Gezondheid alle pijlers

Kan ik morgen nog bloed prikken?

23-02-2021 00:06 22 berichten
Ik moet morgenochtend bloed laten prikken om mijn nortilenspiegel te kunnen bepalen, ik slaap nu niet thuis en ik kon vanwege de avondklok niet meer naar huis om mijn medicatie te nemen waardoor ik vanavond dus niet mijn pillen heb kunnen innemen. Ik moet vanaf 11 uur nuchter zijn, maar ik vraag me af of ik morgen nog wel bloed kan laten prikken als ik nu mijn pillen niet heb ingenomen en ik maak me er best wel zorgen om. Ik ben ook mijn rustgevers vergeten dus nu enorme paniek vandaar mijn berichtje en vraag hier. Ik hoop niet dat ik iets verkeerds doe hiermee, ik weet dat ik de huisartsenpost kan bellen of morgen aan de bloedprikster kan vragen maar dat durf ik allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee
ik geef mn bek ook maar een douw
Het kan, maar zinvol zal het niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geen paniek, geen halsmisdaad. Je bent zeker de eerste niet die door omstandigheden niet kan prikken. Je bent gewoon een mens he, en die vergeten wel eens wat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ik weet dat ik de huisartsenpost kan bellen of morgen aan de bloedprikster kan vragen maar dat durf ik allemaal niet.

Ik ant? Bang dat ze je middels voodoo via de telefoon vermoorden?

En hoe erg is het als je niet morgen maar overmorgen bloed laat prikken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
of morgen aan de bloedprikster kan vragen maar dat durf ik allemaal niet.

Huh? Dat lijkt me toch echt een veel betere optie dan tijd en geld verdoen. Gewoon morgenochtend meteen even bellen. Desnoods laat je je vriend bellen.
Doe morgen gelijk een gevuld pillendoosje in je tas.
Bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik ga morgenochtend de afspraak verzetten en ik ga mezelf voor nu even proberen af te leiden.
First of all: haal diep adem en rustig aan! Er is geen man overboord als je spiegel niet bepaald kan worden, dat kan gewoon een dag of een paar dagen opgeschoven worden.

Ten tweede: wanneer is je laatste dosis notrilen geweest? Want voor spiegelbepaling van Notrilen geldt geloof ik best een lange tijd, kan zelfs 24 uur na de laatste dosis als het goed is.

Vervelend dat je je rustgevers (slik je benzo’s?) bent vergeten. Bedenk je dat ook dat geen kwaad kan, maar wel even vervelend is. Maar ook zonder rustgevers kom je uiteindelijk de nacht door. En dan morgen weer verder kijken.
anoniem_382263 wijzigde dit bericht op 23-02-2021 00:22
0.68% gewijzigd
Dan laat je voor de zekerheid toch overmorgen bloedprikken? Of heb je morgen ook meteen een afspraak staan om de resultaten te bespreken met een arts?
Eens met bovenstaande reacties: gewoon eerlijk vertellen.

En voor de volgende keer: je mag tijdens de avondklok heus naar huis om je medicatie te halen, daarvoor geldt een uitzondering. Sterker: voor mensen met psychische klachten is het zelfs toegestaan een ommetje buiten te maken als ze dat nodig hebben.
Tiana_76 schreef:
23-02-2021 00:50
Eens met bovenstaande reacties: gewoon eerlijk vertellen.

En voor de volgende keer: je mag tijdens de avondklok heus naar huis om je medicatie te halen, daarvoor geldt een uitzondering. Sterker: voor mensen met psychische klachten is het zelfs toegestaan een ommetje buiten te maken als ze dat nodig hebben.
Echt? En mag je dan ook met iemand lopen?
Alle reacties Link kopieren
Voor volgende keer; pillen bij je vriend neerleggen of in je handtas doen.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
23-02-2021 00:50
Eens met bovenstaande reacties: gewoon eerlijk vertellen.

En voor de volgende keer: je mag tijdens de avondklok heus naar huis om je medicatie te halen, daarvoor geldt een uitzondering. Sterker: voor mensen met psychische klachten is het zelfs toegestaan een ommetje buiten te maken als ze dat nodig hebben.

Hoe kom je daar bij?
OohBoy schreef:
23-02-2021 07:47
Hoe kom je daar bij?

Heb ik ook gelezen. Voor mensen met psychische klachten geldt een uitzondering, weet alleen niet meer waar.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -avondklok
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
23-02-2021 07:47
Hoe kom je daar bij?
Dat klopt hoor. Mensen met psychische problemen mogen inderdaad naar buiten. En wat medicijnen betreft als het echt nodig is en iemand niet zonder ln gaan ze echt niet moeilijk doen
Alles gebeurd met een reden
Merys schreef:
23-02-2021 07:52
Heb ik ook gelezen. Voor mensen met psychische klachten geldt een uitzondering, weet alleen niet meer waar.
Alleen bij PTSS of een angststoornis. Met bewijsstukken. Dat is wel even een nuance.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja das vervelend inderdaad hopelijk heb je het wel los kunnen laten.
Het heeft inderdaad geen zin om te bloedprikken voor spiegelbepaling als je de medicatie niet op de juiste tijd hebt ingenomen.
Je krijgt dan een verstoort bloedbeeld en dat kan best heftige gevolgen hebben voor je medicatie. Verstandig dus om het te verzetten.

En zoals anderen al zeggen: Zoiets kan gebeuren, geen reden voor paniek maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Palmbomen-zijn-cool schreef:
23-02-2021 08:11
Alleen bij PTSS of een angststoornis. Met bewijsstukken. Dat is wel even een nuance.

Lees het linkje maar even wat ik plaatste ;)
Alle reacties Link kopieren
mntjee schreef:
23-02-2021 08:11
Dat klopt hoor. Mensen met psychische problemen mogen inderdaad naar buiten. En wat medicijnen betreft als het echt nodig is en iemand niet zonder ln gaan ze echt niet moeilijk doen

Ja hallo, in psychische NOOD en wanneer de (eigen) veiligheid in gevaar is. Dat is nogal even een nuance hè.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
23-02-2021 08:11
Alleen bij PTSS of een angststoornis. Met bewijsstukken. Dat is wel even een nuance.
En als je iemand of jezelf wat aan gaat doen. Dus eigenlijk mag je niet naar buiten, tenzij strikt noodzakelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven