Gezondheid alle pijlers

Verschrikkelijke jeuk!!

22-02-2021 19:04 35 berichten
Hoi,
Ik slik sindskort medicatie die als bijwerking in het begin huiduitslag kan geven; als het goed is gaat dit vanzelf weer over.
Nu heb ik dus bultjes op mijn armen die ENORM jeuken en ook mijn oorlellen jeuken niet normaal.
Wat kan verlichting bieden??
Ik krabbel niet maar dat vergt er al mijn zelfbeheersing, wat is dit kut zeg....
talkpoeder
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg! Weet je zeker dat dit een bijwerking is en geen allergische reactie?

Het enige wat ik kan verzinnen is menthol-gel/zalf. Maar of dat echt iets uithaalt..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens antihistaminezalf voorgeschreven gekregen. Hielp wel wat.

Misschien kun je de HAP bellen voor overleg?
Ik wilde op een gegeven moment mijn huid te lijf met schuurpapier..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Lidocaine lanette zalf geeft verlichting bij jeuk en is gewoon bij de apotheek te halen.
Ik vind het wat overdreven om de HAP te bellen mss?
Ik heb overlegt met mijn behandelaar en zij zegt dat ik wel door moet gaan met slikken.
Ik heb hier eigenlijk alleen daro zinkzalf.
Sowieso bel ik morgen gelijk de ha.

Of zouden jullie wel de hap bellen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt koelen enigszins tegen jeuk.
Talkpoeder heb ik helaas niet, wel zulk soort poeder maar dan voor je haar, voor volume. Is wel een soort talkpoeder, zal ik dat proberen?
Alle reacties Link kopieren
Mentolgel. Bij iedere drogist verkrijgbaar.

Hielp bij mij erg goed bij jeuk van de eikenprocessierups.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen voor advies, misschien kun je wat ophalen bij de dienstapotheek. Jeuk is gekmakend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik bel even de hap dan toch maar.
Alle reacties Link kopieren
Mentholgel werkt echt!
Wel belangrijk dat je geen open plekken hebt want dan is het geen goed idee.
En niet krabben maar wrijven...
Ik heb dat niet in huis en woon in een klein dorp.
Heb je koelelementen of een zak erwten ofzo in de vriezer liggen? Koelen kan verlichting geven. Niet direct op de blote huid doen maar met een theedoek oid ertussen.
Alle reacties Link kopieren
Nestosyl smeren?

Dat kreeg ik in het weekend ooit van de apotheek met het dringende verzoek om naar de dermatoloog te gaan.

Ik bleek galbulten te hebben, van mijn tenen tot mijn hals. Een allergische reactie op iets, vermoedelijk geitensmeerkaas, maar dat heb ik niet meer durven uitproberen.

Sterkte met het niet-krabben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
22-02-2021 19:18
Ik vind het wat overdreven om de HAP te bellen mss?
Ik heb overlegt met mijn behandelaar en zij zegt dat ik wel door moet gaan met slikken.
Ik heb hier eigenlijk alleen daro zinkzalf.
Sowieso bel ik morgen gelijk de ha.

Of zouden jullie wel de hap bellen?
Ik zou sowieso morgenochtend vragen of je antihistamine mag slikken samen met je medicatie.
Bepanthem eczeemcreme helpt mij goed bij jeuk, dat hebben ze bij sommige AH’s en bij de drogist
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even de HAP bellen, als het een allergische reactie is is dat echt niet overdreven.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Dampo, Vicks vaporub, tijgerbalsem, dat zijn allemaal dingen met mentol. Vaak zit het ook in talkpoeder als extra toevoeging. Ook fantastisch tegen jeuk van muggenbulten.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
22-02-2021 19:25
Ik bel even de hap dan toch maar.
En,,?
Alle reacties Link kopieren
VSM Cardiflor hielp bij mij bij de enorme jeuk van wintertenen. En iets uit de vriezer tegenaan houden of antihistamine.
Alle reacties Link kopieren
Ooit werd ik gek van de jeuk na mijn bevalling. De huid op mijn buik was helemaal opgezwollen en rood, ook een soort allergische reactie op iets.
Enige dat toen hielp was met een koud blik limonadesiroop over mijn buik rollen. Dus elke keer stonden er weer nieuwe blikken in de koelkast of in de vriezer.

Ons kind heeft erg last van jeuk bij de lentezon, inclusief uitslag. Die geef ik altijd een koude natte theedoek. Dat helpt goed. En die ook elke keer weer opnieuw koud en nat maken.
Alle reacties Link kopieren
Als je tot morgen kunt wachten - Kidsclin heeft waterpokkenschuim, dat koelt ook flink. Moet ook heel fijn zijn.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even met de huisarts overleggen. Bij mij helpt een Prevalin tabletje, maar die mag je misschien niet innemen met je medicatie. De huisarts weet ook het beste welke zalf je eventueel kunt gebruiken. Ik heb regelmatig jeuk als allergische reactie, maar de standaard dingetjes die mensen meestal in huis hebben, werken bij mij dan echt niet. Dat is dan echt antihistamine met daarbij nog iets van hormoonzalf. Even vragen dus.
Nou ik ben naar de apo in het ziekenhuis geweest, heb nu koelzalf en pilletjes.
Ik hoop dat het helpt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven