Gezondheid alle pijlers

Help! Heb ik mijn familie vergiftigd met spiritus?

18-06-2021 22:40 57 berichten
Goedenavond iedereen! Ik plaats hier even een berichtje omdat ik ik erachter ben gekomen dat ik iets heel doms gedaan heb. Ik heb het afgelopen jaar wegens corona mijn boodschappen schoongemaakt met brandspiritus. Ja. normaal gebruikt voor spiritusbranders....en Een beetje spiritus op een doekje en wrijven over de kartonnen pakken en plastic verpakkingen. Ik dacht. Ethanol. Alcohol, kan prima! (Ook al kwam soms door het boenen de inkt van de drink pakken af)

Nu blijkt dus dat er allemaal chemicaliën (pyridine, aceton, methanol) zitten. Ik ben nu een beetje radeloos want ik ben bang dat ik mijn gezin vergiftigd heb door “besmette” boodschappen in huis te halen. Lekker een zak chips eten, waar een residue van pyridine op zit, bergh! Niet besmet door corona, maar besmet door een chemisch goedje! We hebben geen symptomen van vergiftiging. Zou ik alsnog mijn huisarts moeten contacteren over eventuele mogelijke gezondheidseffecten? Ik voel me super stom. Is er een reden tot paniek?
Ik zou een ambulance bellen want je moet met spoed naar het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Al een jaar bezig en niemand nog ziek...maak je niet druk.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
:P Gelukkig leeft iedereen nog.
Maar ik zou daar wel serieus mee stoppen. Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet het gestonken hebben bij jou.

Maar als je elke dag een hele fles spiritus gebruikte, en die behandelde verpakkingen daarna ook opat, dan zou dat weleens een gezondheidseffect kunnen hebben gehad. Maar dat is nu wel weer over denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Spiritus, hoe kom je er bij 😂. Als je dan een doekje met wat handgel had gebruikt…
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Hoe kom je er op.

Maar ze leven nu nog allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er niks van. Een eerste bericht, ik denk dat iemand in de media heeft gelezen dat het forum stopt en ons nog even voor de gek probeert te houden. :whip:
Alle reacties Link kopieren
Spiritus is inderdaad een ontsmettingsmiddel, dus geen gekke keus. Aangezien het nogal vluchtig is zullen er geen grote hoeveelheden van de aanwezige schadelijke stoffen achtergebleven zijn, dus ik zou me geen zorgen maken over vergiftiging. Sowieso zijn jullie nietacuut vergiftigd, want dan had je het wel gemerkt (maar daarvoor zou je de spiritus ook moeten drinken en dat hebben jullie niet gedaan). Het zou wel kunnen dat jullie bijvoorbeeld via de zak chips wel wat pyridine hebben binnengekregen en dat dit op de lange termijn schadelijke effecten op je lichaam heeft. Daar kun je alleen nu niets meer aan doen, behalve stoppen met spiritus gebruiken op deze manier. Ervoor naar de huisarts gaan heeft geen zin en ik acht de kans dat je er echt een merkbaar nadeel van ondervindt heel klein.
Alle reacties Link kopieren
Het is al ruim een jaar bekend, dat er geen bewijs is dat besmetting met covid-19 via voorwerpen plaatsvindt. Je kunt dus stoppen met je spiritusgebruik.
elfjetwaalfje wijzigde dit bericht op 19-06-2021 10:17
0.65% gewijzigd
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Je spoort niet. Wanneer je het alleen op de verpakking hebt gesmeerd dan is er niet zoveel aan de hand. Het is een vluchtige stof. Ik hoop alleen maar dat je geen voedingsmiddelen insmeert of wast met rare stoffen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen schoonmaken met spiritus terwijl het allang en breed is bewezen dat corona zich niet kan hechten aan voorwerpen. Wat is dit..
Tenzij je de zak van de chips ook op eet zal het wel meevallen.
Lekker nog ff trollen voor het forum weggaat :-D

Ze gaan allemaal dood
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
19-06-2021 06:49
Het is alnruim een jaar bekend, dat er geen bewijs is dat besmetting met covid-19 via voorwerpen plaatsvindt. Je kunt dus stoppen met je spiritusgebruik.
Rosebloom schreef:
19-06-2021 07:39
Boodschappen schoonmaken met spiritus terwijl het allang en breed is bewezen dat corona zich niet kan hechten aan voorwerpen. Wat is dit..
Nog steeds vragen supermarkten ons om de wagentjes te ontsmetten, dus blijkbaar is dit nieuws niet algemeen bekend.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-06-2021 07:20
Je spoort niet. Wanneer je het alleen op de verpakking hebt gesmeerd dan is er niet zoveel aan de hand. Het is een vluchtige stof. Ik hoop alleen maar dat je geen voedingsmiddelen insmeert of wast met rare stoffen.
Let niet op viva-amber, zij/hij geeft graag kritiek op mensen.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Kussensloop schreef:
19-06-2021 07:46
Lekker nog ff trollen voor het forum weggaat :-D

Ze gaan allemaal dood
Werkelijk? Dat is vreselijk!

(gemene trol! ik heb je gestaft)
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
docotrandus schreef:
19-06-2021 08:03
Werkelijk? Dat is vreselijk!

(gemene trol! ik heb je gestaft)
Joh laat toch gaan.
Nog een maand
docotrandus schreef:
19-06-2021 08:03
Werkelijk? Dat is vreselijk!

(gemene trol! ik heb je gestaft)
Nou, nou. Overdrijven is ook een kunst (die TO duidelijk ook beheerst)
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
19-06-2021 07:41
Tenzij je de zak van de chips ook op eet zal het wel meevallen.

Denk dat dat schadelijker is dan de spiritus.
Alle reacties Link kopieren
Die spiritus heeft misschien je hersens aangetast, als je daar zo idioot mee omgaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oef ik zou inderdaad een afspraak maken met de huisarts. Niet vanwege mogelijke vergiftiging maar het kan goed zijn als er met je meegekeken wordt of jouw psyche wellicht wat hulp kan gebruiken.
Een jaar lang de boodschappen zo afdoen klinkt erg extreem en je reactie op het feit dat er chemicaliën inzitten (wie had dat verwacht toch he) ook erg extreem.

Stop met het mishandelen van je gekochte producten en overweeg een afspraak met de huisarts maar dan wel met een andere zorgvraag dan diegene in je OP.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet goed bij je hoofd ofzo?
Je boodschappen boenen met spiritus.

Om die spiritus zou ik mij niet zo druk maken. Denk dat je meer hebt aan een afspraak met een geestelijk hulpverlener of iets in die trant.
Alle reacties Link kopieren
Spiritus is juist prima. Een goedkoop alternatief voor alcohol.
Dus ik denk dat je gezin een fantastisch jaar achter de rug heeft.
Vooral doorgaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven