicht?
Eet je veel suiker?

Beide kunnen zorgen voor meer ontstekingen in je lijf.

Ga gezonder eten zou dan mijn advies zijn.
Nee geen overgewicht gelukkig, 66 kilo bij een lengte van 172cm :) Ben ook nog best wel jong, maar ik weet eigenlijk niet of dit iets is wat meer bij jongere of oudere mensen voorkomt. Suiker zou wel de boosdoener kunnen zijn, ook last van puistjes in mijn gezicht, dus daar zou ik wel beter op kunnen letten.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
21-01-2021 22:02
Ik ben bang dat je huisarts wel eens gelijk kan hebben. Ik had hier jaren geleden ook last van. Meerdere smeerseltjes en soorten ondergoed geprobeerd. Pas na een antibioticakuur (die ik overigens voor iets anders kreeg) was het weg.
Fijn om te horen dat het jou heeft geholpen! Ik ga het waarschijnlijk ook proberen en als het niet werkt, dan kijk ik dan wel verder.
Alle reacties Link kopieren
Maar zijn het bultjes of echt puistjes waar talg uitkomt?
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
21-01-2021 23:31
Maar zijn het bultjes of echt puistjes waar talg uitkomt?
Allebei lijkt het wel. Maar vooral waar talg uitkomt.
Ik zou gewoon voor die antibiotica gaan.
En/of eerst een tijdje met jodiumshampoo wassen.
Het klinkt alsof het bacterieel is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook. ik denk van string icm panties...bij mij helpt scrubben redelijk goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven