Gezondheid alle pijlers

Ervaringen spijkermat gevraagd.

09-05-2021 22:09 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor en lees best wel wat positieve reacties over het gebruik van een spijkermat.

Wie heeft er eentje en wil zijn/haar ervaring hier delen?

Is het echt even doorbijten en daarna heerlijk ontspannen? Hoe lang lig je er dan op? En hoe vaak? Heeft het geholpen bij bepaalde klachten? Zo ja, welke?

Ik ben heel benieuwd.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Vera8 schreef:
11-05-2021 21:52
:D ik ga commissie vragen bij Bol
Heel het forum aan de spijkermat! Goed gedaan, Vera8. :)
Alle reacties Link kopieren
Lieve spijkermatties, hier een live verslag van af mijn matje. Nadat zoon en neefje het eerst wilde proberen was ik eindelijk aan de beurt. I

Ik heb hem op de bank gelegd en lig nu heerlijk ontspannen. Ik merk dat mijn onderlichaam heel ontspannen is. Mijn nek en hoofd wat minder. Maar dat heeft er ook wel mee te maken dat ik nog wel wat dingen te doen heb, werk gerelateerde mailtjes binnenkomen en de kinderen rond lopen.

De kwaliteit van de mat is eigenlijk precies wat ik er van verwacht had en ook wel waar voor zijn geld. Ik heb een volledige zwarte mat (noppen en matje zijn zwart) van bol voor een prijs van 22 euro. Een mooi bedrag ook het uit te proberen.

Ik ben voor nu tevreden maar ben ook nog wel heel benieuwd naar de uitwerking van de mat. Tijd om eraf te gaan. Tot later!
Hier ook een live verslag. Matje is gearriveerd en as we speak ligt man nu op het matje en gebruik ik het kussen :hihi:

Pijn vinden we mee vallen, maar bewegen als je erop ligt is niet aan te raden haha.

Man zegt het heel fijn te vinden. Hij zegt dat de druk in zijn onderrug minder wordt en alles wordt lekker warm. Hij voelt dat het wel wat doet met de doorbloeding (Zijn rug is wel knalrood nu. Alsof ie verbrand is :biggrin: )

Ik weet nog niet zo goed waar ik het kussen moet plaatsen. Hij ligt nu deels in mijn nek en deels drukt ie op mijn schouders. Ligt niet heel comfortabel. Voel wel dat alles warm wordt.

We gaan nu even wisselen :biggrin:


Edit: we hebben die van Flowee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik een kussensloop om het kussen ga doen om net even de scherpe randjes eraf te halen.

Andere zoon ligt er nu op te gamen. Haha
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie er ook plezier aan beleven/ profijt van hebben!

Ben overigens wel realistisch: ik kamp al heel lang met rug problemen. Heb al allerlei middeltjes en apparatuur in huis om de klachten te verlichten. Daar kan dit matje nu ook bij.

Maar het blijft natuurlijk allemaal een soort van symptoombestrijding . Wil ik er echt vanaf geraken dan moet ik wellicht het medisch circuit in.

Maar desalniettemin is dit matje toch gewoon fijn. Zal er waarschijnlijk niet dagelijks op gaan liggen maar het lijkt me wel gewoon lekker om het in te passen in mijn routine om lekker te ontspannen (eerst stevig sporten dan yoga en afsluiten met het matje).
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik heb dus ook al heel lang nek- en rugklachten. Vooral de monnikskapspier is compleet overspannen. Wat daarbij 'echt' goed helpt is consequent yoga doen speciaal voor de nek (wat me niet lukt) en dry needling bij de fysiotherapeut (wat me ook niet lukt).
Bij mij gaat het er wel om dat ik veel te hoge spierspanning heb en vrijwel nooit ontspannen ben. Met dit matje móet je wel ontspannen, dus in die zin is het voor mij wel nuttig.

Maar ik zou er ook zeker geen wonderen van verwachten hoor!
Alle reacties Link kopieren
Mijn rug voelde vanmiddag wel wat soepeler. Maar ik durf het nog niet helemaal aan die mat toe te schrijven. Het was bijvoorbeeld ook lekker warm buiten.

Vanmiddag sprak ik een vriendin. Die maakte vaak gebruik van zo een mat bij de fysio en wilde er ook een hebben. Zij heeft hem ook besteld bij bol. Vera 8, er is dus nog iemand die door jou een matje gekocht heeft. Haha
Blijenvrij schreef:
10-05-2021 08:20
Nu ben ik benieuwd naar zo'n mat. Ik heb informatie opgezocht omdat ik wil weten hoe dit nu werkt. Ik vond hier een https://bewustleven.blog/acupressuur-mat-ervaring/ website die er meer over verteld. Even voor de mensen die ook nieuwsgierig zijn.

Hé wat leuk dat je dit deelt! Deze blog heb ik geschreven :)

Ik ben nog steeds super tevreden met het matje. Ik vind het nog steeds heerlijk om erop te liggen. Al heb ik wel het gevoel dat mijn rug er een soort van aan gewend raakt. Meer mensen die dat ervaren?
anoniem_645e847e77252 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 20:19
0.17% gewijzigd
Borrelhap schreef:
12-05-2021 13:58
Hier ook een live verslag. Matje is gearriveerd en as we speak ligt man nu op het matje en gebruik ik het kussen :hihi:

Pijn vinden we mee vallen, maar bewegen als je erop ligt is niet aan te raden haha.

Man zegt het heel fijn te vinden. Hij zegt dat de druk in zijn onderrug minder wordt en alles wordt lekker warm. Hij voelt dat het wel wat doet met de doorbloeding (Zijn rug is wel knalrood nu. Alsof ie verbrand is :biggrin: )

Ik weet nog niet zo goed waar ik het kussen moet plaatsen. Hij ligt nu deels in mijn nek en deels drukt ie op mijn schouders. Ligt niet heel comfortabel. Voel wel dat alles warm wordt.

We gaan nu even wisselen :biggrin:


Edit: we hebben die van Flowee.
Ik heb juist dat die puntjes voornamelijk in mijn achterhoofd zitten te drukken (niet heel lekker..). Ik probeer wel met mijn nek/schouders erop te liggen, maar kan dan geen comfortabele houding vinden. Dus ik moet nog ff uitvinden wat werkt.
Ik heb de mat vandaag binnengekregen en hem net uitgetest.

Ik heb een dun bloesje aangehouden voor de eerste keer omdat ik bang dat het anders te heftig zou zijn. Ik heb er zo'n tien minuten op gelegen. Ik vond het niet erg pijnlijk, alleen het kussen vond ik wennen. Dat prikte. Ik heb het kussen naar onderen geschoven, richting rug, in de holte van mijn nek. Dat was comfortabeler.

Doordat ik niet heel veel voelde had ik het idee dat er niet veel gebeurde, maar ik voel wel de nawerking, ook nu nog na een half uur. Moeilijk uit te leggen, maar het voelt anders dan anders.

Morgen weer even uittesten, dan zonder bloes.
Man en ik zitten nu op de bank met de voetjes op de mat. Deze pose doet voor mij niet veel.
Ik probeerde net wel meer druk te zetten door dan maar op het matje te gaan staan, maar dat is echt een brug te ver :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit topic volgen..klinkt allemaal erg interessant en wil misschien er ook 1 kopen. Ik wacht jullie reviews even af.
Ik kreeg associaties met de Efteling door de titel (ik vermoed door extreme achtbaanbehoefte). En nu heb ik een mat besteld.
Broodbakmachine schreef:
13-05-2021 01:02
Ik kreeg associaties met de Efteling door de titel (ik vermoed door extreme achtbaanbehoefte). En nu heb ik een mat besteld.

Zo verging het de rest van ons dus ook :biggrin:
Welkom bij de club! :hello:
LoiseauVélo schreef:
12-05-2021 20:39
Ik heb juist dat die puntjes voornamelijk in mijn achterhoofd zitten te drukken (niet heel lekker..). Ik probeer wel met mijn nek/schouders erop te liggen, maar kan dan geen comfortabele houding vinden. Dus ik moet nog ff uitvinden wat werkt.

Zo had ik m eerst ja (deels nek, deels achterhoofd). Maar heb veel haar dus voelde amper wat. Toen het kussen wat lager geschoven naar nek/schouders maar dat is oncomfortabel.

Gelukkig zit ik thuis met restklachten van corona dus als ik niet slaap heb ik wat te doen :P
Borrelhap schreef:
13-05-2021 01:41
Zo had ik m eerst ja (deels nek, deels achterhoofd). Maar heb veel haar dus voelde amper wat. Toen het kussen wat lager geschoven naar nek/schouders maar dat is oncomfortabel.

Gelukkig zit ik thuis met restklachten van corona dus als ik niet slaap heb ik wat te doen :P
Ik gebruik mijn spijkermat vooral op een harde ondergrond. De spijkermat die ik heb gekocht is van brella vio en is in vergelijking met een ander merk dat ik besteld had wel kwalitatief wat beter.

Zelf gebruik ik het om mijn fibromyalgie klachten te onderdrukken.
Ik heb vannacht wel vast geslapen. Ben nogal een lichte slaper. Geen idee of het door de mat kwam, maar was fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even bekennen dat ik al de hele tijd mee lees en ook al de hele tijd twijfel om een matje te bestellen :hihi:

Ik vind het alleen erg lastig welke ik zou moeten bestellen. Ik begrijp dat er wel kwaliteitsverschil , maar ik wil ook weer niet de hoofdprijs betalen.
SjaanRoeispaan schreef:
13-05-2021 21:15
Ik kom even bekennen dat ik al de hele tijd mee lees en ook al de hele tijd twijfel om een matje te bestellen :hihi:

Ik vind het alleen erg lastig welke ik zou moeten bestellen. Ik begrijp dat er wel kwaliteitsverschil , maar ik wil ook weer niet de hoofdprijs betalen.
https://www.ontspanthuis.nl/beste-spijkermat-kopen/
https://ontspanwijzer.nl/acupressuur-spijkermat/
Hier hebben ze er een paar vergeleken. Ik heb zelf de Flowee, maar die BrellaVio en Pura Vida zijn wel een stukje goedkoper, dus dan zou ik daar voor gaan. Vooral die BrellaVio krijgt heel veel goeie reviews op Bol.
Ik heb een beetje impulsief gekocht, maar zou hier zelf naderhand ook voor gegaan zijn.
Vanavond voor de 2e keer op gelegen en alhoewel licht pijnlijk vond ik het fijn. En ik viel bijna in slaap. Nu lekker loom en moe, dus ga nu maar naar bed. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al mijn hele leven met rugproblemen, ga nu elke maand naar de fysio om mijn triggerpoints te laten masseren, dan kan ik weer een paar weken vooruit. Moet er woensdag weer zijn, ga de spijkermat eens in de groep gooien of dat ook iets voor mij is.
LoiseauVélo schreef:
13-05-2021 22:28
https://www.ontspanthuis.nl/beste-spijkermat-kopen/
https://ontspanwijzer.nl/acupressuur-spijkermat/
Hier hebben ze er een paar vergeleken. Ik heb zelf de Flowee, maar die BrellaVio en Pura Vida zijn wel een stukje goedkoper, dus dan zou ik daar voor gaan. Vooral die BrellaVio krijgt heel veel goeie reviews op Bol.
Ik heb een beetje impulsief gekocht, maar zou hier zelf naderhand ook voor gegaan zijn.
Ik zie op bol.com Flowee en BrellaVio allebei voor 40 euro, of heb je zo'n hele set voor 60 euro van Flowee gekocht?
Ik realiseer me net dat ik pas voor dertig euro een stomme slaapmuts heb gekocht bij bol.com in de hoop dat ik 's ochtend met glad haar wakker zou worden. Die heb ik anderhalve keer gebruikt en ik heb er niets aan. Als ik toch zulke miskopen doe, kan ik ook wel 40 euro uitgeven om zo'n spijkermat te proberen.
Ik ben bijna zover, matties.
Alle reacties Link kopieren
Ik las de topictitel en toen dacht ik gelijk aan zo’n spijkermat die de politie soms gebruikt bij het aanhouden van criminelen. Zo’n mat waardoor de banden van een vluchtauto lek gaan. Of heet dat anders?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-05-2021 23:34
Ik las de topictitel en toen dacht ik gelijk aan zo’n spijkermat die de politie soms gebruikt bij het aanhouden van criminelen. Zo’n mat waardoor de banden van een vluchtauto lek gaan. Of heet dat anders?

Nee, dat heet ook zo volgens mij.
Daar kunnen we het ook mee proberen natuurlijk, maar dan wel dikke trui in plaats van T-shirt aan. :P En ik denk dat ze in de webshops toch net wat goedkoper zijn dan die dingen van de politie haha.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
14-05-2021 00:01
Nee, dat heet ook zo volgens mij.
Daar kunnen we het ook mee proberen natuurlijk, maar dan wel dikke trui in plaats van T-shirt aan. :P En ik denk dat ze in de webshops toch net wat goedkoper zijn dan die dingen van de politie haha.
Een heel dikke trui dan:

http://bewaking.info/2016/07/13/inzet-s ... s-agenten/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven