Gezondheid alle pijlers

Ervaringen spijkermat gevraagd.

09-05-2021 22:09 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor en lees best wel wat positieve reacties over het gebruik van een spijkermat.

Wie heeft er eentje en wil zijn/haar ervaring hier delen?

Is het echt even doorbijten en daarna heerlijk ontspannen? Hoe lang lig je er dan op? En hoe vaak? Heeft het geholpen bij bepaalde klachten? Zo ja, welke?

Ik ben heel benieuwd.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Hey matties,

Ons cluppie wordt alsmaar groter lees ik. :couple:

Ik ben even een paar daagjes elders en heb mijn matje niet meegenomen. Heb dus nog steeds geen moment gehad om hem echt even goed te proberen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik heb m nu al twee keer op mijn buik uitgeprobeerd. Heb last van prikkelbare darm syndroom en ben benieuwd of dit misschien wat helpt.

Had vandaag alleen wat moeite om erop te liggen. Het deed deze keer meer pijn en kon geen fijne houding vinden.
Borrelhap schreef:
14-05-2021 01:21
Ik heb m nu al twee keer op mijn buik uitgeprobeerd. Heb last van prikkelbare darm syndroom en ben benieuwd of dit misschien wat helpt.

Had vandaag alleen wat moeite om erop te liggen. Het deed deze keer meer pijn en kon geen fijne houding vinden.

De buik lijkt me veel pijnlijker dan de rug, of valt dat mee?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-05-2021 17:00
Reden: Spam
99.56% gewijzigd
Blijenvrij schreef:
14-05-2021 07:07
De buik lijkt me veel pijnlijker dan de rug, of valt dat mee?

Valt me heel erg mee :)
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar je hebt op het Viva-forum nog maar 2 berichten geplaatst en beide zijn om aan te geven dat BV van goede kwaliteit is. Dus ik ben helaas genoodzaakt om je review ter zijde te schuiven.
Sowieso hecht ik in dit topic meer waarde aan reviews van schrijvers die ik al langere tijd ken op het forum.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-05-2021 17:00
Reden: Quote verwijderd
39.84% gewijzigd
C⨀urage schreef:
14-05-2021 12:40
Absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar je hebt op het Viva-forum nog maar 2 berichten geplaatst en beide zijn om aan te geven dat BV van goede kwaliteit is. Dus ik ben helaas genoodzaakt om je review ter zijde te schuiven.
Sowieso hecht ik in dit topic meer waarde aan reviews van schrijvers die ik al langere tijd ken op het forum.
Klopt inderdaad. Ik ben pas lid en zag dit topic voorbij komen. Ik spreek mij graag uit als ik ergens tevreden over ben :)

Mocht je toch nog een inhoudelijke review van me willen, dan kun je me ook even een priveberichtje sturen.

Gr,

Anna
Alle reacties Link kopieren
prettyambitious schreef:
12-05-2021 20:19
Hé wat leuk dat je dit deelt! Deze blog heb ik geschreven :)

Ik ben nog steeds super tevreden met het matje. Ik vind het nog steeds heerlijk om erop te liggen. Al heb ik wel het gevoel dat mijn rug er een soort van aan gewend raakt. Meer mensen die dat ervaren?
Ah wat leuk zeg, dat jij die geschreven hebt!

Ik heb ook een mat besteld =D. Echt heerlijk, alles voelt zo warm.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
14-05-2021 12:40
Absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar je hebt op het Viva-forum nog maar 2 berichten geplaatst en beide zijn om aan te geven dat BV van goede kwaliteit is. Dus ik ben helaas genoodzaakt om je review ter zijde te schuiven.
Sowieso hecht ik in dit topic meer waarde aan reviews van schrijvers die ik al langere tijd ken op het forum.
Ik ben het met je eens. Dit voelt een beetje als een reactie van Anne van de marketingafdeling van BV.
Alle reacties Link kopieren
Al de hele dag aan het wachten op m’n Flowee, bij PostNL geven ze aan dat de zending nog niet gesorteerd is. Ik had me zo verheugd om vanavond lekker te gaan spijkeren, had zelfs al een ontspannende playlist samengesteld. Misschien nog wachten tot morgen dus...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een spijkermat besteld. Nooit over nagedacht of enigszins overwogen maar sinds ik dit topic gelezen heb MOET EN ZAL IK EEN SPIJKERMAT HEBBEN OMG IK HEB HET ECHT NODIG. Ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Nog een spijkermattie! Welkom!

Abejoha, lekker spijkeren ;-D

Vandaag waren vrienden van zoon op bezoek. Ze moesten van zoon ook allemaal even een proefrondje liggen. Maar die keken wel erg twijfelachtig. Haha
Haha geweldig dit topic, hoe je het halve vivaforum aan de spijkermat krijgt.. ;-D

Ik ben zelf helaas nog steeds niet laaiend enthousiast...
Gisteravond een kwartiertje gelegen voor ik naar bed ging, maar kan op de een of andere manier niet lekker ontspannen, heb daarna beroerd geslapen en werd met spierpijn wakker...
Als ik de verhalen hier lees heb ik nog steeds het idee dat ik gewoon moet wennen en ik wil ook nog wel even doorzetten, want als ik m'n matje nu in de kast leg ben ik bang dat ie er nooit meer uitkomt ;-).

Dus. Ik ga vanavond gewoon weer lekker spijkeren en wie weet heeft het deze keer meer effect
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg via Insta of Facebook steeds van die gesponsorde advertenties. Geen idee wat het merk is, maar dat ding kost iets van 200 euro. Ik dacht leuk hoor, maar doei. En ook niet verder in verdiept. Nu lees ik dit en ik ga ook bestellen. Lendenwervel en heiligbeen zijn vergroeid en een tussenwervelschijf is versleten, dus geen idee of het daar wel voor helpt. Maar slapen is ook bagger, wie weet gaat dat wel beter! :D
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Spijkermat van een vriendin laatst geleend toen ik vlak voor een hardloopweekend een hele zere spier rond mijn heup had. Hielp wel wat ! Daarna nooit meer eraan gedacht, maar nu ik dit topic lees toch maar eentje zelf gaan aanschaffen misschien
Alle reacties Link kopieren
Ik ligt nu met het matje onder mijn kuiten. Mijn spieren verkrampen daar nog wel eens. Ik hoop dat dit ze wat meer kan laten ontspannen. Ik doe mijn best om de ontspannen maar ik ben bang dat het niet gaat lukken. aauuwww! Dit is een pijnlijke plek.
Bladiebladiebla2016 schreef:
15-05-2021 23:31
Ik ligt nu met het matje onder mijn kuiten. Mijn spieren verkrampen daar nog wel eens. Ik hoop dat dit ze wat meer kan laten ontspannen. Ik doe mijn best om de ontspannen maar ik ben bang dat het niet gaat lukken. aauuwww! Dit is een pijnlijke plek.
Ik heb het toevallig laatst ook geprobeerd met mijn kuiten, maar dan met het kussentje. Dat deed bij mij ook echt zeer, lukte ook niet om te ontspannen. Moet ik zeggen dat kuiten ook wel errug strak gespannen stonden. Of het met matje beter voelt moet ik nog proberen.
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
16-05-2021 17:50
Ik heb het toevallig laatst ook geprobeerd met mijn kuiten, maar dan met het kussentje. Dat deed bij mij ook echt zeer, lukte ook niet om te ontspannen. Moet ik zeggen dat kuiten ook wel errug strak gespannen stonden. Of het met matje beter voelt moet ik nog proberen.
Het was pijnlijk maar wel effectief. Normaal kom ik met gespannen kuiten uit bed. Nu was het duidelijk minder erg. En daarna voelde ze heerlijk warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf al een tijdje te twijfelen over aankoop van een spijkermat. Ben benieuwd hoe degenen die er pas één gekocht hebben het nu na een paar weken ervaren? Went het en heb je er baat bij, of ligt de mat al te verstoffen?
Man laat m verstoffen (terwijl hij degene is die m gelijk kocht toen ik nav dit topic erover begon) :-D Ik gebruik m regelmatig. Ik merk dat het me helpt met slapen. Slaap na gebruik sneller in en slaap beter door. Vind het ook gewoon ontspannend om erop te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op zich lekker, maar van mij mogen de spikes wel 10x zo scherp. Ik vind het echt totaal niet pijnlijk en dat vind ik jammer. Ik ben wel heel licht, dat zal niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Apppie, ik heb gelezen dat sommige spijkermatjes scherper zijn dan andere. Misschien heb jij een beginners matje.

Hier wordt de mat dagelijks gebruikt door mijn zoon. Die heeft hem ingepikt :wtf: om op in slaap te vallen. Ik overweeg om er nog een te kopen.
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-06-2021 20:14
Hier wordt de mat dagelijks gebruikt door mijn zoon. Die heeft hem ingepikt :wtf: om op in slaap te vallen. Ik overweeg om er nog een te kopen.


:biggrin: :hihi:
Ik heb hem juist weer in gebruik genomen nadat hij even lag te verstoffen, en het bevalt wel goed weer! Ik moet zeggen dat ik nogal onrustig ben en wel al een bepaalde mate van ontspanning moet ervaren (of in ieder geval niet te hoge spanning) wil het lukken om erop te gaan liggen en te BLIJVEN liggen. Maar als ik het doe is het wel erg fijn.
Ik zit momenteel in een psychiatrische kliniek en iedereen (inclusief verpleging) is geintrigeerd en wil het proberen XD
Hopelijk helpt het je GreenLadyFern! En heel veel sterkte gewenst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven