Gezondheid alle pijlers

Plotseling niet meer ongesteld (met spiraal). Ervaringen?

03-08-2021 07:15 17 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een rare vraag.
Zijn hier vrouwen die ervaring hebben met het plotseling niet meer ongesteld worden tijdens het hebben van een mirena?

Ik heb hem nu 5 jaar en de nieuwe heb ik nu 3 jaar.
Ik ben altijd al onregelmatig ongesteld geweest maar ben het nu 10 weken niet meer geweest.

Natuurlijk ben ik hiermee naar de huisarts geweest. Hier hebben ze bloed afgenomen om uit te sluiten dat ik zwanger ben. Ook doe ik op advies van de huisarts iedere week een zwangerschapstest. Dit totdat we voor de zekerheid een gynaecologische echo gedaan hebben.

Zijn er meer die ervaring hebben met het spontaan verdwijnen van je ongesteldheid? (En dan niet direct na plaatsen, want ik weet dat dat erbij kan horen).

Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast!
Alle reacties Link kopieren
Heb je recent een vaccinatie gehad? In een ander topic las ik dat dat veel invloed kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als je altijd onregelmatig was heb je misschien Pco’s?

Mijn ongesteldheid is op zijn langst 19 weken weggebleven
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Al 16 jaar mirena nooit meer ongesteld geweest. Ik zou als ik jou was even overleggen met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Drie keer Mirena gehad en ook geen menstruatie meer gehad. Ideaal!
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Al veertien jaar Mirena's en al veertien jaar niet meer gemenstrueerd. Het is een gewenste bijwerking van de Mirena.
Alle reacties Link kopieren
Geen advies maar ik heb het omgekeerde gehad; bij eerste Mirena eerste drie jaar niet ongesteld (yes!!) en daarna weer wel. Tweede Mirena vanaf het begin gewoon ongesteld helaas.
Creatieveling schreef:
03-08-2021 07:43
Heb je recent een vaccinatie gehad? In een ander topic las ik dat dat veel invloed kan hebben.
Ik ben geprikt op 15 - 5 en 26 - 6.
Normaal altijd wel 5 dagen zoet met de menstruatie, maar op 23 - 5 een druppel. Dat was de laatste keer....
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
03-08-2021 08:53
Drie keer Mirena gehad en ook geen menstruatie meer gehad. Ideaal!

dit
Alle reacties Link kopieren
Het is bij de Mirena niet geheel raar dat je langer niet of soms zelfs helemaal geen ontrekkingsbloeding meer hebt. Ik neem aan dat je huisarts dit ook gewoon weet?
Meestal verandert het patroon van bloeding niet meer na het eerste half jaar.. dus snap dat je zorgen hebt. Ik heb wel ervaring met andersom, opeens weer spotting.
Ronja schreef:
03-08-2021 12:29
Meestal verandert het patroon van bloeding niet meer na het eerste half jaar.. dus snap dat je zorgen hebt. Ik heb wel ervaring met andersom, opeens weer spotting.
Dit is inderdaad waarom ik me wel een beetje zorgen maakt.
Huisarts geeft inderdaad aan dat de ongesteldheid kan veranderen met de Mirena.
Alleen heb ik in de 8 jaar dat ik Mirena heb, nooit een verandering ervaren.

Hierbij komt ook het feit dat iemand maar naar mijn borsten hoeft te kijken en ze al zeer doen. Dit wel met tussenpozen (de ene week heftiger dan de andere).
Vandaar ook de wekelijkse testen.
Dorusjedot schreef:
03-08-2021 12:55
Dit is inderdaad waarom ik me wel een beetje zorgen maakt.
Huisarts geeft inderdaad aan dat de ongesteldheid kan veranderen met de Mirena.
Alleen heb ik in de 8 jaar dat ik Mirena heb, nooit een verandering ervaren.

Hierbij komt ook het feit dat iemand maar naar mijn borsten hoeft te kijken en ze al zeer doen. Dit wel met tussenpozen (de ene week heftiger dan de andere).
Vandaar ook de wekelijkse testen.
Ja snap ik.. maar dat is ook een progesteron symptoom hè. Dat hoeft niet per se van hcg te zijn..’je zou zeggen dat wanneer het van hcg is je ook positief zou moeten testen en het iig in je bloed gedetecteerd zou zijn, ze hebben op hcg getest toch? Kans op zwangerschap lijkt me daarom wel heel klein..
Alle reacties Link kopieren
Een hormoonspiraal kan ervoor zorgen dat je menstruatie uitblijft. Heel veel vrouwen nemen die spiraal juist, omdat ze dat als leuke bijkomstigheid zien. Ik heb mirena 5 jr gehad en 5jr niet ongesteld geweest. Toen hij eruit ging was ik meteen weer op koers. Ik vind het daarom niet heel gek, maar als je je echt zorgen maakt zou ik hem eruit halen om te kijken wat er gebeurt. Dan kan je altijd een nieuwe laten plaatsen. Dan weet je dat het door mirena komt.
Alle reacties Link kopieren
Bij gebruik hormonale anticonceptie menstrueer je eigenlijk nooit. Je hebt hooguit wat doorbraakbloedingen. Minder of niet meer vloeien is normaal met Mirena. Reden waarom vele vrouwen voor de Mirena kiezen. Ik kan het doen van al die zwangerschapstesten dan ook niet volgen. Neem aan dat de testen tot nu allemaal negatief zijn? Ik vloeide helaas teveel dus helaas na een jaar de Mirena moeten laten verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Monica1973 schreef:
05-08-2021 21:23
Bij gebruik hormonale anticonceptie menstrueer je eigenlijk nooit. Je hebt hooguit wat doorbraakbloedingen. Minder of niet meer vloeien is normaal met Mirena. Reden waarom vele vrouwen voor de Mirena kiezen. Ik kan het doen van al die zwangerschapstesten dan ook niet volgen. Neem aan dat de testen tot nu allemaal negatief zijn? Ik vloeide helaas teveel dus helaas na een jaar de Mirena moeten laten verwijderen.
Bij de pil heb je inderdaad doorbraakbloedingen, dit is geen echte menstruatie omdat je geen eisprong hebt. Bij de Mirena heb je wel een eisprong, maar wordt je baarmoederslijmvlies dunner zodat het eitje niet kan innestelen. Dit is ook de reden dat veel vrouwen dan niet meer ongesteld worden, of veel lichter. Maar je kan dus wel degelijk menstrueren, en ook zwanger raken (al is de kans heel klein).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al de tweede mirena en ook geen menstruatie.
Toen ik mijn eerste Mirena liet zetten was ik al een jaar gestopt met de pil, maar was ik in dat jaar niet meer ongesteld geworden. Echo laten maken en te horen gekregen dat ik PCOS had.
Tijdens de vijf jaar Mirena geen een keer ongesteld geworden, maar na het verwijderen van die eerste spiraal kwam mijn ongesteldheid wél weer op gang.
Na een halfjaar toch maar weer de Mirena laten zetten en toen ook weer de bijbehorende echo gehad. Gevraagd of ze zagen dat ik PCOS had, maar toen zeiden ze van niet! Dus voor mij het gevoel alsof de Mirena heilzaam effect heeft gehad :O
dag1 wijzigde dit bericht op 06-08-2021 11:59
Reden: foutjes
6.74% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven