Gezondheid alle pijlers

Branderig gevoel bij het plassen

02-08-2021 10:05 21 berichten
Hi leden,

Sinds enkele dagen ervaar ik een hele erge pijn bij het plassen. Het gevoel kan ik omschrijven als branderig.
Het lijkt erop dat er kleine wondjes zijn in de vulva, wat dit gevoel veroorzaakt. Het is ook wat gevoeliger. Maar verder ziet het er niet gek uit.
Heb dit nog nooit eerder gehad. Iemand die dit herkent en weet wat het zou kunnen zijn?

Uiteraard als deze klachten aanhouden ga ik naar de HA. maar wellicht kan ik zelf ook iets gebruiken wat het verlicht..
Laat je urine testen op blaasontsteking bij de ha.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou meteen naar de huisarts gaan. Voor je het weet heb je een nierbekkenontsteking en dan ben je veel verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even urine opvangen en langsbrengen bij de huisarts, dan is een urineweginfectie in elk geval zo uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
We mogen geen medisch advies vragen en geven hier. Maar inderdaad even met een potje urine langs de huisarts. Elke keer als ik die branderigheid had was het een blaasontsteking.
Bedankt allemaal! HA gebeld en ga morgen mijn urine inleveren. Ik hoop dat er dan wat meer duidelijkheid komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf supergevoelig voor blaasontstekingen. Zodra ik ook maar iets branderigs voel dan ga ik superveel water en thee drinken, liefst met citroen en neem ik vitamine C. Vaak kan ik het er dan zelf nog 'uitspoelen' zeg maar. Maar als het te erg is niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ah gelukkig, ik wilde al in hoofdletters 'NIET WACHTEN!' tikken.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
02-08-2021 10:39
Ik ben zelf supergevoelig voor blaasontstekingen. Zodra ik ook maar iets branderigs voel dan ga ik superveel water en thee drinken, liefst met citroen en neem ik vitamine C. Vaak kan ik het er dan zelf nog 'uitspoelen' zeg maar. Maar als het te erg is niet meer.
Heb ik ook een keer gedaan, gevolg was nierbekkenontsteking. Ik zou echt altijd naar de huisarts gaan met zulke klachten. Voordat je het weet slaat het naar binnen. Nou, dat was de uitleg van mijn huisarts iig.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts is sowieso verstandig. Maar begrijp ik goed uit je OP dat je ook iets ziet wat lijkt op wondjes in de vulva, of denk je dat te voelen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet gewoon een soa zijn? In ieder geval naar de huisarts en niet zelf gaan zitten uitvogelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat anderen al zeggen. Bel je huisarts en ga er met een potje urine naartoe om te testen op blaasontsteking. Niet mee rond blijven lopen want dan heb je zo een nierbekkenontsteking (helaas ervaring mee).
Alle reacties Link kopieren
Als je wel blaasontsteking hebt dan heb ik tips voor je.
Omdat ik geen medicijnen wou ze hadden teveel bijwerkingen nam ik de onderstaande dingen en met een kleine week was t over
Heeeel veeeel water drinken
Cranberrys eten,zo,n doosje uit de supermarkt
Vitamine C hoge dosis
Appelazijn met water,aanmaken net als limonade
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
03-08-2021 08:42
Als je wel blaasontsteking hebt dan heb ik tips voor je.
Omdat ik geen medicijnen wou ze hadden teveel bijwerkingen nam ik de onderstaande dingen en met een kleine week was t over
Heeeel veeeel water drinken
Cranberrys eten,zo,n doosje uit de supermarkt
Vitamine C hoge dosis
Appelazijn met water,aanmaken net als limonade
Bij een bacteriële infectie in de urinewegen ga je niet zitten klooien, maar neem je antibiotica om complicaties te voorkomen.

Wat een ontzettend slecht advies, bovenstaande. Prima als je TO wat preventietips wil geven, maar niet ter genezing van een infectie.
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
03-08-2021 08:42
Als je wel blaasontsteking hebt dan heb ik tips voor je.
Omdat ik geen medicijnen wou ze hadden teveel bijwerkingen nam ik de onderstaande dingen en met een kleine week was t over
Heeeel veeeel water drinken
Cranberrys eten,zo,n doosje uit de supermarkt
Vitamine C hoge dosis
Appelazijn met water,aanmaken net als limonade
Dit is echt een heel slecht advies. Je weet je aan een onbehandelde urineweginfectie een nierbekkenontsteking kan overhouden? Echt TO ga naar de huisarts, die heeft ervoor geleerd.
Net uitslag gehad. Ze konden helemaal niks vinden in mijn urine. Geen sprake van blaasontsteking. Had wel klachten dus advies om veel te drinken. Heb cranberrysap ingeslagen. En merk dat de pijn dan wel weg is bij het plassen. Zodra ik ermee stop brand het weer. Zal het even aankijken..Bedankt allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon weer terug gaan naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
elisadiana schreef:
03-08-2021 12:03
Net uitslag gehad. Ze konden helemaal niks vinden in mijn urine. Geen sprake van blaasontsteking. Had wel klachten dus advies om veel te drinken. Heb cranberrysap ingeslagen. En merk dat de pijn dan wel weg is bij het plassen. Zodra ik ermee stop brand het weer. Zal het even aankijken..Bedankt allemaal.
Ik heb laatst 2x urine gebracht met een paar dagen ertussen, maar er werd ook niets gevonden. De ergste klachten waren over maar het bleef branden bij het plassen. De tweede keer hebben ze de urine ook op kweek gezet, de volgende dag: toch blaasontsteking, kuurtje ab en in de gaten moeten houden of de klachten ondanks de ab erger werden, dan gelijk bellen.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 03-08-2021 13:25
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In de gaten blijven houden en een SOA test is misschien ook een goed idee. Wat je omschrijft, lijkt op wat een vriendin van me had en die blijkt al lange tijd met chlamydia rond te lopen. En ze dacht echt dat ze dat niet zou kunnen hebben.

Laat je niet zomaar afschepen met dit soort klachten, ik heb dit ook een keer gehad met een blaasontsteking die nierbekkenontsteking werd. Pure hel was dat. Dus evt gewoon terug.
Everything is fluid
Ik zou terug naar de huisarts gaan. Branderig gevoel bij het plassen kan zoveel oorzaken hebben naast een blaasontsteking, bij een schimmelinfectie kun je daar ook last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
PaulP schreef:
03-08-2021 12:07
Ik zou gewoon weer terug gaan naar de huisarts.
En dan? Daar komt ze toch net vandaan?

TO, ik heb ook wel eens een plasje ingeleverd bij de huisarts, daar konden ze toen niks van maken. Maar twee dagen later waren de klachten nog niet weg en toen opnieuw ingeleverd; toen wel duidelijk blaasontsteking.
Dus volg vooral het advies van je HA op en als het vrijdag nog niet beter is: opnieuw bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven