Gezondheid alle pijlers

Oren uitspuiten peuter ervaringen.

13-04-2021 21:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.
morgen worden de oren van onze dochter ( 3,5 ) uitgespoten. Het viel ons al enige tijd op dat ze vaak : wat ? zei als we wat aan haar vroegen oid . Bij controleren bleek er idd een grote prop in haar oor te zitten ,uiteraard meteen gestart met druppelen.

nu vroeg ik mij af of er hier meer ouders zijn die dit hebben laten doen bij hun kinderen op jonge leeftijd en hoe ging dit ? Ik maak me al snel zorgen met het oog op dat er iets beschadigd kan worden bij kinderen van deze leeftijd .

hopelijk zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben !
Alle reacties Link kopieren
ik zou me bij mijn jongste vooral zorgen hebben gemaakt over de schade die zij toegebracht zou hebben aan artsen en apparatuur als iemand haar oren wilde uitspuiten!
:)

relaxxxx komt goed, ze weten wat ze doen!
hopelijk zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben !


Ja, je huisarts.

Je denkt dat een huisarts zo iets doet als dat gevaarlijk is?
Je kind is echt niet de eerste 3,5 jarige die ooit een oor heeft moeten uitspuiten.
Alle reacties Link kopieren
Ze niet laten uitspuiten brengt meer schade... Ze horen niet goed en dat belemmert niet alleen het luisteren maar ook het praten. Ze zijn immers de taal nog aan het leren en dan moet je de klanken wel horen. Dus maak je daar maar meer zorgen over dan dat een professioneel iemand niet weet wat er moet gebeuren.

Mijn dochter is als peuter regelmatig uitgespoten. De assistente deed dat met beleid. Ze vond het vooral kietelen.
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig gebeurd bij onze middelste vanaf jonge leeftijd, pijnloos en zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Zoon vanaf baby al oren uit laten spuiten, zo om de 4 maanden, nu is ie bijna 30 en het moet nog steeds. Zodra dat gedaan is hoort hij weer prima. Geen enkel probleem en geheel pijnloos.
Alle reacties Link kopieren
Begin vooral vroeg met druppelen, uit eigen ervaring. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. En hoe langer je het uitstelt, hoe lastiger het uitspuiten is.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft het voor het eerst gemoeten toen hij een jaar of vijf was. Met name aan één kant is zijn gehoorgang net even anders gevormd, waardoor oorsmeer er aan die kant niet zo makkelijk uit kan. Ik heb dat zelf ook. Het moet dus af en toe uitgespoten worden. Zoon vond dat de eerste keer wel wat spannend, zeker omdat het niet in één keer lukte, maar een drama is het gelukkig nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
13-04-2021 21:34
Begin vooral vroeg met druppelen, uit eigen ervaring. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. En hoe langer je het uitstelt, hoe lastiger het uitspuiten is.
Ja inderdaad, wel een of twee dagen van tevoren even wat olie in het oor druppelen, dan gaat het wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Kan geen kwaad. Enkel bij perforatie van het trommelvlies is het een no go.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, met dochter net 4 jaar oud. Dokter = dan krijg je een stuiterbal, dus oren uitspuiten was een makkie. Idd vooraf druppelen zodat de oorsmeer al wat zachter wordt.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Liebeskind² schreef:
13-04-2021 21:41
Kan geen kwaad. Enkel bij perforatie van het trommelvlies is het een no go.
Ja, maak haar nog banger, dan sowieso al nodig was.... :yum:
Mijn dochter was 5 toen het nodig was (oorpijn en slecht horen). Om de 3 dagen mochten we komen en na 3 sessies waren alle oorsmeermonstertjes eruit. Ze vond het niet vervelend. Het kietelde een beetje.

We druppelen nog steeds regelmatig olie in haar oren, omdat de oorsmeer eruit loopt. Met een wattenstaafje kan de oorsmeer zich ophopen, waardoor je weer een prop kunt krijgen. Om dat te voorkomen, druppelen we 1-2x per week haar oren met wat olie.
Als dit op zo'n jonge leeftijd al nodig is dan zal dit niet bij 1x blijven.
Wetenschappelijk is er nog vrij weinig onderzoek of druppelen voor het uitspuiten nodig is.
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ol ... eaf3f98779

Ik druppel zelf trouwens ook, maar af en toe toch naar de dokter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven