Gezondheid alle pijlers

Fibromyalgie en CBD olie

25-09-2021 07:41 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fibromyalgie en op het moment weer veel pijn. Ik heb een tijdje pcm/tramadol geslikt maar dat deed weinig voor mij. Iemand bekend met CBD olie? Helpt dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een ander soort pijn, en sommige mensen met die aandoening hadden baat bij CBD olie. Ik (en anderen) hebben het geprobeerd en merkten geen effect. Ik heb verschillende merken en sterktes geprobeerd.

Ik denk dus dat je het voor jezelf moet uitproberen. Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Yes! En magnesiumolie!
Alle reacties Link kopieren
BbqViva schreef:
25-09-2021 07:57
Yes! En magnesiumolie!

Zijn dat dan twee verschillende flesjes of zit dat bijelkaar in? En waar heb jij die besteld?

Hoe zit het met de dosering?
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral uitproberen. Mijn collega had er in het begin heel veel baat bij, maar de laatste maanden hoor ik haar ook alleen maar klagen over pijn.

Ik heb vooral veel prm en Tramadol en Oxycodon gebruikt, op dit moment alleen prm en ik heb net zo veel pijn als tijdens de medicijnvolle periode. Alleen ben ik nu helderder. Helaas voel ik geen verschil met/zonder cbd en/of magnesium.

Dus het lijkt me een kwestie van uitproberen.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een lage concentratie cbd olie om in te slapen en dat werkt wel wat.
Probeer het gewoon eens met een flesje? Als je Googlet kom je op de site en daar staan alle verschillende producten met wat uitleg erbij.
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens bij een natuurwinkel (bv hollandandbarrett) langs kunnen gaan en je daar laten adviseren.

Ik heb zelf geen ervaring met cbd olie, maar wel met magnesium olie. Die kocht ik in een flesje, in sprayvorm.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op groenlipmossel, nu goede aanbieding bij Holland en barret en heeft bij mij enorm geholpen!! Wel even geduld hebben want het moet inwerken maar het verschil is geweldig!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een aantal mensen met fibromyalgie die erg veel baat hebben bij het roken van cannabis (of eten of op welke manier dan ook). Ik weet niet zo goed of dit komt door de THC of CBD in de wiet, maar ik denk dat CBD olie proberen de moeite waard kan zijn. Een goed merk is Cannabas. Zij zijn ook heel transparant over labresultaten, percentages etc.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Ik voelde er niks van. Geen effect. Alcohol helpt.
Alle reacties Link kopieren
Halleluja schreef:
25-09-2021 18:54
Ik voelde er niks van. Geen effect. Alcohol helpt.

Maar om nu iedere dag aan de alcohol te gaan, lijkt mij ook geen goed plan. Bovendien heb ik een piep in mijn oor en alcohol versterkt dat juist weer.
Niet helemaal legaal te krijgen, maar ik zie dat THC positief effect heeft op pijnklachten en slaapproblematiek
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
25-09-2021 08:01
Zijn dat dan twee verschillende flesjes of zit dat bijelkaar in? En waar heb jij die besteld?

Hoe zit het met de dosering?
Sorry - cbd olie had ik van https://leefbewust.nu/rauw-en-biologisch/

Magnesiumolie smeer je op je lichaam - magnesiumshop.nl en dan echt de olie, niet de spray. Het haalt echt de scherpe randjes bij mij eraf
Alle reacties Link kopieren
ella70 schreef:
25-09-2021 11:43
Google eens op groenlipmossel, nu goede aanbieding bij Holland en barret en heeft bij mij enorm geholpen!! Wel even geduld hebben want het moet inwerken maar het verschil is geweldig!!!
Dit is toch voornamelijk voor de gewrichten en niet voor de spieren?
Amitriptyline, ook géén lange termijn oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur je pb
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt zoekende naar iets, dus tips zijn welkom. Ik slik nu paracetamol en soms diclofenac, maar dat ontspant mijn spieren totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
bitterbal schreef:
26-09-2021 12:08
Ik ben ook echt zoekende naar iets, dus tips zijn welkom. Ik slik nu paracetamol en soms diclofenac, maar dat ontspant mijn spieren totaal niet.
Magnesiumolie
Alle reacties Link kopieren
bitterbal schreef:
25-09-2021 23:08
Dit is toch voornamelijk voor de gewrichten en niet voor de spieren?
nou ik had vreselijke spierpijnen en die zijn nu over ,voor mijn zenuwpijn slik ik nu pea (lichaamseigen stof) tip van iemand, maar dat slik ik nog te kort om er iets van te kunnen merken
Alle reacties Link kopieren
Misschien haal ik vd week wel gewoon een joint. Ik rook normaal niet, vind dit echt enorm vies. Zal dan hooguit om een paar trekjes gaan, zodat mijn spieren goed ontspannen en het slapen beter gaat. Dit ook alleen als ik een dag mega veel last heb.

Haha dat word nog wat, kan geen shagjes draaien. Laat staan een joint. Dan maar voor gedraaide halen. Iemand tips waar ik het beste om kan vragen bij een koffieshop?
Je weet dat fibromyalgie niet een definitie heeft he? Dat het geen 'ziekte' is. Het is een labeltje zodat mensen psychisch gerustgesteld zijn dat ze eindelijk een naampje bij hun klachten hebben. Maar feitelijk heb je pijnklachten. Is er wel eens onderzoek gedaan naar je zenuwstelsel?
Alle reacties Link kopieren
Sporten. Ik heb ook fibromyalgie. Krachtraining helpt. Rust zeker niet. Bewegen. Ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Jollie schreef:
27-09-2021 23:04
Je weet dat fibromyalgie niet een definitie heeft he? Dat het geen 'ziekte' is. Het is een labeltje zodat mensen psychisch gerustgesteld zijn dat ze eindelijk een naampje bij hun klachten hebben. Maar feitelijk heb je pijnklachten. Is er wel eens onderzoek gedaan naar je zenuwstelsel?

Ja ben compleet binnenste buiten gekeerd.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
26-09-2021 18:35
Misschien haal ik vd week wel gewoon een joint. Ik rook normaal niet, vind dit echt enorm vies. Zal dan hooguit om een paar trekjes gaan, zodat mijn spieren goed ontspannen en het slapen beter gaat. Dit ook alleen als ik een dag mega veel last heb.

Haha dat word nog wat, kan geen shagjes draaien. Laat staan een joint. Dan maar voor gedraaide halen. Iemand tips waar ik het beste om kan vragen bij een koffieshop?
Misschien is dit al te laat, maar ik zou een jointje roken van een indica dominante soort. Deze soorten zorgen specifiek voor spierontspanning.
Sommige shops verkopen pure jointjes, dan hoef je geen tabak te roken maar is wel heel heftig als beginnend roker. Als het bevalt en je wilt zelf gaan draaien, dan kun je ervoor kiezen om te draaien met tabaksvervanger. Dan hoef je ook geen nicotine meer tot je te nemen :)
The only difference between me and a madman is that I’m not mad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven