Gezondheid alle pijlers

Bruine/bloederige afscheiding

08-04-2021 08:07 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb vanaf vorige week dinsdag ( 30 maart) iedere dag last van bruine afscheiding met soms wat meer bloed erbij.
Sinds september 2020 ben ik gestopt met de pil en had meteen een goede cyclus. Nu dus al dik een week de bruine afscheiding. Volgens de app zou ik vandaag/morgen ongesteld moeten worden. Ik heb dit nooit eerder zo gehad en vraag me af of jullie het herkennen?
Ik wil niet meteen naar de HA rennen hiervoor.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Of je maakt een iets minder gore titel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Volgens de app? Wow... o_o
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
08-04-2021 08:17
Volgens de app? Wow... o_o
Waarom is dat zo raar?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch naar de huisarts gaan, dit lijkt niet oké.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-04-2021 08:10
Of je maakt een iets minder gore titel.
Stel je niet aan zeg.

TO, wacht even af of je vandaag/morgen/overmorgen nog ongesteld wordt. Wanneer dat niet gebeurt kan je altijd nog naar de huisarts.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Ik moet volgens de app 😬 vandaag ook ongesteld worden. Afscheiding met kleurtjes heb ik nog nooit gehad, dus kan je niet helpen. Ik vind de topic titel niet goor maar gewoon het probleem omschrijvend. Hoop dat je wat gaat hebben aan de komende reacties en niet alleen oude zeikwijven gaan reageren :-D
Alle reacties Link kopieren
Bruine afscheiding is vaak omdat er oud bloed doorheen zit. Ik had het eerste anderhalf jaar na de pik echt vreemde cyclussen en ook dit soort dingen. Maar bel gewoon even de huisarts voor advies.
Alle reacties Link kopieren
boontje89 schreef:
08-04-2021 08:27
Bruine afscheiding is vaak omdat er oud bloed doorheen zit. Ik had het eerste anderhalf jaar na de pik echt vreemde cyclussen en ook dit soort dingen. Maar bel gewoon even de huisarts voor advies.
Goede typo :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat de eerste 3 cycli na t stoppen met hormonale a.c. geen indicatie zijn voor je eigen cyclus. Je bent wel weer vruchtbaar maar het wordt nog beinvloed door de pil.

Ik zou t even aankijken en evt maandag de huisarts even vragen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is dit normaal. Ik heb altijd 1 of 2 dagen voor ik ongesteld word bruinverlies of afscheiding met wat oud bloed, maar ook nieuw bloed er doorheen.

Ook is mijn ervaring dat je cyclus zich echt niet altijd hetzelfde gedraagt. Sowieso is het bij mij nu heel anders dan toen ik 18 was en ook kan het soms ook nog wel eens een maandje wat anders verlopen.

Maar je kunt natuurlijk altijd even de huisarts bellen als je je zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Als je bezig bent zwanger te worden kan het ook met innestelen te maken hebben.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit 1 keer gehad. Na een week toch maar eens een zwangerschapstest gedaan, die enorm positief bleek haha.
Alle reacties Link kopieren
Zit je in de overgangsleeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit altijd 1/2 dagen voor ik menstrueer. Nu al bijna 3 jaar met de pil gestopt en ik herken m’n menstruatie er nog steeds aan. Soms meer, soms minder. Als het niet doorzet, zou ik toch even óf een test doen óf de huisarts bellen. Gewoon, voor je eigen gemoedsrust.
Alle reacties Link kopieren
je wil graag zwanger worden?

en zou je dat kunnen zijn? seks zonder condoom?
Alle reacties Link kopieren
Dat is bij mij normaal 3/4 dagen voor ik ongesteld moet worden, zowel met als zonder pil.
Waarom gebruik je een app? Wil je zwanger worden?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-04-2021 08:10
Of je maakt een iets minder gore titel.
Wat stel jij je aan zeg.... zelf nooit last van bruine of bloederige afscheiding zeker?

On topic, je zou je menstruatie even af kunnen wachten maar als je je zorgen maakt dan zou ik een afspraak maken met de huisarts of op z’n minst even een belletje plegen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
08-04-2021 08:57
Goede typo :hihi:
:rofl:
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Hee bedankt allemaal voor de reacties. Ik moest toevallig de HA bellen voor iets anders en heb met meteen even gevraagd. Ze gaf aan wacht even je menstruatie af. Mocht ik dit na mijn menstruatie nog hebben dan even een afspraak maken. Ze vond het wel wat lang duren (10 dagen). Ben vorig jaar 30 geworden dus heb vorig jaar uitstrijkje laten maken, die was prima.
Nog geen kinderwens dus seks met condoom.
Ik houd de app bij omdat ik graag wil bijhouden hoe mijn cyclus is.
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
08-04-2021 10:17
Dat is bij mij normaal 3/4 dagen voor ik ongesteld moet worden, zowel met als zonder pil.
Waarom gebruik je een app? Wil je zwanger worden?

Hoeft niet perse toch? Ik wil niet zwanger worden maar heb ook een app. Heb een sporthorloge en die houdt ook mn cyclus bij. Handig hoor. Kijk vaak even op welke dag ik zit en wanneer ik ongesteld moet worden. Vind ik wel handig om te weten. Maar zit verder niks achter dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven