Gezondheid alle pijlers

Buikwandcorrectie

27-01-2021 14:47 39 berichten
Hoi,

Zijn er hier vrouwen die een buikwandcorrectie hebben ondergaan?

Mijn grootste vraag is: hoe lang duurt het voordat je weer echt kunt lopen etc.? Of lig je echt vier weken plat?

Liefs,
Alle reacties Link kopieren
Nee, je ligt niet 4 weken plat. Waar lees je dat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
27-01-2021 15:29
Nee, je ligt niet 4 weken plat. Waar lees je dat?
Ik heb te horen gekregen dat je vier tot zes weken niet mag tillen, en voornamelijk in bed ligt😅 en daardoor zie ik tegen de operatie op, gezien ik ondernemer ben en dus inkomen moet generen èn ik een kleine heb rondlopen.

Heb jij hier ervaring mee, en zo ja, zou je mij het e.e.a. erover willen vertellen? Want de eerste dagen lig je wel “plat” toch, of ook niet?
Alle reacties Link kopieren
4 weken plat? Nee hoor, ik ben in het buitenland geholpen en stond dag 2 al naast mn bed om over de gangen te lopen. Zoveel mogelijk lopen was het motto. Dag 5/6 liep ik rondom het hotel om boodschappen te doen en dag 10 vloog ik in mn eentje naar huis.
bergje65 wijzigde dit bericht op 01-02-2021 13:16
24.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je mag 6 weken niet tillen, en verder zo snel mogelijk mobiel worden, dus gewoon lopen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een buikwandcorrectie gehad. Ik heb gewacht tot de jongste in peuterbed lag en in kinderstoel zonder plankje zodat ze er zelf op kon klimmen. Zodat ik mij binnenshuis snel kon redden. Want de eerste 4 weken mocht ik niet tillen en niet bukken.

Ik ben een nachtje in de kliniek gebleven, de dag na operatie mocht ik naar huis. Toen een s stukje lopen naar de auto. En in huis de trap op en paar dagen van bed naar badkamer. Na een dag of 4 ging ik ook af en toe naar beneden, maar zitten op de bank ging niet (te laag) en eettafelstoel ook niet (te rechtop) maar zat dan op een tuinstoel die dan wat achterover stond.
Na een week ging ik buiten stukje lopen, eerst de straat door, daarna blokje om, elke dag wat opbouwen.
Na 2 weken begon ik met wat huishouden (wasje opvouwen als iemand wasmand op tafel zette en afstoffen, de lichtere dingen).
Na 4 weken ging ik weer halve dagen aan het werk (bureauwerk / administratie).
Alle reacties Link kopieren
sassie24 schreef:
27-01-2021 16:29
Ik heb een buikwandcorrectie gehad. Ik heb gewacht tot de jongste in peuterbed lag en in kinderstoel zonder plankje zodat ze er zelf op kon klimmen. Zodat ik mij binnenshuis snel kon redden. Want de eerste 4 weken mocht ik niet tillen en niet bukken.

Ik ben een nachtje in de kliniek gebleven, de dag na operatie mocht ik naar huis. Toen een s stukje lopen naar de auto. En in huis de trap op en paar dagen van bed naar badkamer. Na een dag of 4 ging ik ook af en toe naar beneden, maar zitten op de bank ging niet (te laag) en eettafelstoel ook niet (te rechtop) maar zat dan op een tuinstoel die dan wat achterover stond.
Na een week ging ik buiten stukje lopen, eerst de straat door, daarna blokje om, elke dag wat opbouwen.
Na 2 weken begon ik met wat huishouden (wasje opvouwen als iemand wasmand op tafel zette en afstoffen, de lichtere dingen).
Na 4 weken ging ik weer halve dagen aan het werk (bureauwerk / administratie).

Mocht je je ziek melden van je werkgever?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil topic niet overnemen, maar zijn jullie blij met het resultaat? Zouden jullie het weer doen?
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
27-01-2021 17:20
Ik wil topic niet overnemen, maar zijn jullie blij met het resultaat? Zouden jullie het weer doen?
Heel blij, ik een prachtige platte buik vanaf mn borsten tot beneden en een smalle taille.
Ik zou het direct weer doen.
Hoi,

Ook ik heb ervaring. Vier weken plat: zeker niet. Ik heb een drukke baan en was na 2 weken weer aan netwerk, gewoon weer hele dagen. Al weet ik wel dat ik een vlot herstel had.
Heb alleen de eerste 24 uur na de operatie in bed gelegen, daarna nog (2?) dagen thuis afwisselend in bed en in een stoel, daarna nog een paar dagen veel gezeten, maar afwisselend gelopen.
Ik vond het wel een flinke operatie, maar dat komt vooral door dat hele strakke gevoel in je buik en dat je dat in alle houdingen voelt. Ik heb in mijn leven meerdere grote operaties ondergaan, dus heb wel wat ervaring. Ik vond het een beetje vergelijkbaar met een keizersnede, maar dan met meer spierpijn en gelukkig zonder baby ;-)
Ik heb 3 kinderen, maar mijn jongste was 5, dus geen noodzaak om te tillen. Ze hebben rondom mijn operatie 2 nachten bij opa en oma gelogeerd zodat mijn man ook zijn handen vrij had.

Zou ik het weer doen: zeer zeker. Ik ben nog steeds elke dag dolblij. Had ik het maar jaren eerder gedaan. Ik had een grote buikspier diastase en een hangbuik waaronder soms smetplekken ontstonden als het warm was. Ik ben verder erg slank (65kilo en 1m74 lang). Daarnaast had ik flinke periodes met hevige rugpijn waarbij ik mij amper kon bewegen, terwijl ik sportief ben en hou van hardlopen.
Nu 3 jaar geleden deze operatie ondergaan en sindsdien nooit meer rugpijn gehad, en dat vind ik zo ontzettend fijn! De hangbuik is weg, ik pas weer alles en heb mijn hele garderobe vervangen. Nooit meer zorgen overmijn "dikke buik", nooit meer ongewenste zwangerschapsfelicitaties. Ik had "camouflage" truitjes en jurkjes, droeg shapewear, en nu allemaal niet meer nodig. Maar het gewoon lekker in mijn lijf zitten en nooit meer rugpijn vind ik echt het allergrootste kado. Nu loop ik volop hard en ben sinds een jaar gaan hockeyen, iets wat ik eerder niet had kunnen doen.
Claudia2010 schreef:
27-01-2021 17:18
Mocht je je ziek melden van je werkgever?
Ik heb mij niet ziek gemeld, maar voor de operatie 2 weken vakantie opgenomen. Mijn herstel ging heel vlot gelukkig, en dit is denk ik wel vaak krap....Maar op zich ging dit bij mij prima.
Claudia2010 schreef:
27-01-2021 17:20
Ik wil topic niet overnemen, maar zijn jullie blij met het resultaat? Zouden jullie het weer doen?
Mag wel hoor! Ha ha, is niet “mijn” topic. Vraag wat je wilt 🤗
Bergje65 schreef:
27-01-2021 16:28
4 weken plat? Nee hoor, ik ben in het buitenland geholpen en stond dag 2 al naast mn bed om over de gangen te lopen. Zoveel mogelijk lopen was het motto. Dag 5/6 liep rondom het hotel om boodschappen te doen en dag 10 vloog ik in mn eentje naar huis.
Wauw! Nice om te horen dat het zo snel ging bij jou.
bibi72 schreef:
27-01-2021 18:56
Hoi,

Ook ik heb ervaring. Vier weken plat: zeker niet. Ik heb een drukke baan en was na 2 weken weer aan netwerk, gewoon weer hele dagen. Al weet ik wel dat ik een vlot herstel had.
Heb alleen de eerste 24 uur na de operatie in bed gelegen, daarna nog (2?) dagen thuis afwisselend in bed en in een stoel, daarna nog een paar dagen veel gezeten, maar afwisselend gelopen.
Ik vond het wel een flinke operatie, maar dat komt vooral door dat hele strakke gevoel in je buik en dat je dat in alle houdingen voelt. Ik heb in mijn leven meerdere grote operaties ondergaan, dus heb wel wat ervaring. Ik vond het een beetje vergelijkbaar met een keizersnede, maar dan met meer spierpijn en gelukkig zonder baby ;-)
Ik heb 3 kinderen, maar mijn jongste was 5, dus geen noodzaak om te tillen. Ze hebben rondom mijn operatie 2 nachten bij opa en oma gelogeerd zodat mijn man ook zijn handen vrij had.

Zou ik het weer doen: zeer zeker. Ik ben nog steeds elke dag dolblij. Had ik het maar jaren eerder gedaan. Ik had een grote buikspier diastase en een hangbuik waaronder soms smetplekken ontstonden als het warm was. Ik ben verder erg slank (65kilo en 1m74 lang). Daarnaast had ik flinke periodes met hevige rugpijn waarbij ik mij amper kon bewegen, terwijl ik sportief ben en hou van hardlopen.
Nu 3 jaar geleden deze operatie ondergaan en sindsdien nooit meer rugpijn gehad, en dat vind ik zo ontzettend fijn! De hangbuik is weg, ik pas weer alles en heb mijn hele garderobe vervangen. Nooit meer zorgen overmijn "dikke buik", nooit meer ongewenste zwangerschapsfelicitaties. Ik had "camouflage" truitjes en jurkjes, droeg shapewear, en nu allemaal niet meer nodig. Maar het gewoon lekker in mijn lijf zitten en nooit meer rugpijn vind ik echt het allergrootste kado. Nu loop ik volop hard en ben sinds een jaar gaan hockeyen, iets wat ik eerder niet had kunnen doen.
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie, ik heb hier echt veel aan!

Is het zo dat je na je buikwandcorrectie ook voor altijd op je eten moet letten, of blijft het daar plat, en àls je aankomt gaat het elders naar het lichaam?


Ik heb wel een zoontje van 16 maanden, die dus nog wel getilt moet worden, in/uit eetstoel en bedje.. daar zit ik dus heel erg mee. Anderzijds is zijn vader er om te helpen en gelukkig mijn ouders die klaar staan.

Ik heb een keizersnede gehad en hierdoor inmense buikpijn aan over gehouden, het plan is een zenuw behandelen die in de knoop zit en dan er achter aan neemt een collega het over voor de BWC.

Ergens heb ik er onwijs veel zin in. Loop al vanaf mijn zwangerschap in leggings of een maillot met jurkjes, de laatste keer dat ik een jeans droeg is twee jaar geleden. Ben alleen angstig omdat het idd ook door de arts wordt vergeleken met een keizersnede en ik daar dus een trauma aan over heb gehouden van de pijn die het er na gaf, ook zou ik in de toekomst nog een kindje willen en ik vraag mij af wat dit dan met mijn buik eventueel gaat doen.
Bergje65 schreef:
27-01-2021 18:36
Heel blij, ik een prachtige platte buik vanaf mn borsten tot beneden en een smalle taille.
Ik zou het direct weer doen.
Wauw... klinkt zò goed😍 hoe lang geleden was dit? En werd dit vergoed ook of zelf bekostigd?
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
27-01-2021 20:09
En werd dit vergoed ook of zelf bekostigd?

Dat ligt aan je (aanvullende) verzekering en de reden waarom je het wil doen. Je hebt kans dat er foto’s opgestuurd moeten worden en/of je naar de medisch adviseur van de verzekering moet voor beoordeling.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
27-01-2021 20:09
Wauw... klinkt zò goed😍 hoe lang geleden was dit? En werd dit vergoed ook of zelf bekostigd?
2019. De ingreep wordt in zeldzame gevallen vergoed. Alleen als je buik enorm overhangt waardoor er smetplekken ontstaan.
Ik heb een BWC gehad met 360 graden liposuctie. Heb het laten doen in Istanbul. De resultaten zijn super door modernere technieken. Vooral wat betreft het maken van mooie navels zijn het kunstenaars.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
27-01-2021 20:28
Dat ligt aan je (aanvullende) verzekering en de reden waarom je het wil doen. Je hebt kans dat er foto’s opgestuurd moeten worden en/of je naar de medisch adviseur van de verzekering moet voor beoordeling.
Dit klinkt eenvoudiger dan het in werkelijkheid is hoor.
Sowieso klopt het njet wat je zegt over de aanvullende verzekering. Een buikwandcorrectie vergoeden ze uit de basisverzekering. Deze vergoeding krijgt je als er sprake is van een verminking, bijvoorbeeld als gevolg van brandwonden of als er sprake is van een ernstige functiebeperking, (onbehandelbare smetten in huidplooien of ernstige bewegingsbeperking).

Ik ben er zo lang mee bezig geweest dat ik er het eea van weet.
himalaya schreef:
27-01-2021 20:28
Dat ligt aan je (aanvullende) verzekering en de reden waarom je het wil doen. Je hebt kans dat er foto’s opgestuurd moeten worden en/of je naar de medisch adviseur van de verzekering moet voor beoordeling.
Bij mij wordt het dus vergoed is mij al verteld door de arts. Dit komt omdat ik niet kan sporten en ben aangekomen vanwege dat ik ontzettend vaak buikpijn heb sinds mijn keizersnede.. er wordt dus een zenuw “ontknoopt” en daarna meteen er achteraan de correctie.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft het laten doen omdat haar buikwand enorm was uitgerekt na haar zwangerschappen. Het was echt schrikken hoe heftig dat erin hakte. De eerste week kon ze alleen maar kleine stukjes strompelen. Na een week of twee een stukje lopen, maar opstaan, bukken etc heel moeizaam. Ze heeft de volledige zes weken nodig gehad om te herstellen en ging ook toen pas weer aan het werk. Nu twee jaar later is ze gewoon weer op haar oude (te zware) gewicht, maar dan zonder slappe buikwand. Geen platte buik, wel platter dan het was, en smalle taille dus.
Bergje65 schreef:
27-01-2021 20:33
2019. De ingreep wordt in zeldzame gevallen vergoed. Alleen als je buik enorm overhangt waardoor er smetplekken ontstaan.
Ik heb een BWC gehad met 360 graden liposuctie. Heb het laten doen in Istanbul. De resultaten zijn super door modernere technieken. Vooral wat betreft het maken van mooie navels zijn het kunstenaars.
Klinkt echt alsof je er heel blij mee bent, zo fijn! Mijne wordt vergoed omdat ik ook medisch behandeld zal worden... dus een groot geluk bij een “ongeluk”! Ik weet namelijk dat het rond de €7.000,- kost, dus dat is natuurlijk super dat ik het niet zelf zal betalen. Hopelijk zijn ze hier in NL ook net zo goed.

Let je sindsdien op wat je eet?
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
27-01-2021 20:08
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie, ik heb hier echt veel aan!

Is het zo dat je na je buikwandcorrectie ook voor altijd op je eten moet letten, of blijft het daar plat, en àls je aankomt gaat het elders naar het lichaam?


Ik heb wel een zoontje van 16 maanden, die dus nog wel getilt moet worden, in/uit eetstoel en bedje.. daar zit ik dus heel erg mee. Anderzijds is zijn vader er om te helpen en gelukkig mijn ouders die klaar staan.

Ik heb een keizersnede gehad en hierdoor inmense buikpijn aan over gehouden, het plan is een zenuw behandelen die in de knoop zit en dan er achter aan neemt een collega het over voor de BWC.

Ergens heb ik er onwijs veel zin in. Loop al vanaf mijn zwangerschap in leggings of een maillot met jurkjes, de laatste keer dat ik een jeans droeg is twee jaar geleden. Ben alleen angstig omdat het idd ook door de arts wordt vergeleken met een keizersnede en ik daar dus een trauma aan over heb gehouden van de pijn die het er na gaf, ook zou ik in de toekomst nog een kindje willen en ik vraag mij af wat dit dan met mijn buik eventueel gaat doen.
Je moet inderdaad niet ongegeneerd gaan eten. De vetcellen worden weggehaald dus je zult niet snel weer een buik krijgen. Ik heb iets bredere heupen en billen gekregen maar dat is niet erg. Bedenk wel dat je het mooiste effect krijgt als je ook een liposuctie laat doen.
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
27-01-2021 20:44
Klinkt echt alsof je er heel blij mee bent, zo fijn! Mijne wordt vergoed omdat ik ook medisch behandeld zal worden... dus een groot geluk bij een “ongeluk”! Ik weet namelijk dat het rond de €7.000,- kost, dus dat is natuurlijk super dat ik het niet zelf zal betalen. Hopelijk zijn ze hier in NL ook net zo goed.

Let je sindsdien op wat je eet?
Tuurlijk zijn de resultaten hier ook goed! En als jij een medische indicatie hebt, zul je al helemaal blij zijn met het resultaat omdat het verschil enorm zal gaan zin. Ik ben zelf slank maar had alleen een buik, die niet bij mn lichaam paste. Door de overgang had ik ook geen taille meer.

Ben je veel afgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Als je nog een keer zwanger wil worden dan zou ik het nu nog niet doen. Ik wilde het al vanaf 2003 (na 65 kilo afgevallen te zijn) maar wilde eerst klaar zijn met kinderen.
Ik vond de eerste week erg zwaar. Vooral gaan zitten en dan weer opstaan was pijnlijk. De jongste is een week bij mijn ouders gaan logeren, daar was ik achteraf erg blij mee.

Ik heb vantevoren overleg gehad met mijn werkgever. Omdat ik ook medische klachten had van mijn buik vond hij het prima dat ik de ziektewet in ging. Als het alleen cosmetisch was geweest dan had ik ook deels vakantie moeten opnemen.

Qua vergoeding zou ik nog even goed informeren. Voor een operatie dient het ziekenhuis een 'dbc code' in bij de zorgverzekering dus als ze 2 verschillende dbc codes indienen dan kan het zijn dan ze alleen het deel qua zenuwpijn vergoeden en de buikwandcorrectie niet, dat ze daar moeilijk over gaan doen. Een buikwandcorrectie krijg je namelijk alleen vergoed bij erge medische klachten.
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
27-01-2021 20:41
Bij mij wordt het dus vergoed is mij al verteld door de arts. Dit komt omdat ik niet kan sporten en ben aangekomen vanwege dat ik ontzettend vaak buikpijn heb sinds mijn keizersnede.. er wordt dus een zenuw “ontknoopt” en daarna meteen er achteraan de correctie.

Je arts beslist niet over de vergoeding, maar je verzekering. Hij/zij kan wel vinden dat het medisch noodzakelijk is, maar je verzekering kan daar anders over denken. Informeer dus vooraf naar, zodat je niet achteraf voor onaangename verrassingen komt te staan.
himalaya wijzigde dit bericht op 27-01-2021 22:09
19.65% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven