Gezondheid alle pijlers

Weinig tot geen bloedverlies stopweek pil

04-03-2021 20:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al 20 jaar de pil en heb dit nooit eerder gehad. Ik heb zaterdag mijn laatste pil geslikt en verlies amper bloed. Eigenlijk alleen bij het afvegen een beetje. Normaal is het bloedverlies echt heel veel meer. Herkent iemand dit? Ik kan niet zwanger zijn trouwens ;)
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, dit herken ik ook. Ik heb 10 jaar de pil geslikt, in de loop van de jaren werd ik ook amper nog ongesteld eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Yep slik de pil nu 9 jaar en ook amper ongesteld. Meestal duurt het 3 dagen, waarvan alleen op dag 1 er ‘echt’ bloed aanwezig is. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
En sinds ik een spiraal heb ben ik nog minder ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
Aanloop naar de overgang...gefeliciteerd 🤑
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
04-03-2021 21:07
Aanloop naar de overgang...gefeliciteerd 🤑
Dat mag ik toch niet hopen, ik ben nog geen 30 :proud:
Alle reacties Link kopieren
T is toch maar n 'nep' bloeding je kan net zo goed de pil continue slikken tot je een doorbraakbloeding krijgt. Dan n week stoppen en weer doorrr.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
...
apatura wijzigde dit bericht op 04-03-2021 23:54
Reden: 1x is genoeg
97.33% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier nog één. Goed teken volgens mijn gynaecoloog. De pil maakt mijn baarmoederslijmvlies heel dun, dus doet goed zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik de pil al 100jaar en heb dat ook in periodes.
Blauwetrui schreef:
04-03-2021 21:23
Dat mag ik toch niet hopen, ik ben nog geen 30 :proud:
Maar dan kan je toch niet 20 jaar de pill slikken?
Alle reacties Link kopieren
Ze slikt 'm dan ook 10 jaar, niet 20.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ieder jaar een paar keer. Voor de zekerheid toch een test gedaan en de maand daarna was er weer wat meer bloedverlies.
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
05-03-2021 08:34
Maar dan kan je toch niet 20 jaar de pill slikken?
Dat kan ook niet, ik slikte hem 10 jaar. Iemand anders in dit topic schreef dat ze hem 20 jaar slikt.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ok dan zal er wel niks aan de hand zijn verder. Toen ik op Google ging zoeken kwam ik als 1e hit eierstokkanker tegen dus meteen ongerust natuurlijk... ga morgen voor de zekerheid naar de huisarts omdat ik vorig jaar steeds doorbraakbloedingen en bloeding na seks had. Nu ineens geen bloeding vond ik heel vreemd. Als het nou heel langzaam minder werd maar het contrast met de vorige stopweek was wel heel groot.
Ik ben 39 dus voor de overgang is het denk ik nog wat vroeg? Daarbij lijkt het mij dat dat ook niet zo abrupt is? Van heel veel bloedverlies de stopweek ervoor naar ineens vrijwel niks?
Alle reacties Link kopieren
Ga niet googlen!! Oké, nu al te laat maar voor de volgende keer dan.

Dat heb ik ook gedaan bij mijn klachten (in een andere categorie) en dan komen ook de meest ellendige verhalen je tegemoet. Niet fijn, en dat druk ik nog zachtjes uit.

Leeftijd zegt niets over eventuele overgang, ik ken iemand die op mijn leeftijd nu ook in de vervroegde overgang kwam.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
21-03-2021 18:23
Ga niet googlen!! Oké, nu al te laat maar voor de volgende keer dan.

Dat heb ik ook gedaan bij mijn klachten (in een andere categorie) en dan komen ook de meest ellendige verhalen je tegemoet. Niet fijn, en dat druk ik nog zachtjes uit.

Leeftijd zegt niets over eventuele overgang, ik ken iemand die op mijn leeftijd nu ook in de vervroegde overgang kwam.
Ja ook dom want ik weet hoe gevoelig ik daarvoor ben.. morgen huisarts maar even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
misz81 schreef:
21-03-2021 18:36
Ja ook dom want ik weet hoe gevoelig ik daarvoor ben.. morgen huisarts maar even afwachten.
Nou ja niet dom, maar slim is het ook weer niet. Alhoewel ik je begrijp want toen ik vage klachten had ging ik ook op google zoeken.. En mijn diagnose stond er wel tussen maar ook heel veel andere diagnoses die het gelukkig niet bleken te zijn. Dus ik snap je hoor :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was dat ook zo. Inmiddels gestopt met de pil, maar ook mijn normale menstruatie is een stuk minder hevig geworden. Bijna geen buikpijn meer en (voor mijn doen) weinig bloedverlies.
Heb daar wel eens met de HA over gesproken toen het ter sprake kwam, en zij gaf aan dat hevigheid van menstruaties sowieso verandert door de jaren heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven